Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu

(+ videa) Moudří praví: pokud chcete prověřit limity zdánlivě dokonalého silničního sporťáku, zkuste jej na Nordschleife. Tak jsme to udělali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu

24.12.2012 | Pavel Janda | 25 příspěvků

Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Moudří praví: pokud chcete prověřit limity zdánlivě dokonalého silničního sporťáku, zkuste jej na Nordschleife. Tak jsme to udělali.

Ve své třídě bezkonkurenčně nejlepší, zatím

Jestliže jsem si to po červencovém prvním testu myslel, po zkušenosti na Severní smyčce, zvláště v autě s přímým řazením, to bezpečně vím. M135i je jednoznačně nejlepší hot hatch dneška, který, a to je třeba vypíchnout, prakticky vůbec nehandluje s přednostmi z hlediska rychlosti výměnou za ty z pohledu každodenní použitelnosti. Tohle auto je optikou „normální jízdy” z bodu A do B tak obyčejné, nenáročné, příjemné, jemné, že byste do něj nikdy neřekli, že o pár hodin později bude na Nordschleife ukazovat slabším pilotům supersportů, kdo je tu šéf. Ono to dovede, navíc vás u toho skvěle pobaví. Nejdou mu snad jen ty extrémně rychlé dálniční přesuny, ale všechno pěkné musí pokaždé jednou končit.

M135i je vlastně takový mišmaš, žádné vyhraněné auto pro Dolpha Lungrena. Nemůžete mu to ale moc vyčítat, když ve své nevyhraněnosti funguje v tolika různých ohledech. A schopnost pohrávat si s jindy nesmiřitelnou Severní smyčkou Nürburgringu je krásná třešinka na dortu.

Nevidím auto, které by M135i v rámci její třídy sahalo výše než po kotníky, ono v podstatě mnoho přímých konkurentů ani nemá. Končící RS3 Sportback od Audi totálně ubíjí z hlediska běžné i ostré jízdy, a to je třeba říci, že RS je u Audi ekvivalentem M, zaítmco M Performance odpovídá spíše ingolstadtským S. Dosavadní S3 je přitom vedle M135i pouhý odvar. Na druhou stranu je ale nutné dodat, že i Audi se mezigeneračně posunuli o hodně vpřed a nová S3, která navíc staví na základech fantasticky fungující nové A3, už má 300 koní a s pohonem všech kol by nemusela být vedle M135i vůbec marná.

Tohle všechno se ještě uvidí, dnes má ale Nordschleife mezi kompakty jednoho krále, který navíc dokáže být i absolutním vládcem oné betonové zatáčky. Pozitivní pocity z M135i mě nadto nabíjejí i optimismem směrem k nové M3 resp. M4 - pokud bude mít stejně dobře se projevující turbomotor, není důvod mít z přeplňování větší strach. Pokud přidá to samé naladění podvozku střižené trochu více do tvrda, zlomí hůl nad povinným aktivním řízením a ponechá v nabídce manuální převodovku, může být zase jednou dobře. Ať už tohle dopadne jak chce, má M135i ještě jeden primát - z hlediska náročného (zvláště pak českého) řidiče, který více než po rychlosti prahne po ovladatelnosti a zábavnosti, totiž BMW letos na trh nic lepšího neuvedlo.

Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu - 41 - Test BMW M135i Nordschleife 67Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu - 42 - Test BMW M135i Nordschleife 45Test BMW M135i na Nordschleife: král Karussellu - 43 - Test BMW M135i Nordschleife 71

Cena

Základní cena vozu s testovanou motorizací (M135i 3D 6MT): 1 055 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 235 kW (320 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 250 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 52 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 324 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 421 mm
Rozvor náprav: 2 690 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 500 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 360 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 200 l

Diskuze 25 příspěvků