Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže
15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
Design
Postavíte-li vedle sebe Civic sedan a hatchback, na první pohled je zřejmé, že to jsou sourozenci. Na ten druhý už je to jinak. Sedan není jen hatchback s kufrem, jsou mezi nimi vcelku zásadní rozdíly a seznam společných prvků je možná kratší než těch odlišných. Sedan si zachoval příď hatchbacku s velmi skloněným čelním sklem, které plynule navazuje na kapotu, má však jinak tvarované světlomety a klasickou masku s velkým logem Hondy uprostřed.




Celé přídi dominují geometrické tvary a sedan při čelním pohledu působí poněkud hranatě. Pokud se na sedan podíváte z boku, jistě si povšimnete na nižší střední třídu zajímavě velkého rozvoru. Ten je totiž o celých 8 cm větší než u hatchbacku a sedan směle konkuruje o třídu většímu Accordu. Na kabinu navazuje krátká, konzervativně řešená záď s rozměrnými světlomety. Celkově lze vnější design hodnotit jako směsici konzervativních linií s prvky, které se nemusí líbit každému. Rozhodně nejde o nenápadné auto a jeho vzácný výskyt v provozu ho naopak ještě zviditelňuje.
Na palubě
Pokud lze o exteriéru s přivřením obou očí prohlásit, že je laděn na konzervativní notu, v interiéru je to jinak. Jeho dominantou je rozměrná palubní deska z šedo-šedého plastu, která rozhodně nepotěší oko estéta. Před řidičem jsou nad sebou umístěny dvě kapličky, ta spodní obsahuje analogový otáčkoměr, základní kontrolky a display palubního počítače, nahoře je digitálně zobrazována aktuální rychlost, teplota chladicí kapaliny a množství paliva v nádrži. Na středové konzoli najdeme ovládání automatické klimatizace a panel autorádia, které bohužel postrádalo RDS. Pochvalu zaslouží multifunkční volant převzatý s hatchbacku, který má věnec obšitý perforovanou kůží. Mezi předními sedadly je velká uzavíratelná schránka s vyklápěcími držáky nápojů.
Jak už bylo zmíněno výše, sedan se chlubí dlouhým rozvorem a na palubě je to znát. S ohledem na třídu, kam Civic patří, mají všichni cestující více než dostatek prostoru v podélném směru. Napříč už to velká sláva není, ale čtyři průměrně urostlí dospělí se pohodlně vejdou. Řidič i spolujezdec si mohou užívat velmi pohodlných sedadel s výrazným bočním vedením, ve kterých není problém absolvovat delší cesty.
Co platí o interiéru, nelze bohužel říci o prostoru pro zavazadla. Objem zavazadlového prostoru je 0,375 m3 a jeho využitelnost je poněkud omezena malým nakládacím prostorem. V tomto ohledu je na tom hatchback výrazně lépe, který navíc těží z důmyslně skládacích zadních sedáků. Sedan má naštěstí alespoň tu vymoženost, že opěradla zadních sedadel lze sklopit páčkami přímo z kufru. Evropanovi nezvyklému na japonské vozy bude vadit, že nelze otevřít víko kufru pomocí dálkového ovládání, musíte použít buď klíč nebo páčku umístěnou vedle sedadla řidiče.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
