Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli
20.9.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová třída A působí na pohled neskutečně dynamicky a i její technika vyvolává velká očekávání. Jízdní realita ale až tak žhavá není.
Přehled kapitol
Skvělý společník, špatný gigolo
Nebudu zastírat, že mě Mercedes A250 poněkud zklamal. Hlavně po vizuálním kontaktu s ním jsem si ho vysnil jako skvěle vypadající a mimořádně kvalitní hot hatch, on ale takové ambice nemá. Ono zklamání je pochopitelně dáno mými nemístnými očekáváními (hot hatch bude až skutečné AMG, tedy alespoň doufám...), jenže ono si za to Áčko může tak trochu samo - vypadá příliš „rychle” a člověk pak logicky očekává, že i takové bude.
Není, ale ono to nutně nevadí. Jednak si nemyslím, že by zrovna po takovém autě toužila hora zákazníků, co je ale podstatnější - ve všem ostatním je velmi přesvědčivý. Pokud tedy chcete vizuálně atraktivní auto s velmi prostorným, kvalitním a příjemným interiérem a vysokou kvalitou klidné nebo středně rychlé jízdy, budete mít z A250 radost. Jezdit s ním „normálně” je více uspokojivé než u konfekčních aut.
Jen se nesmíte nechat strhnout jeho vizuální dynamikou a pokoušet se ji proměnit v dynamiku reálnou. Není na to naladěný (podvozek), nedokáže ji odolávat (brzdy, převodovka), vlastně vám ji ani nedovolí dosáhnout (ESP). A i kdyby to všechno neplatilo, motor si při takové jízdě říká o dost velké množství paliva. Je to zkrátka výborný společník - atraktivní, příjemný, uhlazený. Jen si jej nesmíte splést s gigolem a pokoušet se od něj dostat více, než sám nabízí.
Tak prostě neumí všechno, co naplat, naprostou většinu zákazníků ale svými schopnostmi uspokojit zvládne. Konec konců, je to i pro mě snad ve všech myslitelných jízdních ohledech daleko nejlepší Áčko, které kdy Mercedes vyrobil.
Proč ho chtít?
Jde o atraktivní a kvalitně zpracovaný kompakt, který kvalitou „běžné jízdy” převyšuje většinu konkurence. Také z hlediska prostoru a dostupné luxusní výbavy nabízí mnohé a v neposlední řadě mu náleží image auta prestižní značky. V testované verzi se pyšní i velmi dobrou dynamiku, jakkoli je využitelná hlavně v přímce.
Proč ho nechtít?
Není to žádný sportovně laděný hatchabk, třebaže má v názvu verze slovo Sport a na pár místech logo AMG. Rozhodně jej nechápejte jako hot hatch, jako konkurenci Golfu GTI nebo výkonnějších BMW 1 v paketu M Sport. Ostrému ježdění nedokáže vyhovět naladěním podvozku, schopnostmi brzd ani ovladatelností. Ostatně, už věci jako povinný automat nebo nevypínatelné ESP naznačují, že míří trochu jinam.
Cena
Základní cena vozu (A 180 BlueEfficiency): 599 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (A 250 BlueEfficiency): 790 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (A 250 Sport):' 875 428 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 991 ccm
Největší výkon: 155 kW (210 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 200 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 54 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 294 mm
Šířka: 1 781 mm
Výška: 1 433 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 445 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 341 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 157 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva