Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné
12.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?
Přehled kapitol
Původ a nový vzhled
Chevrolet Aveo vznikl s faceliftem posledního Daweoo Kalos, korejské odpovědi na Hyundai Getz, a před dvěma lety se představil také jako Sedan. Nám se do rukou dostal třídveřový hatchback s cenovkou těsně pod 300 000 Kč. Tento segmentu trhu je velmi našlapaný a Aveo to na něm nemá a nebude mít lehké. Čím se tedy snaží odlišit od konkurence?
V prvé řadě je to především atraktivní vzhled, umocněný obzvláště bílou barvou. S tím korespondují sportovní prvky jako ostře kontrastující černý výplet přední masky, do boku protažené čelní světlomety či sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Na přepracované zádi najdeme svítilny s čirou optikou a sportovně vyhlížející zadní nárazník. Zajímavostí je madlo pátých dveří, které podobně jako u Lexusu najdeme v pravém rohu nad poznávací značkou. Sportovní nádech umocní větší litá kola.
Interiér a pohodlí
Po usednutí za volant mi ihned padl zrak na zcela novou přístrojovou desku, která se těší poměrně dobrému zpracování i ergonomii a rozhodně je na pohled příjemná. Ovládací prvky fungují dobře, bez vynaložení větší síly a s klasickým mechanickým cvaknutím. Proto je škoda, že řidič je nucen koukat na nevzhledný plochý volant, který do auta v tomto segmentu opravdu nepatří. A ovládací páčky stěračů a blinkrů, stejně jako nevkusný ovládací panel ovládání sterea už vůbec ne, ačkoliv musím dodat, že i přes svůj starý vzhled jim mechanické fungování upřít nelze. Samotný panel sterea najdeme v každém modelu Chevroletu - od Avea až po Captivu.
Samotná sedadla jsou relativně pohodlná a díky třem směrům nastavení lze velmi jednoduše nalézt správnou jízdní pozici. Při průjezdu zatáčkou ale ihned prozradí, že na první pohled dobré boční vedení je příliš měkké než aby kohokoli udrželo na svém místě. A po delší jízdě dají zabrat vašim zádům, ovšem na dlouhé cesty není Aveo určeno.
Na sedadlech jsem našel jednu potěšující maličkost v podobě malé kapsy na boku spolujezdcova sedadla v úrovni lokte, i když je schopna pojmout jen malé objekty rozhodně je praktická, protože interiér celkově trpí na nedostatek úložných prostor.
Vnitřní prostor
Když přijde řeč na vnitřní prostor, musím uznat, že není až tak špatný jak by se mohlo na první pohled zdát. Rozhodně se nedá říct že by se člověk cítil stísněně. Horší je pobyt na zadních sedadlech, ale to se vzhledem k třídveřové karoserii dá očekávat. Kvůli tvrdým tlumičům na zadní nápravě je delší jízda vzadu nemyslitelná a tak rovnou řekněme, že Aveo 3D je autem spíše pro dva než pro čtyři či pět pasažérů.
Prostor pro náklad je ale dostatečný, i když zavazadelník nepatří mezi objemově neprostornější. Díky chytré architektuře pojme i tři banánové krabice.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
včera - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprint Race «Bestia», Martin zůstal lídrem včera 12:22
- Pole Position získal lídr Ai Ogura, 6. Salač včera 12:09
- Z první pozice vyjede v Thajsku Joel Kelso včera 11:56
- Pole Position patří Bagnaiovi, Martin & Marquez měli crash včera 10:36
- Na čele Marc Marquez 25.10.2024
Nejčtenější články
- Zaměstnanci německé továrny Tesly marodí tak moc, že je manažeři chodí kontrolovat domů, jestli nesimulují
27.9.2024 - Slavný moderátor vyzkoušel největší mašinu všech dob, jen startování jejího 26metrového motoru zabere 4 dny
27.9.2024 - Bývalý šéf a otec zkázy VW řekl, proč se elektrické plány hroutí, ex-ředitel Porsche popsal, proč se hroutí celé Německo
27.9.2024 - Jeremy Clarkson jen tak odhalil identitu posledního Stiga, přežil i jeho odchod z Top Gearu
28.9.2024 - Trápící se VW znovu zhoršil své vyhlídky pro letošní rok. Prodeje mají jít výrazně dolů, zisky se propadnout o desítky procent
28.9.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 10.26. 23:36 - abgx1
- BMW Divize 10.26. 21:20 - Předseda
- VZKAZY 10.26. 21:15 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 10.26. 17:24 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 14:36 - pavproch
- Zákaz zastavení a pokuta 10.25. 21:46 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 10.25. 16:41 - Truck Daškam
- Onboard videa 10.25. 14:18 - řidičBOB