Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar se motorů V8 nevzdá, pětilitry už to ale zřejmě nebudou
8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani Britům se kvůli stále přísnějším emisním regulacím nevyhne downsizing. Šéf technického vývoje však dodává, že tohoto kroku se nemáme obávat.
Britské automobilové šelmě jsme se v posledních hodinách již podívali na tlapky v souvislosti s možným příchodem druhého SUV. V tomto článku padlo, že značka byla ještě donedávna považována pouze za okrajového výrobce zadokolek s osmiválcovým motorem, chystaná expanze z něj ale má udělat velkého globálního hráče. To zavání obavami o schopnost oslovovat tradiční klientelu, v takovém Mnichově by o tom mohli vyprávět. Jenže Jaguar tvrdí, že jemu se něco takového nestane.
Nehodlá se vzdát ani motorů V8, které jsou v posledních letech na odstřel, stejně jako cokoli objemnějšího pod kapotou. Na vině jsou pochopitelně emise CO2 a s nimi související regulace Evropské unie, které v posledních letech přiměly již řadu výrobců, aby ze své nabídky vypustili velkoobjemové atmosférické motory a na jejich místo dosadily menší přeplňované jednotky, nezřídka méně povedené. S kompresorem již Jaguar má tu čest, jeho pět litrů však musí být pro Brusel nemalým trnem v oku. Je tedy dost možné, že se v příštích letech dočkáme downsizingu.
Šéf technického oddělení Nick Rogers tak sice zmínil, že „motory V8 nezemřou“, zároveň však dodal, že Jaguar zvažuje celou řadu možností, jak tohoto cíle dosáhnout. Objem agregátů tak zřejmě poklesne ke čtyřem litrům, přičemž značka by mohla využít zkušeností nasbíraných během vývoje čtyřválců rodiny Ingenium. Kompresor by přitom mohlo nahradit turbodmychadlo.
„V příštích dvou, třech, čtyřech letech se naše vozy dočkají většího množství změn než za poslední tři dekády. A možná některé z našich velkých motorů se stanou okrajovou záležitostí a možná i velmi okrajovou,“ předznamenává vývoj věcí budoucích Rogers. Klientelu však ubezpečuje, že Jaguar se vždy bude soustředit především na věci, po kterých zákazníci touží.
„Je tu něco, nač se těšíme. S motory V8 se chystáme provést něco opravdu dobrého,“ dodává šéf technologického vývoje. Na chystaný krok jsme tedy velmi zvědavi, snad odhodlání Britů nedopadne jako u Ferrari. Také to by rádo dělalo věci jinak a víme, jak to dopadlo...




Jaguar i nadále počítá s motory V8, které pohání kupříkladu F-Type R. Objem však možná oproti stávajícím pěti litrům poklesne
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnesMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 6 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 8 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 9 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 11 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva