Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen

Citroën oprášil vzpomínky na své avantgardní období a vzepjal se k nevšednímu výkonu. Dostojí DS5 své neobvyklosti také na silnici?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen

18.4.2012 | Miro Mihálik | 10 příspěvků

Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Citroën oprášil vzpomínky na své avantgardní období a vzepjal se k nevšednímu výkonu. Dostojí DS5 své neobvyklosti také na silnici?

Obdiv zaručen, ne však zadarmo

Podobně jako v případě menších modelů DS3 a DS4, také zde Citroën nastavil více než odvážné ceny. Automobil, který svými vnitřními rozměry i zavazadelníkem nemůže pomýšlet na velké stěhování, nepořídíte oficiálně levněji než za 700 tisíc. Dělat z toho nějaké negativní soudy ale může být ošidné.

Ani o jeho sourozencích byste zřejmě neřekli, že budou se svými bezesporu neskromnými cenovkami žádaní a vidíte, stalo se. Takže pokud bude po DS5 poptávka, nepočítejte ani s nějak výraznými slevami - za diesel s automatem a nejvyšší výbavou Sport, který je na těchto snímcích, tak bude muset případný zájemce odlehčit svému kontu o masivních 935 tisíc.

Jestli to je moc za vůz, který chce být nejdříve luxusním doplňkem a až potom automobilem, posoudí samotní zákazníci. Nesporné ale je, že vizuálně dokáže zaujmout, kdekoli se objeví - nemusí sice vždy budit pozitivní reakce, většina lidí ale DS5 obdivovala, ať už pro vzhled samotný, nebo pro odvahu Citroënu takové auto poslat na silnici.

Jenže my si tu nehrajeme na módní policii a zajímá nás především obsah, až potom jeho forma. K tomu je třeba říci, že za DS5 se majitelé nebudou muset stydět, o špatné auto v žádném případě nejde. Kupující se ale musí smířit s tím, že volbou tohoto „déeska” dají světu najevo, že o cestu samotnou jim zase tolik nejde a primární je cíl. Ideálně takový, kde by mohli svůj automobilový vkus veřejně vystavit.

Je-li tohle váš šálek kávy, běžte pro něj, jen si jej nezapomeňte pořídit na trochu „normálních” kolech. Máte-li ale spíše benzínem naředěnou krev, pak přesnost definice francouzského výrobce patrně neoceníte - na jejich „aerodynamickou sochu“ se hlavně příjemně dívá.

Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen - 21 - Citroen DS5 test 01Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen - 22 - Citroen DS5 test 25Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen - 23 - Citroen DS5 test 45

Proč ho chtít?

Možnost vybočit z davu ještě nikdy nebyla natolik avantgardní a stylová a DS5 tento dojem nepokazí ani při vstupu na palubu.

Proč ho nechtít?

Snad jen proto, že jízdně zaostává za slibem daným jedinečným designem. Jezdí „pouze” obyčejně, na velkých kolech pak na českých cestách nefunguje, jak by měl.

Cena

Základní cena vozu (DS5 1,6 THP Design): 699 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (DS5 2,0 HDi Style): 784 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (DS5 2,0 HDi AT Sport): 934 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 120 kW (163 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 530 mm
Šířka: 1 771 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor náprav: 2 727 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 615 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 468 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 288 l

Diskuze 10 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše