Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Majestátný vzhled
Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)








Vrcholný komfort
Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.
Královský pohon
To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
