Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné
12.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?
Přehled kapitol
Původ a nový vzhled
Chevrolet Aveo vznikl s faceliftem posledního Daweoo Kalos, korejské odpovědi na Hyundai Getz, a před dvěma lety se představil také jako Sedan. Nám se do rukou dostal třídveřový hatchback s cenovkou těsně pod 300 000 Kč. Tento segmentu trhu je velmi našlapaný a Aveo to na něm nemá a nebude mít lehké. Čím se tedy snaží odlišit od konkurence?
V prvé řadě je to především atraktivní vzhled, umocněný obzvláště bílou barvou. S tím korespondují sportovní prvky jako ostře kontrastující černý výplet přední masky, do boku protažené čelní světlomety či sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Na přepracované zádi najdeme svítilny s čirou optikou a sportovně vyhlížející zadní nárazník. Zajímavostí je madlo pátých dveří, které podobně jako u Lexusu najdeme v pravém rohu nad poznávací značkou. Sportovní nádech umocní větší litá kola.



Interiér a pohodlí
Po usednutí za volant mi ihned padl zrak na zcela novou přístrojovou desku, která se těší poměrně dobrému zpracování i ergonomii a rozhodně je na pohled příjemná. Ovládací prvky fungují dobře, bez vynaložení větší síly a s klasickým mechanickým cvaknutím. Proto je škoda, že řidič je nucen koukat na nevzhledný plochý volant, který do auta v tomto segmentu opravdu nepatří. A ovládací páčky stěračů a blinkrů, stejně jako nevkusný ovládací panel ovládání sterea už vůbec ne, ačkoliv musím dodat, že i přes svůj starý vzhled jim mechanické fungování upřít nelze. Samotný panel sterea najdeme v každém modelu Chevroletu - od Avea až po Captivu.
Samotná sedadla jsou relativně pohodlná a díky třem směrům nastavení lze velmi jednoduše nalézt správnou jízdní pozici. Při průjezdu zatáčkou ale ihned prozradí, že na první pohled dobré boční vedení je příliš měkké než aby kohokoli udrželo na svém místě. A po delší jízdě dají zabrat vašim zádům, ovšem na dlouhé cesty není Aveo určeno.
Na sedadlech jsem našel jednu potěšující maličkost v podobě malé kapsy na boku spolujezdcova sedadla v úrovni lokte, i když je schopna pojmout jen malé objekty rozhodně je praktická, protože interiér celkově trpí na nedostatek úložných prostor.
Vnitřní prostor
Když přijde řeč na vnitřní prostor, musím uznat, že není až tak špatný jak by se mohlo na první pohled zdát. Rozhodně se nedá říct že by se člověk cítil stísněně. Horší je pobyt na zadních sedadlech, ale to se vzhledem k třídveřové karoserii dá očekávat. Kvůli tvrdým tlumičům na zadní nápravě je delší jízda vzadu nemyslitelná a tak rovnou řekněme, že Aveo 3D je autem spíše pro dva než pro čtyři či pět pasažérů.
Prostor pro náklad je ale dostatečný, i když zavazadelník nepatří mezi objemově neprostornější. Díky chytré architektuře pojme i tři banánové krabice.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
