Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?
9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 zněl docela jinak než Mercedesy.
Aston Martin DB11 je na světě už nějakou dobu - představil se prvně s novým, 5,2l dvanáctiválcem, a v letošním roce také v levnější verzi s německou V8. Konkrétně to je motor M178, který se stejným objemem čtyř litrů pracuje téměř ve všem, co u Mercedesu nosí označení AMG a čísla 63.
Jenže Aston nemůže znít jako Mercedes, byť třeba takové AMG GT S je radost poslouchat, potkáte-li ho někdy na ulici. Při představení osmiválcového DB11 jsme psali o tom, že v rámci úprav pro zástavbu do Astonu motor dostal mimo mnoha jiného nové sání a nový výfuk, a to s cílem zvuku typického pro velké Astony.
Tady je nutno trochu přibrzdit, protože pro velké Astony je v posledních dekádách typický dvanáctiválec (byť DB7 byl k mání i s řadovou šestkou) a na jejich zvuku to je znát. Čtyři chybějící válce a křížovou klikovou hřídel tak snadno neschováte, zejména máte-li přeplňovaný motor a navíc s turby uprostřed V, což znamená v podstatě nulový prostor, fyzický i metaforický, na hrátky s délkou svodů.
Zvuk Astonu DB11 V8 je přesto podstatně odlišný od AMG GT S. Je vyšší, méně dunivý, méně bublavý, byť počet válců nezakryje a v nižších otáčkách je stále slyšet velmi jasný baryton. V přímém srovnání s AMG GT S si ale rozdílů všimnete a pokud jste zvyklí auta poznávat podle zvuku, nebudete mít tyhle dvě aplikace M178 V8 problém od sebe odlišit.
„Když se podíváte na sonogram motoru AMG, vidíte, že generuje hlavní hluk ve velmi nízkých frekvencích, je to motor se silnými basy,” vysvětluje Simon Croft, manažer globální strategie uvádění nových produktů na trh u Astonu. „To není charakteristika, která by byla v linii s naší značkou. Potřebovali jsme dominantní zvuky posunout výše ve frekvenčním rozsahu,” dodává.
Největší úpravy na motoru se tedy odehrály právě po stránce zvuku. Není to však zvuk falešný. „Změnili jsme způsob, jakým vzduch do motoru vstupuje, změnili jsme způsob, jakým výfukové plyny odcházejí a jakým vychází z motoru zvuk, změnili jsme elektroniku motoru a progresi plynového pedálu a dokázali jsme motoru dát charakter Astonu místo charakteru AMG,” pokračuje Croft.
Jistě, není to dvanáctiválec, ale rozdíl oproti Mercedesu-AMG GT S je znatelný. Pokud vám bublání V8 nevoní a máte radši jekot dvanáctiválce, asi vás nepřesvědčíme, ale nám se zvuk DB11 V8 líbí. Předvést ho můžou videa níže, první ukazuje V12, druhé jako gros tohoto článku ukazuje testování DB11 V8 na Nordschleife i se zvukem, a třetí dává srovnání s AMG GT S...






















Aston Martin DB11 V8 má motor z Mercedesu, ale s podstatně odlišným zvukem. Poslední obrázek pochází od Mercedesu a ukazuje, jak jsou v motoru M178 uložená turba a že má křížovou klikovou hřídel
AMG GT ve verzi S jsme testovali a má zvuk posazený opravdu docela hluboko
Pokud vás nebaví řeči youtubera, přeskočte na čas 0:51
V tomto případě je zvuk nejlépe slyšet od 0:25
Mercedes-AMG GT S můžete poslouchat už od začátku, nejlépe však od 0:08
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 10 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva