Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji
4.12.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.
Přehled kapitol
Atmosférická pokušitelka srdce i mysli
Jak mé pocity z tohoto vozu shrnout? Je jich spousta a i když jsem původně měl v plánu zprostředkovat vám je jen velmi stručně, nešlo to, je toho příliš, o čem lze hovořit. Mám-li se přesto dopustit jistého resumé, musím říci, že R8 vás v prvé řadě nadchne i zarmoutí tím, kolik toho dnes dokáže nabídnout atmosféricky plněný motor. Nadchne tím, že ho v tomto autě máte. A zarmoutí tím, že už není dostupný téměř v ničem jiném. Ten v R8 má všechno, je prakticky dokonalý: výkon, charakter, ovladatelnost, efektivitu. Není tu minus, jde o učiněný poklad, v dnešní době rozhodně.
Kolem tohoto pětilitrového stroječku je postaven zbytek auta, který se ohromující potenciál desetiválce snaží využít co nejlépe. A dělá to velmi dobře. Počínaje schopností dostat jej na silnici, pokračuje schopností jej ubrzdit, zvládnout vysoké rychlosti v zatáčkách a především - ovládnout auto alespoň s trochou nadhledu až do krajnosti. Jistě, v nízkých rychlostech se tato schopnost stará o nudu i mimo Brno, ale aspoň já osobně to mám raději tak než naopak. 330 km/h se s R8 svezete asi jen po dálnici, ale zkuste to a zjistíte, jak dobře lze i tak extrémní dynamiku využít, tedy nebude-li silnice příliš houpavá. Tím se každý supersport pochlubit rozhodně nemůže, ne v této míře.
R8 je německá variace na Huracán, je to jistý pokus o 911 z Ingolstadtu a umí být nezáživná jako většina Audi. Na tom všem je vážně trocha pravdy. Ani jedna z těchto vět ale vůz nedefinuje, jejich množina možná. Nakonec záleží i na úhlu pohledu - německý Huracán schopný využít na silnici skoro dvojnásobek výkonu běžných 911, příliš neobtěžující svým potenciálem v nízkých rychlostech zato schopný rozbušit vám srdce blízko hranice svých možností... Zní vám to špatně?
Cena
Základní cena vozu (R8 V10 5,2 FSI quattro S tronic): 4 313 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (R8 V10 plus 5,2 FSI quattro S tronic): 4 988 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový desetiválec uložený podélně uprostřed před zadní nápravou
Objem: 5 204 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 6 500 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 330 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 17,5 l
Mimo město: 9,3 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 73 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 426 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 240 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 580/1 655 kg
Užitečná hmotnost: 265 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 112 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha