Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům
21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
Přehled kapitol
Krok novým směrem
Škoda Yeti je novinkou nejen jako vůz. Yeti je první vlaštovkou otevírající nové obzory a možnosti zákazníkům prahnoucí po „užitkovosti“ a „praktičnosti“ zabalené do příjemného „SUV“ kabátu. Nabízí se otázka, zda není v této nepříliš růžové době moc riskantní uvádět na trh nový vůz a navíc v přeplněné kategorii sportovně užitkových vozidel. Vedení by toto rozhodnutí zcela jistě smetlo ze stolu, kdyby před pár lety zákazníci nestáli téměř fronty na jakýkoli vůz této kategorie, jako kdysi na banány. Jenže doba se změnila, nabídka je mnohem pestřejší a Škoda Yeti se dnes bude muset o zakázniky hodně prát. Má šanci uspět?
Pseudo-SUV alias Yetiho design
Posoudit design Yetiho je velmi snadné. Vývojáři se vyhnuli podobným experimentům jako u Roomsteru a nadělili mu vcelku jednoduché a přehledné tvary. Přitom nemůžeme říci, že by Yeti na pohled nudil, ba naopak. Jeho karosérie má velmi osobitý styl, který spočívá ve spojení robustnosti a funkčních detailů.



Novinka má velmi výraznou přední masku chladiče, která jasně identifikuje příslušnost ke značce Škoda. Velmi pěkně a originálně vypadají výše položená mlhová světla s funkcí denního svícení, jež zčásti zasahují do světlometů hlavních. Ty mají i zde známou corner funkci pomáhající osvětlovat zatáčky. Zadní svítilny plynule přecházejí do černých sloupků svislé zádi a působí jemně a decentně. Velmi povedeně vypadá spodní stříbrný plast v zadním nárazníku, v němž je zasazen výfuk. To má zřejmě evokovat právě možnost i pohybu na nezpevněných cestách, stejně jako u Octavie Scout, ze které zdědil Yeti kvalitní podvozek.
Nová škodovka se řadí mezi kompaktní SUV. Je o pár centimetrů výše postavená než Octavia, což jasně nahrává lepšímu přehledu dění na silnici. Díky jednoduchým liniím, je karoserie velmi přehledná a výhled všemi směry dobrý jak při běžné jízdě, tak i při couvání.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB