Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji

(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji

4.12.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.

Atmosférická pokušitelka srdce i mysli

Jak mé pocity z tohoto vozu shrnout? Je jich spousta a i když jsem původně měl v plánu zprostředkovat vám je jen velmi stručně, nešlo to, je toho příliš, o čem lze hovořit. Mám-li se přesto dopustit jistého resumé, musím říci, že R8 vás v prvé řadě nadchne i zarmoutí tím, kolik toho dnes dokáže nabídnout atmosféricky plněný motor. Nadchne tím, že ho v tomto autě máte. A zarmoutí tím, že už není dostupný téměř v ničem jiném. Ten v R8 má všechno, je prakticky dokonalý: výkon, charakter, ovladatelnost, efektivitu. Není tu minus, jde o učiněný poklad, v dnešní době rozhodně.

Kolem tohoto pětilitrového stroječku je postaven zbytek auta, který se ohromující potenciál desetiválce snaží využít co nejlépe. A dělá to velmi dobře. Počínaje schopností dostat jej na silnici, pokračuje schopností jej ubrzdit, zvládnout vysoké rychlosti v zatáčkách a především - ovládnout auto alespoň s trochou nadhledu až do krajnosti. Jistě, v nízkých rychlostech se tato schopnost stará o nudu i mimo Brno, ale aspoň já osobně to mám raději tak než naopak. 330 km/h se s R8 svezete asi jen po dálnici, ale zkuste to a zjistíte, jak dobře lze i tak extrémní dynamiku využít, tedy nebude-li silnice příliš houpavá. Tím se každý supersport pochlubit rozhodně nemůže, ne v této míře.

R8 je německá variace na Huracán, je to jistý pokus o 911 z Ingolstadtu a umí být nezáživná jako většina Audi. Na tom všem je vážně trocha pravdy. Ani jedna z těchto vět ale vůz nedefinuje, jejich množina možná. Nakonec záleží i na úhlu pohledu - německý Huracán schopný využít na silnici skoro dvojnásobek výkonu běžných 911, příliš neobtěžující svým potenciálem v nízkých rychlostech zato schopný rozbušit vám srdce blízko hranice svých možností... Zní vám to špatně?

Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji - 38 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 03Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji - 39 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 54Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji - 40 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 88

Cena

Základní cena vozu (R8 V10 5,2 FSI quattro S tronic): 4 313 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (R8 V10 plus 5,2 FSI quattro S tronic): 4 988 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový desetiválec uložený podélně uprostřed před zadní nápravou
Objem: 5 204 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 6 500 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 330 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 17,5 l
Mimo město: 9,3 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 73 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 426 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 240 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 580/1 655 kg
Užitečná hmotnost: 265 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 112 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše