Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaký nesmysl je hybridní 911, už se provalilo, Porsche ale po humbuku zkouší zmírnit rozčarování
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Ani nová pravidla nejsou žádná nádhera a pořád ukazují, jak mizerný obchod automobilky hybridizací 911 udělala. Hlavní otázka je ale jinde - dá se vůbec věřit, že dosud problematické zacházení najednou není problematické, když firma neprovedla jedinou technickou změnu?
Na sklonku loňského května Porsche představilo facelift svého kultovního modelu 911 generace 992. Největší pozornost se okamžitě stočila k verzi GTS, která se jako první dočkala hybridního pohonu. Chvíli se o něm povídaly pohádky, detailní rozbor celého řešení ale nutně nechal pachuť v ústech - kdyby šlo Porsche jen cestou navýšení výkonu spalovacího motoru, udělalo by lépe.
S hybridem totiž přišlo navýšení hmotnosti o 50 kilo, což není až tak hodně, ale také to není nic. Nadváhu se pak automobilka pokusila vykompenzovat vyšším výkonem - spalovací šestiválec si polepšil o pět koní na celkových 485 kobyl, vozu pak přibyla i dva elektromotory, kdy jeden přihodil 15 a druhý 54 koní. To je příliš malý posun vzhledem k hmotnosti, a byť celkových 541 koní, stovka za rovné 3 sekundy a maximálka 312 km/h nejsou špatné hodnoty, 541koňový benzin by lépe.
Letos v létě navíc zájemcům o novou 911 GTS ztuhnul úsměv na rtech, neboť se ukázalo, že hybridní verze potřebuje větší péči než batole kvůli vysokonapěťové lithium-iontové baterii o kapacitě pouhých 1,9 kWh. I česká příručka uváděla, že baterie hybridního GTS by neměla být nikdy vystavena teplotám pod -20 stupňů Celsia a nad 30 stupňů Celsia. A dokonce vyzývala k omezení delšího parkování na přímém slunci, další instrukce byly ještě tristnější, jmenovitě zakazovaly:
• Auto parkovat s vybitou vysokonapěťovou baterií,
• auto parkovat tak, aby bylo trvale vystaveno přímému slunečnímu záření a raději jej házet do garáže,
• nechávat auto v místech, kde se teplota pohybuje mimo 0 a 20 °C,
• nechat klesnout nabití baterie pod 30 %,
• a pokud se to přece jen stane, vyhnout se startování pomocí startovacích kabelů a nechat auto oživit servis.
Něco takového snad ani není možné při normálním používání dodržet, popř. se tomu rozumně přizpůsobit. V mezičase navíc Porsche představilo také 911 Turbo S, které disponuje stejnou technikou, jen naladěnou na celkových 711 koní. To ovšem znamená, že i toto provedení by bylo spojené se stejnými omezeními. Značka tím u podstatné části špičky portfolia 911 omezila použitelnost na minimum, čímž logicky začala klientelu odrazovat. Nyní tak firma oznámila změny.
Nově tedy podmínky odstraňují zmínku o zákazu stání přímém slunci. i tak se ovšem doporučuje zahalit auto plachtou. Pořád také platí, že akumulátor musí být dobit na alespoň 30 procent, pokud vůz opouštíte na týdny, popř. na 80 procent, pokud je to na měsíce. spojené s dvoutýdenním stáním platí jen ve chvíli, kdy své auto odstavíte na déle než měsíc. Přijatelné teplotní rozhraní jen mezi 0 a 20 stupni Celsia platí dále, ale jen pokud auto stojí déle než 4 týdny na stejném místě. Oživování vozu jen za pomoci servisu je též nadále v platnosti.
Je to tedy lepší, ale není to zase o tolik lepší. Navíc na dotaz, co vedlo k takovým změnám a jaké konkrétní technické modifikace byly provedeny, automobilka odpovídá, že nic. Jde tedy o pouhou dílčí změnu právních podmínek, kterou Porsche provedlo poté, co zjistilo, že baterie jeho hybridů auta nástrahám počasí odolat nepatrně lépe, než si myslela. Chápeme, ale nezní to celé ještě méně přesvědčivě?
Vypadá to zkrátka tak, že Porsche se jen po odhalení absurdity nutné péče o hybridní pohon zaleklo humbuku, který musel vést k omezení zájmu. A limity používání vyšponovalo o něco blíž stále stejným technickým limitům. Nebylo by lepší i celý tento t-hybrid spláchnout do toalety? 911 přináší tak strašně málo a bere jí tak moc...










Pokud toužíte po hybridní 911? Pak je v podstatě nutné, abyste měli dům s klimatizovanou garáží, do které své auto nebudete ukládat na déle než pár dní. A smířili se s tím, že už vybití baterie znamená nutnost nechat auto odtáhnout do servisu, mimo jiné. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejnovější články
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
před 48 minutami
Jaký nesmysl je hybridní 911, už se provalilo, Porsche ale po humbuku zkouší zmírnit rozčarování
před 3 hodinami
Nové řešení bezdrátového dobíjení mobilů v autě je po čase první, které vám nebude pít krev
před 4 hodinami
Možná se díváte na nové nejdražší auto světa, miliarda korun na něj zdaleka nestačí
před 6 hodinami
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
