Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Motory AMG mohou být i výrazně silnější. 2,0 může mít až 600 koní, říká šéf vývoje
10.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize z Affalterbachu chce být výkonnější než konkurence. Dosáhnout toho hodlá za pomoci nového softwaru i technologie turbodmychadel.
Mercedes nedávno oznámil, že investuje nemalých 81 miliard korun do vývoje nových benzinových a dieselových motorů. Součástí toho se samozřejmě stanou i pohonné jednotky s logem AMG, které zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Šéf vývoje těchto agregátů Janko Wicke totiž uvedl, že jak dvoulitrové čtyřválce, tak i čtyřlitrové osmiválce mohou vyprodukovat ještě více koní, pokud si to trh bude přát.
„Máme prostor k navýšení výkonu (na motoru V8), ovšem žádné číslo vám zatím neřeknu. Je to ovšem cíl pro příští rok,“ uvedl Wicke. Můžeme tak jen spekulovat, jakých hodnot dosáhne čtyřlitrová jednotka, která aktuálně ve své vrcholné formě dává 510 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. Pokud ovšem začínáte přemýšlet o překonání šestisetkoňové hranice, pak asi nebudete daleko od pravdy.
Wicke přitom dodal, že navýšení výkonu bude dosaženo za pomoci přehrání softwaru i výměny některých komponentů. Tím zásadním zřejmě budou jiná turbodmychadla, neboť třícípá hvězda dosud používala pouze nanejvýš variantu twin-scroll. Do budoucna se ale nejspíše dočkáme variabilní geometrie lopatek či rovnou elektricky roztáčených kompresorů a dmychadel.
Při pohledu na konkurenci, zejména z řad koncernu Volkswagen Group, se může zdát, že Mercedes poněkud zaspal dobu. Navíc při stále častějších řečech o konci spalcovacích motorů by investice do jejich budoucna nemusela dávat smysl. Nicméně šéf vývoje jednotek AMG zastává ten názor, že „tady neustále bude trh pro motory V8, a proto s nimi chceme pokračovat“.
Zatímco navyšování výkonu osmiválců je jisté, u dvoulitrů vše závisí zejména na konkurenci. Teoretický limit je ovšem hodně vysoko, problémem by prý nemuselo být ani 400, 500 nebo dokonce 600 koní. I když reálně čtyřválcové agregáty AMG tak vysoko nezamíří, hlavně kvůli životnosti. Wicke však dodává, že pokud vyvstane potřeba po silnějších motorech, Mercedes vždy bude mít odpověď.
Závěrem pak jen zmíníme, že kromě těchto motorů se hodlá divize z Affalterbachu držet také dvanáctiválců. Důvodem jsou opět požadavky trhu. „Není potřeba mít více válců než osm, ale vše záleží na zákaznících a tom, po čem touží. Pokud to bude motor V12, pak mu ho prodáme.“ Zdá se tedy, že objemné motory AMG tu s námi ještě nějaký ten pátek budou.





















Mercedes-AMG C 63 Cabrio je zatím posledním dílkem sportovní divize z Affalterbachu. Také v jeho případě čtyřlitrový osmiválec produkuje až 510 koní
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa 19.10.2025
Nejnovější články
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 3 hodinamiSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 5 hodinamiOpuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 6 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včeraZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 12:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.21. 11:48 - řidičBOB
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 10:34 - petr_riha
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom