Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel Astra OPC 2012 má lamelový samosvorný diferenciál Drexler
15.3.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky
Na povrch vyplouvají další detaily o nové Astře OPC. Nově jsme se dozvěděli, že o přenos výkonu na silnici se postará specifický samosvor od Drexleru.
Už párkrát jsme si „stěžovali”, že Opel posouvá do prodejů novou Astru OPC, aniž by ji představil se všemi jejími technickými detaily. Obecné informace jsou známé, řada podrobností ale zůstává obestřena tajemstvím. Je jasné, že se je postupně dozvíme, ať už se Opel k jejich zveřejňování postaví jakkoli, ale o to zřejmě automobilce jde. Nejnověji se výrobce podělil o pár informací týkajících se samosvorného diferenciálu, který používá jeho přední osa.
Už fakt, že jde o produkt známého německého výrobce tohoto „náčiní”, firmy Drexler, je dosti zajímavý. Její samosvorný diferenciál se prý dosud nikdy neobjevil v sériové vyráběné předokolce, to ale lidé od Opelu trochu přehání. Podle dostupných informací se to samé řešení nachází již v Corse OPC Nürburgring Edition, ale možná její pětisekusovou výrobu nepovažují Němci za dostatečně sériovou. Buď jak buď jde o nasazení dosti výjimečné.
OPC dostalo od Drexlera do vínku tzv. lamelový samosvor, který se u silničních aut s předním náhonem objevuje spíše zřídka. Obvykle se totiž uzavírá velmi agresivně a pro běžné řidiče se tím vůz stává i přes lepší trakci hnaných kol obtížněji ovladatelným - fungování diferenciálu totiž značně ovlivňuje řízení a jízda vyžaduje mnohem preciznější práci s plynem, na kterou řidiči odkojení „otevřenými” diferenciály nejsou zvyklí. Sázka na tento typ řešení je tedy od Opelu, zvláště v dnešní době, dosti odvážná. Automobilka ale tvrdí, že její řešení nedostatky netrpí.
Šéf divize OPC a bývalý závodník Volker Strycek (mimochodem, pěkné jméno...) k tomu dokonce řekl, že řešení Drexleru je naopak pro řízení velmi příjemné. Výsledek přímo srovnává s poslední generací Focusu RS, který používá diferenciál reagující na točivý moment (tedy tzv. torque-sensing, zná někdo lepší český popis?) od další veličiny oboru, firmy Quaife. Už u něj je přenos projevů práce diferenciálu do volantu omezený (ale zdaleka ne nulový či minimální) a Opel má být v tomto směru ještě dál - známé „tahání za volant” má být velmi malé a pomáhat tomu má i specifické řešení přední nápravy, kterému Opel říká HiPerStrut.
Zajímavé je, že sám Strycek, vítěz německého šampionátu cestovních vozů z roku 1984 (pozoruhodné je, že se jím stal, i když za celou kariéru nevyhrál v DTM ani jeden závod) působil jako jeden z testovacích pilotů, kteří měli na starosti závěrečné doladění nového OPC na Severní smyčce německého Nürburgringu před jeho uvedením na trh. Jestli je to zárukou kvalitního fungování vozu, to se teprve uvidí, lidé z Opelu jsou ale pochopitelně přesvědčeni, že ano.
Vůz má nabídnout více dynamiky současně s příjemnějším jízdním projevem a lepší trakcí přední osy. Postarat se o to má nejen nový diferenciál, ale i adaptivní tlumiče FlexRide, které budou pracovat s o 30 procent tužšími pružinami a o 5 procent tušími stabilizátory ve srovnání s výchozí Astrou GTC. V kombinaci s jízdním módem Race, který přitvrdí i zmiňované tlumiče, pak má být podvozek v extrému přibližně o polovinu tužší než v případě sériového GTC.
Motokára pro každý den? Uvidíme, zvláště české silnice budou pro OPC jistě prubířským kamenem.


V útrobách nejnovějšího „ópécéčka” se nachází něco takového, tento LSD pochází z dílen americké firmy Kaaz
Nová Astra na novějších oficiálních i živých snímcích
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
před 11 hodinami - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 16:58 - řidičBOB
- BMW Divize 21:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 20:58 - Bond007
- Rychlodotazy 20:57 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 18:30 - Stepin
- Onboard videa 17:08 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas
- Politický koutek 1.3.2021 - ExFun