Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?

Po facelitu lepší

Vzhled karoserie modelu Epica opravdu již vypadá obstojně. Chevrolet zaujme jak pohledem zpředu, tak i z profilu pro jeho zajímavě čisté a jednoduché linie blížící se vkusu evropanů. Zepředu auto zaujme podobností s vozy BMW řady 5, či vozy Saab patřící rovněž do koncernu GM. Při pohledu na záď si však nelze odpustit poznámku, že ta bohužel zůstala ryze korejská. I například alternativa pro australský trh, prodávající se pod značkou Holden, má „zadek“ pohlednější.

Do této bezmála pětimetrové karoserie, ocitající se na pomezí střední a vyšší třídy, se pohodlně nastupuje širokými dveřmi a jste vítáni velkorysým prostorem. Zpětná zrcátka jsou patřičně velká a sklopná tlačítkem na palubní desce umístěném vlevo od volantu. Po zařazení zpátečky se zrcátko na straně spolujezdce naklopí, což je vítaná vlastnost při parkování pracující v symbióze s parkovacím asistentem. Protože design Epicy netrpí žádnými dramatickými „zaobleninami“, je výhled z vozu vcelku dobrý.


Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 1 - DSC_0049Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 2 - DSC_0058Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 3 - DSC_0064

Komfort uvnitř

Pohled do interiéru překvapí pohlednou a dobře zpracovanou přístrojovou deskou s kvalitními ovládacími tlačítky. Hranaté tvary a ovládací prvky jsou velmi podobné těm, se kterými jsme se již setkali v Opelu Vectra. Vysvětlení, že automobilka Opel je také členem GM bude jistě postačující.

Dobře vypadající kůží obšitý volant sice padne dobře do ruky, stačil by mu ovšem menší průměr. Při jeho uchopení si člověk připadá jako řidič autobusu. Jeho posilovač má dobrou zpětnou odezvu, při jízdě malou rychlostí až přehnaně silnou. Ovládací prvky autorádia a tempomatu jsou klasicky umístěné na volantu a tedy dobře hmatatelné. Výdechy klimatizace a tlačítka vyhlížejí kvalitně.

Pokud jde o vnitřní prostor, nebudete se muset příliš uskromňovat ani vpředu, ani vzadu. Celokožený interiér, který je ve výbavě LT standardem, působí luxusně a všechna čtyři sedadla jsou navýsost pohodlná. Chevrolet Epica je vozem určeným převážně na delší cesty, což dává najevo vzhledem, charakterem jízdy a také předními sedadly s téměř žádnou boční oporou. Při prudším průjezdu zatáčkou či na obyčejné kruhové křižovatce v nich člověk doslova lítá.

Řidičovo sedadlo má elektrické ovládání bohužel bez paměti, spolujezdcovo je plně manuální. Všechna okna jsou elektricky ovládaná, kromě řidičova chybí bohužel automatické otevření/zavření. Ve vrcholové výbavě LT jinak nechybí automatická klimatizace, standardně rádio CD s podporou mp3 a měnič na šest disků, jehož hudba se line s osmi reproduktorů, a drobnosti jako elektricky vyhřívaná přední sedadla, zpětná zrcátka, dešťový senzor, tempomat, dětské úchyty ISOFIX a další.

Pro vaše maličkosti je se v interiéru nalézá spousta odkládacích schránek. Větší tašky pohodlně uskladníte v zavazadlovém prostoru o objemu 0,480 m3, který je dostatečně velký. Jeho otevírání probíhá buď tlačítkem v předních dveřích, nebo dálkově stiskem tlačítka na klíči od zapalování. Klasické madlo pro manuální otevírání zavazadelníku chybí. Tento jev si vysvětlujeme snahou o snížení rizika vykradení.

Věc, která zaslouží kritiku a v této době je téměř nevídaná, je nesklopný klíček, znemožňující nošení v kapse a zamykání/odemykání pouze jedním tlačítkem. V tomto případě hrozí, že zmáčknete-li ho omylem dvakrát po sobě, váš velký Chevrolet zůstane odemčen. Naproti tomu vítáme funkci upozornění pípáním, pokud zamknete, ale nedopatřením necháte nedovřené dveře. Bezpečnostní výbava Epicy zahrnuje standardně ABS, přední, boční a okenní airbagy. Naší verzi nechyběl ani protiprokluzový systém TCS (ASR) a stabilizační systém ESP, jehož absence byla v předchozích modelech tolik kritizována.

Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 4 - DSC_0033Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 5 - DSC_0016Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje - 6 - DSC_0008

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.