Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Land Rover Freelander TD4 Sport: příplatková stylovka
20.7.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Land Rover pro letošek nabídl Freelander v provedení Sport. Opravdu nás zajímalo, jak jde tento název dohromady s karoserií SUV.
Přehled kapitol
Zajímavá alternativa, opět
O Land Roverech se obecně mluví jako o zajímavé alternativě zavedené, většinou německé, konkurenci. Výbava Sport spojená se slabším naftovým motorem začíná na 891 000 Kč, testované provedení by vás vyšlo po připočtení několika příplatků (včetně sportovních doplňků) o nějakých sto tisíc dráž. Nutno podotknout, že seznam prvků, které v sobě zahrnuje tato úroveň výbavy je velmi bohatý a z podstatných záležitostí nechybí prakticky nic.
Freelander Sport je pěkné a stylové SUV, které se do terénu prakticky nikdy nepodívá, ale na které se vaši sousedi budou dívat závistivým okem. Kam ho ale zařadit v nabídce automobilky? Osobně vidím v edici Sport jakého si předskokana k Range Roveru Evoque, jehož příchod se nezadržitelně blíží. Zatím se počítá s koncem prázdnin, nová auta (vzhledem k zájmu, který hlásí importér už teď) si budoucí majitelé odvezou ještě později. Pokud se vám tedy nechce čekat, nebo toužíte po stylovém, ale více praktickém autě, nebo nakonec chcete ušetřit finanční prostředky (Evoque bude v základu začínat na 819 000 Kč), určitě si vyzkoušejte Freelander Sport. Škoda jen těch nelogických příplatků za sportovní doplňky.
Základní cena vozu (Freelander Sport): 711 629 Kč
Základní testovaného provedení (Freelander TD4 Sport): 891 281 Kč
Cena testovaného provedení (Freelander TD4 Sport + příplatková výbava): 991 681 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 420 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 181 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 68 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 500 mm
Šířka: 2 005 mm
Výška: 1 740 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 785 kg
Užitečná hmotnost: 720 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 755 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 670 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva