Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 135 kW: RS k táboráku
11.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejmladší velitel skautského oddílu míří na polní cesty s tou nejlepší možnou technikou. Bude stačit 184 koní, DSG a Haldex V, aby se uživil?
Přehled kapitol
Komplexně dobré, ale taky docela drahé
Nový Scout mě docela příjemně překvapil navzdory tomu, že podobné kategorii vozů vůbec nemám pádné důvody fandit ani s nimi jakkoliv sympatizovat. Domácí výrobce ukázal pro mnohé nejhezčí Octavii všech dob, která se nemá zaleknout ani cest mimo asfalt, a pokud se někomu nelíbí, bude muset přesto uznat jistou odlišnost od zbývajících variant - tedy její výjimečnost. Po jízdní stránce se zvýšený podvozek podařilo naladit tak, aby nedošlo ke podstatné ztrátě vynikajících vlastností na silnici, navíc při větší míře palubního komfortu zejména na špatných cestách, což je dobrou zprávou.
Můžeme být hodně zvědaví na to, jak bude fungovat na českých silnicích, ale do karet podvozku nahrávají velmi dobře sladěné tlumiče s pružinami i víceprvková zadní náprava už ve standardu. Pohon všech kol se jistě bude hodit, i když si samozřejmě vybírá daň ve vyšší hmotnosti, tedy vyšších provozních nákladech, respektive snížené provozní efektivitě. Navzdory tomu všemu jinak dobrý základ trochu utlumí převládající automatická převodovka.
Pohodlí na palubě zůstává díky vyšší standardní výbavě na vysoké úrovni, třeba i v holé verzi, avšak zákazníky by mohla jednoznačně odradit vyšší cenovka a také ne zcela vyhovující kombinace pohonných ústrojí. Přes to všechno jde ale o povedený a naprosto pohodlný komplet, který nemůže nikoho zásadně urazit. Ani čtyřčlennou rodinu s plnou polní.
Konkrétně nejsilnější TDI, které do nového Scoutu přišlo přímo z útrob naftového RS, poskytuje výrazně lepší jízdní dynamiku než slabší dvoulitru, třebaže rozhodně ne tak bryskní jako u zmíněného sportovce. Nová verze Octavie je v podstatě docela dobrou alternativou k dražším kombi vyšších tříd, které používají podobné ingredience. Zůstává tou prostornou a pohodlnou kamarádkou, která se nezalekne ani akčnější jízdy, třebaže raději by byla, aby se uskutečnila na asfaltu.
V podstatě bych jí připodobnil k takové lehce utlumenější Octavii RS TDI v kombíku - docela dobrému GT, se kterým mohou dobrodružnější povaha dorazit po trávě až k táborovému ohni. Něco je to ovšem bude stát a je nutno zvážit, zda to za to zkrátka stojí, když mohou mít vše ostatní (tedy 4x4) i motor z RS levněji...
Cena
Základní cena vozu (Octavia Scout 2,0 TDI/110 kW 4x4 6MT): 682 900 Kč
Cena 1. testovaného provedení (2,0 TDI/135 kW 4x4 6DSG): od 734 900 Kč
Cena 2. testovaného provedení (1,8 TSI/132 kW 4x4 6DSG) od 694 900 Kč
Technické údaje Škoda Octavia Scout 2014 2,0 TDI/135 kW
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 219 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,8 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 531 mm
Rozvor náprav: 2 679 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 484/1 559 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Technické údaje Škoda Octavia Scout 2014 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 350 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 216 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 531 mm
Rozvor náprav: 2 679 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 447/1 522 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
včera