Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Laserová světla BMW i8 detailněji, dosvítit mají až na 600 metrů
18.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) i8 je prvním sériovým vozem, který používá laserová světla. BMW přibližuje jejich výhody, mezi které patří lepší dosvit i menší rozptyl.
O hybridním sporťáku BMW i8 jsme již psali vícekrát, ať už v souvislosti s frankfurtským autosalonem a oficiálním představením, nebo s tím, že je na rok dopředu vyprodáno. Mnichovská automobilka nyní zveřejnila video, kde podrobněji představuje technologii laserových světel, která se ještě nedávno zdála být ze sféry science fiction.
BMW i8 používá pro veškeré osvětlení LEDky, které spotřebovávají méně energie, než klasické žárovky. Tuto technologii najdeme i v předních světlech, jak tlumených, tak dálkových; lasery jsou dostupné za příplatek a v podstatě prodlužují světelný kužel dálkových světel. O kolik delší kužel podle BMW je, můžeme vidět na obrázku nahoře - dosvit má činit až 600 metrů.
Automobilka říká, že laserová světla vyzařují „čistě bílé, extrémně jasné světlo, které je příjemné pro oči”. Další výhodou má být nižší míra oslnění protijedoucích vozidel, protože světlo je lépe zaměřené na silnici a nemá tak velký rozptyl. Podle výrobce je laserové světlo pětkrát jasnější, ale spotřebovává méně energie a svítící plocha je stokrát menší.
Přiložené video nabídne názornější pohled na to, jak laserová světla produkují světlo a jak jej vyzařují na silnici. Samozřejmě však konkrétně u i8 jde také o design, který má navozovat dojem „svobody”, jak se dozvíme ke konci tohoto krátkého videa.





Laserová světla dle BMW přináší oproti LEDkovým samé výhody...
... a model i8 je prvním sériově vyráběným vozem, který jimi může být vybaven
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva