Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Rusové našli způsob, jak autu levně přidat pohon 4x4, aplikovali ho na Ladu
25.12.2019 | Petr Prokopec
Pohon všech kol je na jednu stranu velmi vítanou, na tu druhou ale také obvykle velmi drahou příplatkovou výbavou. Rusové našli způsob, jak jej levně dát i vozu, který jej mít ani nemohl.
Kutilství u nás už přestává být tak populární jako dříve, jistě i proto, že životní úroveň se v posledních letech výrazně zlepšila. Ve značné části Ruska se však skoro zastavil čas, a tak nepřekvapí, že se mnoho tamních motoristů zkouší podomácku vylepšovat své vozy. Ty nejčastěji nesou logo Lady, které je spárováno s pohonem zadních kol. Jakkoliv však tato koncepce přináší nemalou porci zábavy, umí být také zdrojem starostí.
Co přesně máme na mysli? Před oněmi několika málo lety bychom vám řekli, že stačí mrknout z okna ven a ihned pochopíte. Nicméně letošní zima se zatím příliš nevyvedla. Tedy v Česku, v Rusku již je sněhu dostatek. To ovšem pro zmiňované Lady představuje jistý problém, neboť stačí málo a můžete vyměnit volant za sněžnice. Na druhou stranu však díky zmiňovanému kutilství stačí také velmi málo k tomu, abyste byli zpět ve hře.
Tím se řídili i lidé z Garage 54, kteří s se humorem sobě vlastním pustili do realizace řešení, která má pohon všech kol umět nahradit - stačí prý za pomoci lana či kabelu využít pohon jedné osy, aby roztáčel i kola té druhé. Jako pokusný vůz posloužila stará Lada, jejíž nápravy byly osazeny navařenými ocelovými ráfky, kdy na přední bylo navinuto ocelové lano. Poté jen stačilo zacouvat do závěje, propojit navzájem kola a zázrak byl na světě. Systém skutečně zafungoval a vytáhl vůz z hlubokého sněhu.
Rusové přitom dodávají, že jejich „pohon všech kol“ má jisté nedostatky. Tím asi nejzásadnějším je omezení jeho provozuschopnosti, neboť přední náprava zabírá jen do té doby, dokud je na ní namotáno lano. To stávající vystačí na zhruba 25 až 30 metrů, což samozřejmě na vyklouznutí ze závěje stačí. Pokud byste ovšem chtěli urazit s domácky vyrobenou čtyřkolkou delší úsek, vyhraďte si pár dní na opětovné navíjení.
Kromě toho je třeba počítat s výrazným přenosem točivého momentu do řízení. Dle chlapíků z Garage 54 vám volant klidně může i zpřelámat prsty, obezřetnost je tedy na prvním místě. Jsme nyní zvědavi, kdo z místních se pokusí Rusy trumfnout s tuzemskou Škodou 120 - ta si sice s koncepcí „vše vzadu” rozumí se sněhem o něco lépe, k dokonalosti ji ale také leccos schází...
Rusové přišli na velmi levný způsob, jak ze zadokolky udělat čtyřkolku. Kupodivu funguje, jen má poněkud krátkou životnost
Zdroj: Garage54@Youtube
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 5 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 8 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 11 hodinami