Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky

Německý koncern VW pokračuje v dobývání světa zjednodušováním automobilových architektur - nově přichází s platformou pro luxusní zadokolky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky

3.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern VW pokračuje v dobývání světa zjednodušováním automobilových architektur - nově přichází s platformou pro luxusní zadokolky.

Po včerejším představení nové platformy MQB s motorem uloženým vpředu napříč má Škoda, Volkswagen i Seat a ingolstadtská A3 na několik (možná desítek) let vystaráno. Klidné spaní může mít rovněž zbytek portfolia Audi a typová řada Continental od Bentley, které využívají šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol. Jenže co koncernové zadokolky, myslel dnes ještě někdo na klasickou koncepci s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou?

Odpovědí je ano a aktuálně vám můžeme přiblížit první detaily o další nové konstrukci nesoucí interní označení MSB. Tato zkratka vychází z německého Modularer Standardbaukasten a za její vývoj je k velké nelibosti Audi odpovědné Porsche. Nejsou to ověřené informace, ale v době, kdy se rozhodlo o přidělení této zakázky (no, spíše úkolu...), nebyly vztahy mezi Zuffenhausenem a Ingolstadtem právě nejvřelejší. Jestli se to zlepšilo, možná zjistíme v průběhu nejbližších několika let. Říká se totiž, že tato platforma určená pro příští Panameru a novou generaci vozů Bentley by se mohla stát základem také pro vlajkovou loď Audi - model A9.

MSB by ovšem mohla dát život spoustě dalších, dosud jen v teoretické rovině uvažovaných automobilů. Naprosto ideálně by se hodila k oživení projektu Lamborghini Estoque, ačkoli Italové momentálně mnohem více myslí na SUV. A rozhodně by mohla být základem pro Panameru Coupé jako nástupce Porsche 928 a pár dalších karosářských verzí, i když to není až tak divoké fantazírování, jak by se mohlo zdát - zdeoje potvrzují odhodlání Porsche vydat se tímto směrem během několik let.

A čím že má být ona MSB pozoruhodná? Tak předně nižší hmostností při současném zvýšení torzní tuhosti. Zprávy říkají, že dnešní Panamera by byla díky nové platformě o 90 kg lehčí. Konstruktéři při jejím návrhu a stavbě využili mix vysokopevnostních ocelí a hliníku a u finálního vozu může být výsledná hmotnost dále snížena aplikací kompozitů. Použití podobného řešení (s karbonem) se očekává u další platformy s motorem uprostřed připravované pro následující Audi R8, Lamborghini Gallardo a přímého soupeře pro Ferrari 458 Italia od Porsche.

Pro VW je samozřejmě důležitá i ta skutečnost, že naprosto všechny nově vznikající platformy bude možné kombinovat s technikou pohonu všech kol, aby bylo možné v rámci různých modelových řad a značek vytvořit větší diferenciaci. Každopádně MQB, MLB i MSB pokryjí naprostou většinu aut, která si koncern Volkswagen zamane mít pod svými křídly.


Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky - 1 - Volkswagen MSB Porsche Panemera 01Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky - 2 - Volkswagen MSB Porsche Panemera 02
Nová platforma by se mohla stát základem nejen pro novou Panamera, ale v případě pozitivní konstelace hvězd také výchozím prvkem pro Lamborghini Estoque

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.