Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën DS5 2,0 HDi: obdiv zaručen
18.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Citroën oprášil vzpomínky na své avantgardní období a vzepjal se k nevšednímu výkonu. Dostojí DS5 své neobvyklosti také na silnici?
Přehled kapitol
Obdiv zaručen, ne však zadarmo
Podobně jako v případě menších modelů DS3 a DS4, také zde Citroën nastavil více než odvážné ceny. Automobil, který svými vnitřními rozměry i zavazadelníkem nemůže pomýšlet na velké stěhování, nepořídíte oficiálně levněji než za 700 tisíc. Dělat z toho nějaké negativní soudy ale může být ošidné.
Ani o jeho sourozencích byste zřejmě neřekli, že budou se svými bezesporu neskromnými cenovkami žádaní a vidíte, stalo se. Takže pokud bude po DS5 poptávka, nepočítejte ani s nějak výraznými slevami - za diesel s automatem a nejvyšší výbavou Sport, který je na těchto snímcích, tak bude muset případný zájemce odlehčit svému kontu o masivních 935 tisíc.
Jestli to je moc za vůz, který chce být nejdříve luxusním doplňkem a až potom automobilem, posoudí samotní zákazníci. Nesporné ale je, že vizuálně dokáže zaujmout, kdekoli se objeví - nemusí sice vždy budit pozitivní reakce, většina lidí ale DS5 obdivovala, ať už pro vzhled samotný, nebo pro odvahu Citroënu takové auto poslat na silnici.
Jenže my si tu nehrajeme na módní policii a zajímá nás především obsah, až potom jeho forma. K tomu je třeba říci, že za DS5 se majitelé nebudou muset stydět, o špatné auto v žádném případě nejde. Kupující se ale musí smířit s tím, že volbou tohoto „déeska” dají světu najevo, že o cestu samotnou jim zase tolik nejde a primární je cíl. Ideálně takový, kde by mohli svůj automobilový vkus veřejně vystavit.
Je-li tohle váš šálek kávy, běžte pro něj, jen si jej nezapomeňte pořídit na trochu „normálních” kolech. Máte-li ale spíše benzínem naředěnou krev, pak přesnost definice francouzského výrobce patrně neoceníte - na jejich „aerodynamickou sochu“ se hlavně příjemně dívá.
Proč ho chtít?
Možnost vybočit z davu ještě nikdy nebyla natolik avantgardní a stylová a DS5 tento dojem nepokazí ani při vstupu na palubu.
Proč ho nechtít?
Snad jen proto, že jízdně zaostává za slibem daným jedinečným designem. Jezdí „pouze” obyčejně, na velkých kolech pak na českých cestách nefunguje, jak by měl.
Cena
Základní cena vozu (DS5 1,6 THP Design): 699 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (DS5 2,0 HDi Style): 784 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (DS5 2,0 HDi AT Sport): 934 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 120 kW (163 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 530 mm
Šířka: 1 771 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor náprav: 2 727 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 615 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 468 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 288 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz