Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji
4.12.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.
Přehled kapitol
Atmosférická pokušitelka srdce i mysli
Jak mé pocity z tohoto vozu shrnout? Je jich spousta a i když jsem původně měl v plánu zprostředkovat vám je jen velmi stručně, nešlo to, je toho příliš, o čem lze hovořit. Mám-li se přesto dopustit jistého resumé, musím říci, že R8 vás v prvé řadě nadchne i zarmoutí tím, kolik toho dnes dokáže nabídnout atmosféricky plněný motor. Nadchne tím, že ho v tomto autě máte. A zarmoutí tím, že už není dostupný téměř v ničem jiném. Ten v R8 má všechno, je prakticky dokonalý: výkon, charakter, ovladatelnost, efektivitu. Není tu minus, jde o učiněný poklad, v dnešní době rozhodně.
Kolem tohoto pětilitrového stroječku je postaven zbytek auta, který se ohromující potenciál desetiválce snaží využít co nejlépe. A dělá to velmi dobře. Počínaje schopností dostat jej na silnici, pokračuje schopností jej ubrzdit, zvládnout vysoké rychlosti v zatáčkách a především - ovládnout auto alespoň s trochou nadhledu až do krajnosti. Jistě, v nízkých rychlostech se tato schopnost stará o nudu i mimo Brno, ale aspoň já osobně to mám raději tak než naopak. 330 km/h se s R8 svezete asi jen po dálnici, ale zkuste to a zjistíte, jak dobře lze i tak extrémní dynamiku využít, tedy nebude-li silnice příliš houpavá. Tím se každý supersport pochlubit rozhodně nemůže, ne v této míře.
R8 je německá variace na Huracán, je to jistý pokus o 911 z Ingolstadtu a umí být nezáživná jako většina Audi. Na tom všem je vážně trocha pravdy. Ani jedna z těchto vět ale vůz nedefinuje, jejich množina možná. Nakonec záleží i na úhlu pohledu - německý Huracán schopný využít na silnici skoro dvojnásobek výkonu běžných 911, příliš neobtěžující svým potenciálem v nízkých rychlostech zato schopný rozbušit vám srdce blízko hranice svých možností... Zní vám to špatně?
Cena
Základní cena vozu (R8 V10 5,2 FSI quattro S tronic): 4 313 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (R8 V10 plus 5,2 FSI quattro S tronic): 4 988 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový desetiválec uložený podélně uprostřed před zadní nápravou
Objem: 5 204 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 6 500 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 330 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 17,5 l
Mimo město: 9,3 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 73 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 426 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 240 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 580/1 655 kg
Užitečná hmotnost: 265 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 112 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
včera„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nejčtenější články
Další den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
14.6.2025Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
14.6.2025Ceny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
15.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Čínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
15.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva