Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar pracuje na dotykových oknech, možných problémů se nebojí
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V budoucnu vám postačí pouhý dotyk ke stažení nebo aretování oken. Obávat se nemáte ani selhání technologie během případné havárie.
„Dotykáče“ jsou v poslední době v módě. A nezáleží na tom, zda se jedná o dotykové displeje telefonů či automobilů nebo třeba zásuvky ve vaší kuchyni. Čím méně tlačítek či kupříkladu klik nebo madel máte, tím lépe. Nejdále aktuálně hodlá zajít Jaguar, který pracuje na „dotykových oknech”. K jejich spuštění či naopak aretaci tak již nebude třeba mačkat tlačítka na dveřích či třeba středové konzoli. Místo toho se jednoduše dotknete skla a chytrá elektronika obstará zbytek.
O dané záležitosti se na autosalonu v Detroitu rozhovořil firemní šéfdesignér značky Ian Callum, který uvedl, že „ke stažení okna postačí, abyste se dotkli skla v určité oblasti. Vše je samozřejmě nyní ve fázi vývoje, ale tento systém stoprocentně dorazí do výroby. Víme totiž, jak vše technologicky vyřešit, jen si momentálně nejsem jist, kdy se tak skutečně stane.“
Méně sdílný však již byl Callum v rámci funkčnosti zařízení. Naznačil ale, že očekávat nemáme jediný problém v rámci bezpečnosti či diskomfortu, jako se to stalo v případě dotykového ovládání přihrádky před spolujezdci. Ti totiž velmi často malé tlačítko nevědomky stlačili kolenem a schránku tak nechtěně otevřeli.
S ohledem na tento nešvar přišlo rychle přepracování, to si ale v případě dotykových oken Jaguar nebude moci dovolit. Jakékoliv selhání v této záležitosti by totiž již mohlo způsobit ohrožení zdraví či dokonce životů pasažérů, zvláště třeba při havárii, kdy dojde k zaklínění dveří a tak jedinou únikovou cestou jsou okna.
Z toho důvodu zatím není jisté, zda se společně s dotykovou technologií i nadále nebudou vyskytovat ona tlačítka na dveřích. Callum však naznačil, že v této oblasti neexistuje jediná nejasnost ohledně veškerého počínání. Doufejme tedy, že technici a inženýři značky mají vše propracované do detailu.


Původní dotykové ovládání přihrádky před spolujezdcem (na snímku vlevo) bylo zdrojem problémů, proto Jaguar přistoupil k jeho přepracování
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
