Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou

Ani Britům se kvůli stále přísnějším emisním regulacím nevyhne downsizing. Šéf technického vývoje však dodává, že tohoto kroku se nemáme obávat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou

8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani Britům se kvůli stále přísnějším emisním regulacím nevyhne downsizing. Šéf technického vývoje však dodává, že tohoto kroku se nemáme obávat.

Britské automobilové šelmě jsme se v posledních hodinách již podívali na tlapky v souvislosti s možným příchodem druhého SUV. V tomto článku padlo, že značka byla ještě donedávna považována pouze za okrajového výrobce zadokolek s osmiválcovým motorem, chystaná expanze z něj ale má udělat velkého globálního hráče. To zavání obavami o schopnost oslovovat tradiční klientelu, v takovém Mnichově by o tom mohli vyprávět. Jenže Jaguar tvrdí, že jemu se něco takového nestane.

Nehodlá se vzdát ani motorů V8, které jsou v posledních letech na odstřel, stejně jako cokoli objemnějšího pod kapotou. Na vině jsou pochopitelně emise CO2 a s nimi související regulace Evropské unie, které v posledních letech přiměly již řadu výrobců, aby ze své nabídky vypustili velkoobjemové atmosférické motory a na jejich místo dosadily menší přeplňované jednotky, nezřídka méně povedené. S kompresorem již Jaguar má tu čest, jeho pět litrů však musí být pro Brusel nemalým trnem v oku. Je tedy dost možné, že se v příštích letech dočkáme downsizingu.

Šéf technického oddělení Nick Rogers tak sice zmínil, že „motory V8 nezemřou“, zároveň však dodal, že Jaguar zvažuje celou řadu možností, jak tohoto cíle dosáhnout. Objem agregátů tak zřejmě poklesne ke čtyřem litrům, přičemž značka by mohla využít zkušeností nasbíraných během vývoje čtyřválců rodiny Ingenium. Kompresor by přitom mohlo nahradit turbodmychadlo.

„V příštích dvou, třech, čtyřech letech se naše vozy dočkají většího množství změn než za poslední tři dekády. A možná některé z našich velkých motorů se stanou okrajovou záležitostí a možná i velmi okrajovou,“ předznamenává vývoj věcí budoucích Rogers. Klientelu však ubezpečuje, že Jaguar se vždy bude soustředit především na věci, po kterých zákazníci touží.

„Je tu něco, nač se těšíme. S motory V8 se chystáme provést něco opravdu dobrého,“ dodává šéf technologického vývoje. Na chystaný krok jsme tedy velmi zvědavi, snad odhodlání Britů nedopadne jako u Ferrari. Také to by rádo dělalo věci jinak a víme, jak to dopadlo...


Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou - 1 - Jaguar F-Type V8 R Coupe test silnice 31Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou - 2 - Jaguar F-Type V8 R Coupe test silnice 42Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou - 3 - Jaguar F-Type V8 R Coupe test silnice 78Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou - 4 - Jaguar F-Type V8 R Coupe test silnice 79
Jaguar i nadále počítá s motory V8, které pohání kupříkladu F-Type R. Objem však možná oproti stávajícím pěti litrům poklesne

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.