Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům
21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
Přehled kapitol
Krok novým směrem
Škoda Yeti je novinkou nejen jako vůz. Yeti je první vlaštovkou otevírající nové obzory a možnosti zákazníkům prahnoucí po „užitkovosti“ a „praktičnosti“ zabalené do příjemného „SUV“ kabátu. Nabízí se otázka, zda není v této nepříliš růžové době moc riskantní uvádět na trh nový vůz a navíc v přeplněné kategorii sportovně užitkových vozidel. Vedení by toto rozhodnutí zcela jistě smetlo ze stolu, kdyby před pár lety zákazníci nestáli téměř fronty na jakýkoli vůz této kategorie, jako kdysi na banány. Jenže doba se změnila, nabídka je mnohem pestřejší a Škoda Yeti se dnes bude muset o zakázniky hodně prát. Má šanci uspět?
Pseudo-SUV alias Yetiho design
Posoudit design Yetiho je velmi snadné. Vývojáři se vyhnuli podobným experimentům jako u Roomsteru a nadělili mu vcelku jednoduché a přehledné tvary. Přitom nemůžeme říci, že by Yeti na pohled nudil, ba naopak. Jeho karosérie má velmi osobitý styl, který spočívá ve spojení robustnosti a funkčních detailů.



Novinka má velmi výraznou přední masku chladiče, která jasně identifikuje příslušnost ke značce Škoda. Velmi pěkně a originálně vypadají výše položená mlhová světla s funkcí denního svícení, jež zčásti zasahují do světlometů hlavních. Ty mají i zde známou corner funkci pomáhající osvětlovat zatáčky. Zadní svítilny plynule přecházejí do černých sloupků svislé zádi a působí jemně a decentně. Velmi povedeně vypadá spodní stříbrný plast v zadním nárazníku, v němž je zasazen výfuk. To má zřejmě evokovat právě možnost i pohybu na nezpevněných cestách, stejně jako u Octavie Scout, ze které zdědil Yeti kvalitní podvozek.
Nová škodovka se řadí mezi kompaktní SUV. Je o pár centimetrů výše postavená než Octavia, což jasně nahrává lepšímu přehledu dění na silnici. Díky jednoduchým liniím, je karoserie velmi přehledná a výhled všemi směry dobrý jak při běžné jízdě, tak i při couvání.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
před 7 hodinami
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
včera
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Fešný čínský soupeř Škody Superb se začal prodávat na prvním západním trhu, z jeho ceny jde hlava kolem
před hodinou
Finanční situace Audi musí být zoufalá, své „rodinné stříbro” prodala neznámé firmě s nejasnými zkušenostmi v oboru
před 3 hodinami
S tímto Mercedesem někdo najel za 2 roky skoro 400 tisíc km. Není to překlep, stojí polovinu toho co druhý nejlevnější v prodeji
před 4 hodinami
Nová Gymkhana je poslední svého druhu, loučí se ve velkém stylu jako ta nejšílenější vůbec
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.11. 09:40 - mattonecz
- BMW Divize 12.11. 08:07 - Vrooom
- Onboard videa 12.10. 21:11 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 12.10. 11:16 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
