Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 135 kW: RS k táboráku
11.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejmladší velitel skautského oddílu míří na polní cesty s tou nejlepší možnou technikou. Bude stačit 184 koní, DSG a Haldex V, aby se uživil?
Přehled kapitol
Komplexně dobré, ale taky docela drahé
Nový Scout mě docela příjemně překvapil navzdory tomu, že podobné kategorii vozů vůbec nemám pádné důvody fandit ani s nimi jakkoliv sympatizovat. Domácí výrobce ukázal pro mnohé nejhezčí Octavii všech dob, která se nemá zaleknout ani cest mimo asfalt, a pokud se někomu nelíbí, bude muset přesto uznat jistou odlišnost od zbývajících variant - tedy její výjimečnost. Po jízdní stránce se zvýšený podvozek podařilo naladit tak, aby nedošlo ke podstatné ztrátě vynikajících vlastností na silnici, navíc při větší míře palubního komfortu zejména na špatných cestách, což je dobrou zprávou.
Můžeme být hodně zvědaví na to, jak bude fungovat na českých silnicích, ale do karet podvozku nahrávají velmi dobře sladěné tlumiče s pružinami i víceprvková zadní náprava už ve standardu. Pohon všech kol se jistě bude hodit, i když si samozřejmě vybírá daň ve vyšší hmotnosti, tedy vyšších provozních nákladech, respektive snížené provozní efektivitě. Navzdory tomu všemu jinak dobrý základ trochu utlumí převládající automatická převodovka.
Pohodlí na palubě zůstává díky vyšší standardní výbavě na vysoké úrovni, třeba i v holé verzi, avšak zákazníky by mohla jednoznačně odradit vyšší cenovka a také ne zcela vyhovující kombinace pohonných ústrojí. Přes to všechno jde ale o povedený a naprosto pohodlný komplet, který nemůže nikoho zásadně urazit. Ani čtyřčlennou rodinu s plnou polní.
Konkrétně nejsilnější TDI, které do nového Scoutu přišlo přímo z útrob naftového RS, poskytuje výrazně lepší jízdní dynamiku než slabší dvoulitru, třebaže rozhodně ne tak bryskní jako u zmíněného sportovce. Nová verze Octavie je v podstatě docela dobrou alternativou k dražším kombi vyšších tříd, které používají podobné ingredience. Zůstává tou prostornou a pohodlnou kamarádkou, která se nezalekne ani akčnější jízdy, třebaže raději by byla, aby se uskutečnila na asfaltu.
V podstatě bych jí připodobnil k takové lehce utlumenější Octavii RS TDI v kombíku - docela dobrému GT, se kterým mohou dobrodružnější povaha dorazit po trávě až k táborovému ohni. Něco je to ovšem bude stát a je nutno zvážit, zda to za to zkrátka stojí, když mohou mít vše ostatní (tedy 4x4) i motor z RS levněji...
Cena
Základní cena vozu (Octavia Scout 2,0 TDI/110 kW 4x4 6MT): 682 900 Kč
Cena 1. testovaného provedení (2,0 TDI/135 kW 4x4 6DSG): od 734 900 Kč
Cena 2. testovaného provedení (1,8 TSI/132 kW 4x4 6DSG) od 694 900 Kč
Technické údaje Škoda Octavia Scout 2014 2,0 TDI/135 kW
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 219 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,8 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 531 mm
Rozvor náprav: 2 679 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 484/1 559 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Technické údaje Škoda Octavia Scout 2014 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 350 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 216 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 531 mm
Rozvor náprav: 2 679 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 447/1 522 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 4 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 5 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 20:57 - řidičBOB
- BMW Divize 04.17. 20:52 - denis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.17. 12:31 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 12:12 - pavproch