Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar pracuje na dotykových oknech, možných problémů se nebojí
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V budoucnu vám postačí pouhý dotyk ke stažení nebo aretování oken. Obávat se nemáte ani selhání technologie během případné havárie.
„Dotykáče“ jsou v poslední době v módě. A nezáleží na tom, zda se jedná o dotykové displeje telefonů či automobilů nebo třeba zásuvky ve vaší kuchyni. Čím méně tlačítek či kupříkladu klik nebo madel máte, tím lépe. Nejdále aktuálně hodlá zajít Jaguar, který pracuje na „dotykových oknech”. K jejich spuštění či naopak aretaci tak již nebude třeba mačkat tlačítka na dveřích či třeba středové konzoli. Místo toho se jednoduše dotknete skla a chytrá elektronika obstará zbytek.
O dané záležitosti se na autosalonu v Detroitu rozhovořil firemní šéfdesignér značky Ian Callum, který uvedl, že „ke stažení okna postačí, abyste se dotkli skla v určité oblasti. Vše je samozřejmě nyní ve fázi vývoje, ale tento systém stoprocentně dorazí do výroby. Víme totiž, jak vše technologicky vyřešit, jen si momentálně nejsem jist, kdy se tak skutečně stane.“
Méně sdílný však již byl Callum v rámci funkčnosti zařízení. Naznačil ale, že očekávat nemáme jediný problém v rámci bezpečnosti či diskomfortu, jako se to stalo v případě dotykového ovládání přihrádky před spolujezdci. Ti totiž velmi často malé tlačítko nevědomky stlačili kolenem a schránku tak nechtěně otevřeli.
S ohledem na tento nešvar přišlo rychle přepracování, to si ale v případě dotykových oken Jaguar nebude moci dovolit. Jakékoliv selhání v této záležitosti by totiž již mohlo způsobit ohrožení zdraví či dokonce životů pasažérů, zvláště třeba při havárii, kdy dojde k zaklínění dveří a tak jedinou únikovou cestou jsou okna.
Z toho důvodu zatím není jisté, zda se společně s dotykovou technologií i nadále nebudou vyskytovat ona tlačítka na dveřích. Callum však naznačil, že v této oblasti neexistuje jediná nejasnost ohledně veškerého počínání. Doufejme tedy, že technici a inženýři značky mají vše propracované do detailu.



Původní dotykové ovládání přihrádky před spolujezdcem (na snímku vlevo) bylo zdrojem problémů, proto Jaguar přistoupil k jeho přepracování
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 9 hodinamiNový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
před 11 hodinamiV Itálii začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
dnesManuální převodovky zažívají nečekaný comeback, jejich podíl i v Evropě znovu roste. Až tak dobrá zpráva to ale není
dnesJediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva