Test Ford Focus 2011 1,6 Ti-VCT: nový Focus v praxi

 | 19 příspěvků | 6.4.2011 Michal Borský
Reagovat

Nepřihlášený Latso

Na ofiko fotkách se mi nov.. | 6.4.2011 08:36reagovat
avatar

Na ofiko fotkách se mi nový Focus moc nelíbil, ale v té černé vypadá dobře. Skrývá to některé snad až příliš kreativní detaily na předku. Tohle půjde.

Jinak dobrý. Jen je smutný, že auto s poměrem 105 koní na 1200 kilo dneska nějak zvlášť nejede. Ale to je na děkovný dopis do Bruselu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený klukjakobuk

U testu mi chybí informace.. | 6.4.2011 08:59reagovat
avatar

U testu mi chybí informace o ceně testovaného auta a základní a příplatkové výbavě, snad se to do příště zlepší ;-) díky

Nepřihlášený Honza

Zajímalo by mne, jaká je r.. | 6.4.2011 10:12reagovat
avatar

Zajímalo by mne, jaká je reálná úspora paliva díky náhradě hydraulického posilovače elektrickým a zda to spíš nejsou nižší výrobní náklady, které vedou Ford ke změně.

Nesouhlasím s autorem článku, že se elektrický posilovač povedl. Vzhlem k tomu, že ve Fordu denně jezdím, je pro mne rozdíl dost znatelný. Právě citlivost a přesnost kolem nulové polohy Ford (a ještě Subaru a BMW) odlišovala od všeho ostatního, co jsem řídil. I když je to tedy pořád o poznání lepší, než co má konkurence.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Zajímalo by mne, jaká je r.. | 6.4.2011 10:15reagovat
avatar

Ještě jsem zapomněl dodat, že podvozek je naopak na našich rozmácených silnicích o poznání lepší, než ten předchozí, se kerým se perfektrně jezdilo v Německu ale u nás ho díry v zatáčce trochu rozhodily (vyžadoval pevnější ruku a víc odvahy).

Nepřihlášený Dobrota

Reakce na: Na ofiko fotkách se mi nov.. | 6.4.2011 14:32reagovat
avatar

Z venku je auto hezké, ale ten vnitřek odradí spoustu kupců, protože je v rozporu se stylem exteriéru.

Ornanentální jakoby gotická vyzdoba připomíná nehezké vozy Hundai. Šikminy a křiviny se mohou líbit dobrodružnější části populace. Vzhledem k tomu, že se Ford orientoval na intelektuální část populace, tak bude mít problém si udržet zákazníky.

Ve Fordu dělají excesy, že jedna generace vozů je pro smyslové lidi a další pro intuitivní, a pak to zase prohodí. Nevím, jestli je to záměr, aby mohli prodávat všem. Ale je to podle mě špatné. Všichni ostatní výrobci si našli cílovou skupinu zákazníků a snaží si je udržet.

Máte čtyři druhy lidí. jedním stylem můžete zaujmout 1 až 2 druhy lidí, ostatním se to mebude líbit. To například dobře pochopila Šoda, BMW, Volvo, Citroen, Renault i Peugeot.

Aler Volkswagen dělá také takovéto excesy a zbytečně budí pohoršení u svých stálých zákazníků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Z venku je auto hezké, ale.. | 6.4.2011 20:42reagovat
avatar

Proč by intelektuálové neměli být dobrodružní?

Co se cílové skupiny týká - Ford se od Cortiny orientoval hlavně na ty, co opravdu umějí řídit. Určitě to není auto pro maminy, co říkají "taťko, to řízení je strašně těžké". Budu parafrázovat - elektrický posilovač je, podle mne, šlápnutí vedle, které budí pohoršení u skalních příznivců ...

Nepřihlášený EL

Auto bude asi jízdně dobré,.. | 6.4.2011 20:46reagovat
avatar

Auto bude asi jízdně dobré, ale ta palubka vypadá, jako by to navrhoval kolotočář...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený George

Vypada to jako nafoukla fi.. | 6.4.2011 23:17reagovat
avatar

Vypada to jako nafoukla fiesta. Fakt se mi to nelibi. A z recenzi 1,6 Ti-CVT naprosto souhlasim, ze je to lemra lina ktera aby trochu jela tak se na to musi hodne slapat. Jezdil sem z timto motorem neco pres rok a uz bych do neho nesel.

Nepřihlášený Ada

Tak dámy a pánové.Dnes jse.. | 8.4.2011 18:30reagovat
avatar

Tak dámy a pánové.Dnes jsem si tak 10-15km projel nový Focus 2011 nejvýkonnější EcoBoost, jak tomuhle motoru u modrého oválu říkají, umí 134 kW (182 koní).Je to krásné svezení - dobré sedačky.interier.....atd Za plynem to jde jako drak.Je to super. Jenom se mi moc nelíbí karoserie (zadek) a měkčí perování.Jinak nádhera. Jsem z toho kočáru mimo. Škoda,že mám poměrně mladého F2 /DA3/ 2006 .Jinak bych asi neváhal. Fakt kdo máte možnost vyzkoušejte. Na "normální" jezdění je to určo lepší nežli ST.(Majitelé ST prominou ) Hlavně spotřebou.Jinak velice dobrý dojem a zážitek.

Škoda ,že nebude 3dvířko. Kdo nezkusil neuvěří .

Nepřihlášený Jouza

Muze mi prosim autor vysve.. | 28.4.2011 15:34reagovat
avatar

Muze mi prosim autor vysvetlit tu basnicku o tom ze TVC bere vykon? Jeden z nas tomu asi nerozumi ...

Viz:

Daní je pochopitelně ztráta části výkonu, který někdy až příliš agilní systém „vyžere“.

Nepřihlášený Fordak

Po precitani clanku sa mi.. | 26.5.2011 10:08reagovat
avatar

Po precitani clanku sa mi stale zdalo, ze niekde som niektore vety uz cital. A ano, je to tak ! Preco autor kopiroval clanok zpred 3 rokov ?

zdroj :

http://www.auto.cz/ford-focus-1-6-ti-vct-predurcen-pro-us pech-1722

Sekcia motor.

Zobrazit reakce..

Pavel Janda (pjanda)

Reakce na: Po precitani clanku sa mi.. | 26.5.2011 11:38reagovat
avatar

Myslim, ze mate prilis mnoho fantazie. Cely test na nasem webu ma temer 20 000 znaku a v tom, ktery odkazujete, byla jedina podobna veta nebo sekvence slov:

"V rychlostech do 100 km/h budete mít z akcelerace dobrý pocit, přesto vám začnou už na okreskách nemluvě o dálnicích koně chybět."

Jinak ani cast o motoru nevykazovala zadnou podobnost, natoz pak jina. Nemohu vyloucit, ze si autor precetl zavery kolegu, nez se pustil do dila a byl tim ovlivnen (ackoli radim to tak nedelat), ale nejakou snahu o kopirovani bych v tom opravdu nevidel. Auto.cz neni nasim vzorem, ostatne pokud se v tamnim clanku objevily nesmysly jako "Výkon 85 kW sice nevypadá špatně, ale k dokonalosti mu schází silný partner v podobě vyššího točivého momentu," neni to pro nas priklad hodny nasledovani.

Vetu jsem radeji prestylizoval, aby k temto zaverum nesvadela a zjistim dale, jak se veci ve skutecnosti maji. Ale test rozhodne reflektuje autonomni zkusenost s docela jinym autem.

Nepřihlášený Lawrence

Reakce na: Muze mi prosim autor vysve.. | 26.5.2011 12:03reagovat
avatar

Budeš to asi ty :-) Je přece logický, že pokud při tomhle procesu vzniká odpadní teplo, musí nějaký výkon požírat. I skutečný samosvorný diferenciál spolkne nějaký výkon, a proto se taky musí chladit, jen to není tolik co tady. Je to zkrátka míň efektivní řešení jak dostat výkon z odlehčenýho kola na zatížený. Však si to zkus třeba na sněhu a pak si přivoň k brzdám, budou skoro hořet. Odkud myslíš, že se tahle energie vezme? Je původně z motoru, a proto právě kus jeho výkonu požírá...

Nepřihlášený Fordak

pjanda : Bolo tam este to.. | 27.5.2011 09:07reagovat
avatar

pjanda :

Bolo tam este toto :

I když podřadíte a vyženete otáčky nad 4000 ot./min. bude motor hodně funět, aby zařídil bezpečně předjetí auta před vámi.

Inak vdaka za opravu.

S vyssieuvedenym suhlasim iba v pripade starsej klasickej 1.6i v FFII - ten iba hucal a netahal. Zato v FF1 odvadzal pracu podstatne lepsiu z dovodu mensej hmotnosti.

Podla mojho nazoru mal byt zakladny motor v FFIII 1.6 TiVCT 93kW. Je ale pravda, ze do 4000 otacok je s tym slabsim prakticky zhodny. A co je este zaujimavejsie, podla katalogu ma vsetky casti ovplyvnujuce vykon zhodne. Takze 77kW verzia je skriplovany 93kW motor, ktory je zasa povodny TiVCT na brzde bezne dosahujuci 90 - 95kW. Iba ho vyladili na E5. Takze ziadna novinka to nie je.

Nepřihlášený Maajlo

Reakce na: Auto bude asi jízdně dobré,.. | 28.5.2011 09:05reagovat
avatar

Je třeba pochopi rozdíl mezi globálním designem a německým designem. Kdo je konzerva, ať si koupí golfa a spí v klidu dál ...... ford je o něčem jiném.

Nepřihlášený gileraman

Jen poznatek brzdám. mám 1.. | 10.8.2011 19:11reagovat
avatar

Jen poznatek brzdám. mám 1.6 ecoboost a brzdy vadnou celkem dost po ostrém brzdění. u mojí 182k verze bych rozhodně čekal výkonější brzdy. automobilka klasicky šetřila. dělají to všechny značky. je zde brzdový systém ATE a destičky Galfer...takže žádná sláva.

Jinak podvozek super, mám ale pocit že té zpětné vazby se ztratilo více než píše autor.

Nepřihlášený Gileraman

Reakce na: Muze mi prosim autor vysve.. | 11.8.2011 00:12reagovat
avatar

je to presne jak pise auto. jako by mi mluvil z duse. mam 132kw verzi a v pomalych zatackach me to fakt otravuje. zabrani to nedotacivosti, ale kazi to zabavu.

rovnez mi to prijde naprosto logicke jak popsal kolega.

nejlepsim resenim je aktivni diferencial, ktery misto defenzivniho reseni (brzdy), pouzije to ofenzivniho (vektorování momentu na jednotlivá kola)

Nepřihlášený Aleš

Jsem majitelem přesně stej.. | 27.1.2013 20:28reagovat
avatar

Jsem majitelem přesně stejného Focusu s motorem 1,6, 77 kW. Chci jen konstatovat, že recenze na toto auto je napsána OBJEKTIVNĚ realisticky, což není tak samozřejmé, pokud by stejný článek psal redakční kolega p. Janda. Mám najeto cca 9000 km, což je asi trochu více než najel se syrovým autem autor článku. Doplnil bych jen info o průměrné spotřebě na 100 km podle PP:v létě 6l, v zimě kolem 6,7l. Jedná se nejčastěji o klidnou jízdu přes město a po okreskách.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše