Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka

(+ video) Nová verze DS3 se hlásí k prémiovým mini ještě hlasitěji. Motor 1,6 THP z ní dělá kabelku, kterou si může půjčit i muž. Jde mu k pleti?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka

24.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová verze DS3 se hlásí k prémiovým mini ještě hlasitěji. Motor 1,6 THP z ní dělá kabelku, kterou si může půjčit i muž. Jde mu k pleti?

Ženám primárně, mužům asi jen některým

Na počátku testu při přebírání DS3 jsem si myslel, že svůj elaborát shrnu větou o sportovní kabelce s příchutí prémie, co dostala ozdobné folie. Nakonec ale musím uznat, že tak špatný vůz Citroën opravdu nestvořil. I po pěti letech mi připadá designem docela svěží, třebaže paket Faubourg Addict příliš lákavýn neshledávám. Možná bude atraktivní pro větší zástupce řady DS, ale na „trojku“ mi nějak už pro tu kompaktní karoserii nesedí a ubírá jí dle mého názoru na hravosti.

Hatchback, který chce konkurovat Mini Cooperu, by měl na silnici něco předvést. A v případě tohoto Citroën překvapivě také docela předvádí. Jedná se v podstatě o po dlouhé době první „pro-řidičský“ a docela zábavný vůz s dvojitým šípem. Jeho motor podle očekávání s celkem cvičí velmi lehce a razantně a nežádá při tom ani mnoho paliva. Zklamáním je po jízdní stránce jen „volšové“ řízení a chování na rozbitějších silnicích dané jednodušší zadní nápravou.

Jakmile přijde na výbavu, je varianta THP Sport už v základu docela nabouchaná, ovšem v tu chvíli už musíte obětovat více než půl milionu korun a to je s ohledem na užitnou hodnotu stále poměrně dost peněz. Po mém soudu si už pro ten vnější vzhled všichni musejí myslet něco o dámské luxusní kabelce. Ano, DS3 má pověst holčičího vozu a na tom se jen tak něco nezmění.

Pokud ale bude v jejím okolí muž nebo řidič, který žádá více než jen pouhý přesun na čtyřech kolech, může si DS3 půjčit a docela se při tom pobavit. Oproti výchozí pětidveřové variantě C3 je s výjimkou interiéru docela jiná. Je to zkrátka taková motorová unisexová luxusní kabelka, která mu po stránce jízdních vlastností nemusí být zcela proti srsti. Sám od sebe by si jí ale zřejmě nekoupil.

Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka - 49 - Test Citroen DS3 16 THP FA 2014 31Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka - 50 - Test Citroen DS3 16 THP FA 2014 41Test Citroën‎ DS3 1,6 THP Faubourg Addict: unisexová kabelka - 51 - Test Citroen DS3 16 THP FA 2014 81

Cena

Základní cena vozu (DS3 1,2 VTI 82 Design): 388 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (DS3 1,6 THP 155 Sport): 513 100 Kč
Cena testovaného vozu (DS3 1,6 THP 155 Sport Faubourg Addict + příplatková výbava): 618 600 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750-4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 715 mm
Výška: 1 483 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 148/1 073 kg
Užitečná hmotnost: 442 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.