Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Problém s brzdami elektrického Porsche je větší, než se zdálo, auta majitelů zůstávají odstavená měsíce
6.9.2024 | Petr Prokopec
Potíže s brzdami nikdy nejsou banální, ovšem po oznámení svolávací akce jsme považovali tento problém za vyřešený. Není tomu tak, náhradu vadných dílů se nedaří vyrobit a riziko selhání je zjevně tak velké, že automobilka lidem jejich vozy „zabavuje“ v rámci běžných servisů.
Porsche je bezesporu renomovanou automobilkou a v mnoha ohledech zůstává nastavenou laťkou pro mnohou konkurenci. Jak se ovšem říká, i mistr tesař se někdy utne. To, čemu zuffenhausenští nyní čelí, ale není malý problém jak z hlediska své povahy, tak kvůli způsobu jeho řešení. Anebo spíš neřešení.
Jak jsme zmínili už před příchodem letních prázdnin, automobilka musela povolat do servisů desetitisíce elektrických Taycanů kvůli problémům s brzdami. Se stejnou akcí pak krátce na to přišlo i Audi, jehož e-tron GT je klonem Porsche. Oba vozy tedy používají stejné komponenty od Valeo Powertrain Systems Driveline, které jsou jádrem problému. Brdovým hadicím hrozí narušení ochranné vrstvy a únik brzdové kapaliny, což pochopitelně vede k omezení brzdového účinku a může to mít za následek i úplné selhání části brzdového systému. Ve výkonném dvoutunovém autě něco takového nechcete zažít.
Na nedostačující účinek brzdového pedálu si klientela stěžovala už loni, teprve nyní však Němci začali situaci oficiálně řešit. Přičemž oznámili, že problematické brzdové hadice u obou modelů vymění za nové, které již umožní větší pnutí bez jakéhokoliv rizika poškození. Kolegové z Auto Weeku ovšem zjistili, že firmě Valeo chybí jeden klíčový komponent, po kterém je nyní velká poptávka. V důsledku toho ovšem momentálně není možné svolávací akci dotáhnout do konce, neboť nové a lepší díly nelze rychle vyrobit.
I když problém dosud nevedl k žádné tragédii, tedy alespoň se o ní neví, riziko takové události zjevně není malé. Automobilka totiž podle zjištění kolegů přistoupil k dosti kontroverznímu kroku, kdy lidem, kteří přijedou na běžnou kontrolu nebo třeba opravu píchlé pneumatiky, jejich auto nevydá, dokud nebude problém s brzdami vyřešen. Pochopitelně jim poskytne náhradu a veškerou péči, výsledek je přesto nemilý, neboť auta následně zůstávají odstavená i po několik měsíců. Podobné případy se pochopitelně jen množí, což celou situaci dál komplikuje.
Dealerům totiž začínají docházet náhradní vozy, které navíc nezřídka nemají logo Porsche. S čímž se movitá klientela dokáže smířit na pár dní, když opravdu není zbytí. Ale ruku na srdce, jezdili byste třeba několik měsíců Passatem, když jste dali pár milionů korun za Taycan? Bez příslušné kompenzace asi nikoli. A někdo by se možná nenechal obměkčit ani tím, prostě chce mít k dispozici své auto, které si vybral.
Pro Porsche je navíc celá situace dramatičtější, než je tomu u Audi. Taycan měl totiž světu ukázat, že tato značka neexceluje jen v případě spalovacích aut, ale i těch elektrických. Nyní ale má nakonec do servisů zamířit kompletně celá produkce, tedy nikoli jen původně oznámených 31 689 aut, nýbrž zhruba 150 tisíc vozů.
Při takové produkci to znamená, že majitelé mohou být bez svých aut klidně i půl roku. Něco takového navíc přichází v době, kdy Porsche hodlá odstřelit spalovací modely Macan, Boxster a Cayman a nahradit je elektromobily. Celý problém je tak zřetelně větší, než se dosud zdálo a může zasáhnout plány automobilky i tam, kde to ještě před pár týdny ani nemohla čekat.



Automobilka z Zuffenhausenu nakonec povolá do servisů celou produkci elektrického modelu Taycan, tedy zhruba 150 tisíc aut, a to kvůli problematickým brzdám. Protože ale chybí potřebné komponenty, některé vozy mohou strávit v servisech opravdu dlouhý čas, už dnes jde i o měsíce. Foto: Porsche
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB