Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford F-150 Raptor odhalen, dostane 10st. automat a přes 416 koní
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) NovýRaptor bude, i když až za dva roky a s přeplňovanou V6. I tak má být nový Raptor silnější a schopnější než ten současný.
Po spekulacích o tom, zda Ford F-150 SVT Raptor dostane i v nové, výrazně odlehčené a modernější generaci svého nástupce, máme konečně jasno - nový Raptor bude, a to v roce 2017, jak ukázal právě probíhající detroitský autosalon. A bude vypadat možná ještě víc drsně, než Raptor vycházející z generace doslouživší. Pod kapotou ale čeká překvapení, které nemusí být úplně příjemné.
Automobilka totiž plánuje do nového Raptoru instalovat 3,5litrový šestiválec EcoBoost a spojit ho s desetistupňovou automatickou převodovkou. Částečnou náplastí by však mohla být informace, že by mohor měl dávat více výkonu, než 416 koní a 587 Nm 6,2litrového atmosférického osmiválce, který přes automatický šestikvalt na kola posílá výkon nyní.
Právě technika je také nejspíš hlavním důvodem, proč nový Raptor neuvidíme na silnicích dříve než za téměř dva roky. Ford se o ní tedy příliš široce nerozhovořil, kromě desetikvaltu tu ale má být zcela nový systém pohonu všech kol, díky němuž má být v terénu být ještě schopnější než současná verze. Vůz má mimo jiné umožňnit poslat výkon právě na to kolo, které jej dokáže nejlépe využít.
To není zas taková novinka, počkejme si tedy na detailnější technické informace. Podle Fordu ale nový systém spojí to nejlepší z připojitelných systémů využívajících viskózních spojek a ze systémů stálého pohonu všech kol se skutečnými středovými diferenciály. A samozřejmě také počítejte s tlumiči, zavěšením a i všemi ostatními komponenty dimenzovanými dostatečně na to, abyste mohli podobně jako s dosavadním Raptorem létat téměř libovolnou rychlostí po téměř libovolném povrchu.
Pro další zlepšení chování vozu, a to i na silnici, slouží nový systém Terrain Management, který umožní řidiči si vybrat z několika jízdních režimů. Bude tu mód Normal pro běžnou jízdu, Street pro lepší výkony na asfaltu, Weather pro kluzké podmínky, jakými je například sníh, Mud & Sand pro jízdu v blátě a písku, Baja pro ostrou jízdu v poušti a Rock pro plazení se po skalách rychlostí chůze.
Podle Fordu budou tyto jízdní režimy měnit charakteristiku pohonného ústrojí, kontroly trakce, ABS a systému AdvanceTrac, což má být pokročilá stabilizace. A kdyby vám ani tohle nestačilo, můžete si nechat dopředu namontovat samosvor Torsen. Zadní diferenciál tedy bude pravděpodobně samosvorný už v sérii.
Vzhledovou stránku připravovaného Raptoru asi netřeba dlouze popisovat, vidíme tu detaily podobné tomu dosavadnímu, například masku chladiče s oranžovými pozičními světly a s velkými písmeny Ford, která se opakují i na zadním čele. Také blatníky jsou širší o 15 cm, aby se tu vešel větší rozchod kol, nárazníky odolněji minimálně vypadají a nejspíš toho i ve skutečnosti více vydrží, pod zadním nárazníkem vidíme dvě obří koncovky výfuku a jsou tu i nová 17" kola, obutá do pneumatik BF Goodrich All-Terrain KO2. Interiér je oproti tomu ve standardním F-150 upravený jen minimálně, vidíme nové čalounění sedadel a také tu jsou navíc některé ovladače. Kromě toho pro Terrain Management se zevnitř údajně ovládá i vzduchový kompresor k dofouknutí pneumatik.
Podobně jako standardní F-150, i Raptor bude ve velkém využívat hliník a vysokopevnostní ocel. Bude tak lehčí než dosavadní verze, a to o 227 kilogramů. Nečekejte tady ale nějaké velké úspory paliva, tato varianta nikdy neměla palivo jen uskrávat. Spíš ho bude pod plným plynem v poušti hltat velmi rychle, ať už bude katalog říkat cokoliv. Ceník zatím na světě není, očekávejme však, že bude Raptor stát na vrcholu nabídky nejen výkonově, ale i cenou.



















Vzhledem je nový Raptor evolucí toho dosavadního, mechanicky bude možná ještě lepší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 8 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 2 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 7 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva