Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky
3.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW pokračuje v dobývání světa zjednodušováním automobilových architektur - nově přichází s platformou pro luxusní zadokolky.
Po včerejším představení nové platformy MQB s motorem uloženým vpředu napříč má Škoda, Volkswagen i Seat a ingolstadtská A3 na několik (možná desítek) let vystaráno. Klidné spaní může mít rovněž zbytek portfolia Audi a typová řada Continental od Bentley, které využívají šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol. Jenže co koncernové zadokolky, myslel dnes ještě někdo na klasickou koncepci s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou?
Odpovědí je ano a aktuálně vám můžeme přiblížit první detaily o další nové konstrukci nesoucí interní označení MSB. Tato zkratka vychází z německého Modularer Standardbaukasten a za její vývoj je k velké nelibosti Audi odpovědné Porsche. Nejsou to ověřené informace, ale v době, kdy se rozhodlo o přidělení této zakázky (no, spíše úkolu...), nebyly vztahy mezi Zuffenhausenem a Ingolstadtem právě nejvřelejší. Jestli se to zlepšilo, možná zjistíme v průběhu nejbližších několika let. Říká se totiž, že tato platforma určená pro příští Panameru a novou generaci vozů Bentley by se mohla stát základem také pro vlajkovou loď Audi - model A9.
MSB by ovšem mohla dát život spoustě dalších, dosud jen v teoretické rovině uvažovaných automobilů. Naprosto ideálně by se hodila k oživení projektu Lamborghini Estoque, ačkoli Italové momentálně mnohem více myslí na SUV. A rozhodně by mohla být základem pro Panameru Coupé jako nástupce Porsche 928 a pár dalších karosářských verzí, i když to není až tak divoké fantazírování, jak by se mohlo zdát - zdeoje potvrzují odhodlání Porsche vydat se tímto směrem během několik let.
A čím že má být ona MSB pozoruhodná? Tak předně nižší hmostností při současném zvýšení torzní tuhosti. Zprávy říkají, že dnešní Panamera by byla díky nové platformě o 90 kg lehčí. Konstruktéři při jejím návrhu a stavbě využili mix vysokopevnostních ocelí a hliníku a u finálního vozu může být výsledná hmotnost dále snížena aplikací kompozitů. Použití podobného řešení (s karbonem) se očekává u další platformy s motorem uprostřed připravované pro následující Audi R8, Lamborghini Gallardo a přímého soupeře pro Ferrari 458 Italia od Porsche.
Pro VW je samozřejmě důležitá i ta skutečnost, že naprosto všechny nově vznikající platformy bude možné kombinovat s technikou pohonu všech kol, aby bylo možné v rámci různých modelových řad a značek vytvořit větší diferenciaci. Každopádně MQB, MLB i MSB pokryjí naprostou většinu aut, která si koncern Volkswagen zamane mít pod svými křídly.
Nová platforma by se mohla stát základem nejen pro novou Panamera, ale v případě pozitivní konstelace hvězd také výchozím prvkem pro Lamborghini Estoque
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva