Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže
15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
Design
Postavíte-li vedle sebe Civic sedan a hatchback, na první pohled je zřejmé, že to jsou sourozenci. Na ten druhý už je to jinak. Sedan není jen hatchback s kufrem, jsou mezi nimi vcelku zásadní rozdíly a seznam společných prvků je možná kratší než těch odlišných. Sedan si zachoval příď hatchbacku s velmi skloněným čelním sklem, které plynule navazuje na kapotu, má však jinak tvarované světlomety a klasickou masku s velkým logem Hondy uprostřed.




Celé přídi dominují geometrické tvary a sedan při čelním pohledu působí poněkud hranatě. Pokud se na sedan podíváte z boku, jistě si povšimnete na nižší střední třídu zajímavě velkého rozvoru. Ten je totiž o celých 8 cm větší než u hatchbacku a sedan směle konkuruje o třídu většímu Accordu. Na kabinu navazuje krátká, konzervativně řešená záď s rozměrnými světlomety. Celkově lze vnější design hodnotit jako směsici konzervativních linií s prvky, které se nemusí líbit každému. Rozhodně nejde o nenápadné auto a jeho vzácný výskyt v provozu ho naopak ještě zviditelňuje.
Na palubě
Pokud lze o exteriéru s přivřením obou očí prohlásit, že je laděn na konzervativní notu, v interiéru je to jinak. Jeho dominantou je rozměrná palubní deska z šedo-šedého plastu, která rozhodně nepotěší oko estéta. Před řidičem jsou nad sebou umístěny dvě kapličky, ta spodní obsahuje analogový otáčkoměr, základní kontrolky a display palubního počítače, nahoře je digitálně zobrazována aktuální rychlost, teplota chladicí kapaliny a množství paliva v nádrži. Na středové konzoli najdeme ovládání automatické klimatizace a panel autorádia, které bohužel postrádalo RDS. Pochvalu zaslouží multifunkční volant převzatý s hatchbacku, který má věnec obšitý perforovanou kůží. Mezi předními sedadly je velká uzavíratelná schránka s vyklápěcími držáky nápojů.
Jak už bylo zmíněno výše, sedan se chlubí dlouhým rozvorem a na palubě je to znát. S ohledem na třídu, kam Civic patří, mají všichni cestující více než dostatek prostoru v podélném směru. Napříč už to velká sláva není, ale čtyři průměrně urostlí dospělí se pohodlně vejdou. Řidič i spolujezdec si mohou užívat velmi pohodlných sedadel s výrazným bočním vedením, ve kterých není problém absolvovat delší cesty.
Co platí o interiéru, nelze bohužel říci o prostoru pro zavazadla. Objem zavazadlového prostoru je 0,375 m3 a jeho využitelnost je poněkud omezena malým nakládacím prostorem. V tomto ohledu je na tom hatchback výrazně lépe, který navíc těží z důmyslně skládacích zadních sedáků. Sedan má naštěstí alespoň tu vymoženost, že opěradla zadních sedadel lze sklopit páčkami přímo z kufru. Evropanovi nezvyklému na japonské vozy bude vadit, že nelze otevřít víko kufru pomocí dálkového ovládání, musíte použít buď klíč nebo páčku umístěnou vedle sedadla řidiče.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub