Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test ex-armádního Mercedesu G 250 D Wolf: mužský bod G
3.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Ojetiny běžně netestujeme, služební vůz německého Bundeswehru a poslední z mohykánů mezi pravými offroady si však výjimku zaslouží.
Přehled kapitol
Poslední mohykán
Pokud se ptáte, jak je možné dostat armádní Géčko na obvyklé značky, tak docela jednoduše. Existuje pár specializovaných firem věnujících se právě tomuto. Obyčejně odmontují držáky na útočné pušky, případně konzoly na dýmovnicové granáty, udělají pár dalších drobných úprav a můžete nakupovat, jako to udělali také v Mercedesu v brandýské pobočce, kterou právě napadlo zeptat se, jestli nás tohle auto nezajímá. Samozřejmě, že zajímalo...
Jako malí fakani jsme si skoro všichni hráli na vojáky, akorát místo bezpečných hraček a plastových samopalů jsme měli praky na velké šutry a někteří i kuše. Takže koho by nezajímalo vrátit se do dětských let, navíc když nemáte armádu díky modré knížce zafixovanou jako koncentrát buzerace, promarněného času a alkoholu.
Mám naopak jiné vzpomínky. V osmdesátých letech měl Géčko na baterky. Nemělo sice dálkové ovládání, přesto se dokázalo pohybovat zcela samostatně. Jeho nárazníky fungovaly jako přepínače směru jízdy, takže pokud vrazilo do nějaké překážky, začalo couvat s vytočenými koly, a když pak narazilo cestou dozadu, přepínač opět změnil polaritu motoru a opět jelo vpřed. Bylo to poněkud hrubé, ale téměř zcela v souladu s tím, co vydrží Mercedes GD 250 Wolf i v měřítku 1:1.
Ani v tomto případě nemusíte příliš koukat na to, jestli do něčeho cestou necestou narazíte, zůstanete někde viset anebo se zahrabete. Stačí trochu zakvedlat příslušnou pákou, zatahat za patřičné táhlo a Géčko pojede jednoduše dál. Kdekoli a kdykoli, pokud mu v cestě nestojí protitanková mina. Nevím jak je tomu ve vašem případě, ale tahle filosofie je mi v dnešní době neustále vyplňování kovu dalšími a dalšími elektronickými bezpečnostními obezličkami docela sympatická. Mít zbytečného půl milionu a bydlet někde za městem, klidně bych si k němu hrdě koupil i větší trenýrky, abych měl kam uložit ta hypertrofovaná varlata...
Cena
Cena testovaného auta (Wolf GD 250): 540 000 Kč v nabídce firmy Hoffmann a Žižák, která se prodejem těchto aut na českém trhu zabývá.
Technická data
Motor
Vznětový, atmosférický řadový pětiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 497 ccm
Největší výkon: 68 kW (92 k) při 4 600 ot./min
Největší točivý moment: 158 Nm při 2 200 - 3 100 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, redukční převodovka, připojitelný pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 123 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 28,1 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 16,3 l
Objem palivové nádrže: 98 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 690 mm
Výška: 1 920 mm
Rozvor náprav: 2 400 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 185 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: neuvádí se
Maximální objem zavazadlového prostoru: neuvádí se
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Do SUV to v čínském crash testu napálili ohnivou kouli, s autem projeli zdmi, pustili na něj jiný vůz. Přesto odjelo po svých
před 9 hodinamiPoslední video tragicky zesnulého Kena Blocka vás donutí uronit slzu nejen nad jeho smutným osudem
včeraBrutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s
6.12.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Německý právník říká, že politici lidem musí buď zakázat řídit. Anebo podpořit spalovací auta na syntetická paliva
před 4 hodinamiZ propadáku Genesisu je dnes levná přehlížená ojetina, i když vydrží. Luxusní auto koupíte i jako dieselový kombík
před 6 hodinamiStávka proti Tesle v Evropě se zdá být jen bojem o moc. Lidé byli s platy spokojeni, odbory jim platí víc za „nepráci”
před 7 hodinamiDo SUV to v čínském crash testu napálili ohnivou kouli, s autem projeli zdmi, pustili na něj jiný vůz. Přesto odjelo po svých
před 9 hodinamiToyota si nechala patentovat manuální řazení se 14 stupni, vlhké sny fanoušků Rychle a zběsile se mohou splnit
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Koronavirus 12.08. 20:08 - řidičBOB
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.08. 19:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.08. 11:01 - abgx1
- VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. 12.07. 22:28 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.07. 21:16 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.07. 09:48 - řidičBOB
- Renault Twingo 1999 - klíček/imobilizér 12.07. 09:46 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.06. 12:15 - řidičBOB