Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G
3.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Ojetiny běžně netestujeme, služební vůz německého Bundeswehru a poslední z mohykánů mezi pravými offroady si však výjimku zaslouží.
Přehled kapitol
Poslední mohykán
Pokud se ptáte, jak je možné dostat armádní Géčko na obvyklé značky, tak docela jednoduše. Existuje pár specializovaných firem věnujících se právě tomuto. Obyčejně odmontují držáky na útočné pušky, případně konzoly na dýmovnicové granáty, udělají pár dalších drobných úprav a můžete nakupovat, jako to udělali také v Mercedesu v brandýské pobočce, kterou právě napadlo zeptat se, jestli nás tohle auto nezajímá. Samozřejmě, že zajímalo...
Jako malí fakani jsme si skoro všichni hráli na vojáky, akorát místo bezpečných hraček a plastových samopalů jsme měli praky na velké šutry a někteří i kuše. Takže koho by nezajímalo vrátit se do dětských let, navíc když nemáte armádu díky modré knížce zafixovanou jako koncentrát buzerace, promarněného času a alkoholu.
Mám naopak jiné vzpomínky. V osmdesátých letech měl Géčko na baterky. Nemělo sice dálkové ovládání, přesto se dokázalo pohybovat zcela samostatně. Jeho nárazníky fungovaly jako přepínače směru jízdy, takže pokud vrazilo do nějaké překážky, začalo couvat s vytočenými koly, a když pak narazilo cestou dozadu, přepínač opět změnil polaritu motoru a opět jelo vpřed. Bylo to poněkud hrubé, ale téměř zcela v souladu s tím, co vydrží Mercedes GD 250 Wolf i v měřítku 1:1.
Ani v tomto případě nemusíte příliš koukat na to, jestli do něčeho cestou necestou narazíte, zůstanete někde viset anebo se zahrabete. Stačí trochu zakvedlat příslušnou pákou, zatahat za patřičné táhlo a Géčko pojede jednoduše dál. Kdekoli a kdykoli, pokud mu v cestě nestojí protitanková mina. Nevím jak je tomu ve vašem případě, ale tahle filosofie je mi v dnešní době neustále vyplňování kovu dalšími a dalšími elektronickými bezpečnostními obezličkami docela sympatická. Mít zbytečného půl milionu a bydlet někde za městem, klidně bych si k němu hrdě koupil i větší trenýrky, abych měl kam uložit ta hypertrofovaná varlata...
Cena
Cena testovaného auta (Wolf GD 250): 540 000 Kč v nabídce firmy Hoffmann a Žižák, která se prodejem těchto aut na českém trhu zabývá.
Technická data
Motor
Vznětový, atmosférický řadový pětiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 497 ccm
Největší výkon: 68 kW (92 k) při 4 600 ot./min
Největší točivý moment: 158 Nm při 2 200 - 3 100 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, redukční převodovka, připojitelný pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 123 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 28,1 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 16,3 l
Objem palivové nádrže: 98 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 690 mm
Výška: 1 920 mm
Rozvor náprav: 2 400 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 185 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: neuvádí se
Maximální objem zavazadlového prostoru: neuvádí se
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva