Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji
4.12.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.
Přehled kapitol
Atmosférická pokušitelka srdce i mysli
Jak mé pocity z tohoto vozu shrnout? Je jich spousta a i když jsem původně měl v plánu zprostředkovat vám je jen velmi stručně, nešlo to, je toho příliš, o čem lze hovořit. Mám-li se přesto dopustit jistého resumé, musím říci, že R8 vás v prvé řadě nadchne i zarmoutí tím, kolik toho dnes dokáže nabídnout atmosféricky plněný motor. Nadchne tím, že ho v tomto autě máte. A zarmoutí tím, že už není dostupný téměř v ničem jiném. Ten v R8 má všechno, je prakticky dokonalý: výkon, charakter, ovladatelnost, efektivitu. Není tu minus, jde o učiněný poklad, v dnešní době rozhodně.
Kolem tohoto pětilitrového stroječku je postaven zbytek auta, který se ohromující potenciál desetiválce snaží využít co nejlépe. A dělá to velmi dobře. Počínaje schopností dostat jej na silnici, pokračuje schopností jej ubrzdit, zvládnout vysoké rychlosti v zatáčkách a především - ovládnout auto alespoň s trochou nadhledu až do krajnosti. Jistě, v nízkých rychlostech se tato schopnost stará o nudu i mimo Brno, ale aspoň já osobně to mám raději tak než naopak. 330 km/h se s R8 svezete asi jen po dálnici, ale zkuste to a zjistíte, jak dobře lze i tak extrémní dynamiku využít, tedy nebude-li silnice příliš houpavá. Tím se každý supersport pochlubit rozhodně nemůže, ne v této míře.
R8 je německá variace na Huracán, je to jistý pokus o 911 z Ingolstadtu a umí být nezáživná jako většina Audi. Na tom všem je vážně trocha pravdy. Ani jedna z těchto vět ale vůz nedefinuje, jejich množina možná. Nakonec záleží i na úhlu pohledu - německý Huracán schopný využít na silnici skoro dvojnásobek výkonu běžných 911, příliš neobtěžující svým potenciálem v nízkých rychlostech zato schopný rozbušit vám srdce blízko hranice svých možností... Zní vám to špatně?
Cena
Základní cena vozu (R8 V10 5,2 FSI quattro S tronic): 4 313 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (R8 V10 plus 5,2 FSI quattro S tronic): 4 988 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový desetiválec uložený podélně uprostřed před zadní nápravou
Objem: 5 204 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 6 500 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 330 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 17,5 l
Mimo město: 9,3 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 73 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 426 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 240 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 580/1 655 kg
Užitečná hmotnost: 265 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 112 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis