Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný

Říká se, že po nukleární apokalypse zůstanou na světě jen švábi a Mercedes G. Jeep Wrangler se hlásí, že k tomu má také co říci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný

13.3.2012 | Miro Mihálik | 6 příspěvků

Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká se, že po nukleární apokalypse zůstanou na světě jen švábi a Mercedes G. Jeep Wrangler se hlásí, že k tomu má také co říci.

Nesmrtelný

Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD s třídílnou pevnou střechou a vším, co vidíte na obrázcích, pořídíte za necelý milion i s DPH. To je zhruba o půl milionu méně, než dáte za do terénu lépe vybavený ale mnohem spartánštější Mercedes G 300 CDI a asi o 100 tisíc více, než kolik potřebujete na možná ještě schopnější, nicméně velmi strohý a nepohodlný Defender.

Z pohledu dosud zmíněného je tohle dobrá cena, kterou můžete ještě snížit o necelých čtyřicet tisíc, pokud místo automatu zvolíte šestistupňový manuál. S nejlevnějším benzínovým modelem se lze dostat dokonce pod 800 tisíc.

U Jeepu Wrangler ale cena neznamená tolik. Znám spoustu lidí, kteří by jej nechtěli ani za polovinu a patrně by se prodával dál, i kdyby byla jeho cena výrazně vyšší. Wrangler má totiž v sobě to, po čem alespoň trochu touží každá automobilka vyrábějící SUV, crossovery a i plnohodnotná terénní auta. Má jméno, charisma, charakter (dokonce i s tím čtyřválcový dieselem) a schopnosti, které svým zjevem slibuje. To nejsou až tak běžné věci, které byste si mohli koupit kdekoli.

Zároveň ale musíte mít na paměti jeho omezení daná dobou, kdy a za jakým účelem vznikal. Pořizovat si Wrangler do města či na běžné jezdění zavání čirým masochismem anebo skutečným fetišismem ke značce. Pokud je ale krajina, pole nebo les vaším druhým domovem, rozhodně stojí za zvážení.

Jsem městem odkojený, takže by ho nechtěl. Ne proto, že by výhrady převyšovaly klady, v tomto ohledu vidím Wrangler spíše naopak. Odpověď je prozaičtější. Dnes ho nepotřebuji. Když jednou konečně vypadnu z města, umím si představit, že se po nějakém poohlédnou. Vyrábět se jistě bude, po všech těch dekádách na světě už je zřejmě nesmrtelný...

Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný - 25 - Jeep Wrangler test 00Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný - 26 - Jeep Wrangler test 22Test Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD: pan Nesmrtelný - 27 - Jeep Wrangler test 32

Základní cena vozu (Wrangler Unlimited Sport 3,8 V6): 789 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Wrangler Unlimited Sport 2,8 CRD): 808 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Wrangler Unlimited 70th ANNIVERSARY 2,8 CRD): 912 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 2 777 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 460 Nm při 1 600 - 2 600 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: pětistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, manuálne připojitelný pohon přední nápravy

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 172 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,3 l
Mimo město: 7,9 l
Kombinovaná: 8,8 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 751 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 840 mm
Rozvor náprav: 2 947 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 253 kg
Užitečná hmotnost: 332 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 498 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 935 l

Diskuze 6 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše