Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G

(+ video) Ojetiny běžně netestujeme, služební vůz německého Bundeswehru a poslední z mohykánů mezi pravými offroady si však výjimku zaslouží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G

3.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ojetiny běžně netestujeme, služební vůz německého Bundeswehru a poslední z mohykánů mezi pravými offroady si však výjimku zaslouží.

Poslední mohykán

Pokud se ptáte, jak je možné dostat armádní Géčko na obvyklé značky, tak docela jednoduše. Existuje pár specializovaných firem věnujících se právě tomuto. Obyčejně odmontují držáky na útočné pušky, případně konzoly na dýmovnicové granáty, udělají pár dalších drobných úprav a můžete nakupovat, jako to udělali také v Mercedesu v brandýské pobočce, kterou právě napadlo zeptat se, jestli nás tohle auto nezajímá. Samozřejmě, že zajímalo...

Jako malí fakani jsme si skoro všichni hráli na vojáky, akorát místo bezpečných hraček a plastových samopalů jsme měli praky na velké šutry a někteří i kuše. Takže koho by nezajímalo vrátit se do dětských let, navíc když nemáte armádu díky modré knížce zafixovanou jako koncentrát buzerace, promarněného času a alkoholu.

Mám naopak jiné vzpomínky. V osmdesátých letech měl Géčko na baterky. Nemělo sice dálkové ovládání, přesto se dokázalo pohybovat zcela samostatně. Jeho nárazníky fungovaly jako přepínače směru jízdy, takže pokud vrazilo do nějaké překážky, začalo couvat s vytočenými koly, a když pak narazilo cestou dozadu, přepínač opět změnil polaritu motoru a opět jelo vpřed. Bylo to poněkud hrubé, ale téměř zcela v souladu s tím, co vydrží Mercedes GD 250 Wolf i v měřítku 1:1.

Ani v tomto případě nemusíte příliš koukat na to, jestli do něčeho cestou necestou narazíte, zůstanete někde viset anebo se zahrabete. Stačí trochu zakvedlat příslušnou pákou, zatahat za patřičné táhlo a Géčko pojede jednoduše dál. Kdekoli a kdykoli, pokud mu v cestě nestojí protitanková mina. Nevím jak je tomu ve vašem případě, ale tahle filosofie je mi v dnešní době neustále vyplňování kovu dalšími a dalšími elektronickými bezpečnostními obezličkami docela sympatická. Mít zbytečného půl milionu a bydlet někde za městem, klidně bych si k němu hrdě koupil i větší trenýrky, abych měl kam uložit ta hypertrofovaná varlata...

Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G - 31 - Mercedes GD 250 Wolf test 02Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G - 32 - Mercedes GD 250 Wolf test 44Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G - 33 - Mercedes GD 250 Wolf test 64

Cena

Cena testovaného auta (Wolf GD 250): 540 000 Kč v nabídce firmy Hoffmann a Žižák, která se prodejem těchto aut na českém trhu zabývá.

Technická data

Motor

Vznětový, atmosférický řadový pětiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 497 ccm
Největší výkon: 68 kW (92 k) při 4 600 ot./min
Největší točivý moment: 158 Nm při 2 200 - 3 100 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, redukční převodovka, připojitelný pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 123 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 28,1 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 16,3 l
Objem palivové nádrže: 98 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 690 mm
Výška: 1 920 mm
Rozvor náprav: 2 400 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 185 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: neuvádí se
Maximální objem zavazadlového prostoru: neuvádí se

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.