Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli

(+ video) Nová třída A působí na pohled neskutečně dynamicky a i její technika vyvolává velká očekávání. Jízdní realita ale až tak žhavá není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli

20.9.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová třída A působí na pohled neskutečně dynamicky a i její technika vyvolává velká očekávání. Jízdní realita ale až tak žhavá není.

Skvělý společník, špatný gigolo

Nebudu zastírat, že mě Mercedes A250 poněkud zklamal. Hlavně po vizuálním kontaktu s ním jsem si ho vysnil jako skvěle vypadající a mimořádně kvalitní hot hatch, on ale takové ambice nemá. Ono zklamání je pochopitelně dáno mými nemístnými očekáváními (hot hatch bude až skutečné AMG, tedy alespoň doufám...), jenže ono si za to Áčko může tak trochu samo - vypadá příliš „rychle” a člověk pak logicky očekává, že i takové bude.

Není, ale ono to nutně nevadí. Jednak si nemyslím, že by zrovna po takovém autě toužila hora zákazníků, co je ale podstatnější - ve všem ostatním je velmi přesvědčivý. Pokud tedy chcete vizuálně atraktivní auto s velmi prostorným, kvalitním a příjemným interiérem a vysokou kvalitou klidné nebo středně rychlé jízdy, budete mít z A250 radost. Jezdit s ním „normálně” je více uspokojivé než u konfekčních aut.

Jen se nesmíte nechat strhnout jeho vizuální dynamikou a pokoušet se ji proměnit v dynamiku reálnou. Není na to naladěný (podvozek), nedokáže ji odolávat (brzdy, převodovka), vlastně vám ji ani nedovolí dosáhnout (ESP). A i kdyby to všechno neplatilo, motor si při takové jízdě říká o dost velké množství paliva. Je to zkrátka výborný společník - atraktivní, příjemný, uhlazený. Jen si jej nesmíte splést s gigolem a pokoušet se od něj dostat více, než sám nabízí.

Tak prostě neumí všechno, co naplat, naprostou většinu zákazníků ale svými schopnostmi uspokojit zvládne. Konec konců, je to i pro mě snad ve všech myslitelných jízdních ohledech daleko nejlepší Áčko, které kdy Mercedes vyrobil.

Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli - 37 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 001Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli - 38 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 041Test Mercedes A 250 Sport W176: model ano, atlet nikoli - 39 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 037

Proč ho chtít?

Jde o atraktivní a kvalitně zpracovaný kompakt, který kvalitou „běžné jízdy” převyšuje většinu konkurence. Také z hlediska prostoru a dostupné luxusní výbavy nabízí mnohé a v neposlední řadě mu náleží image auta prestižní značky. V testované verzi se pyšní i velmi dobrou dynamiku, jakkoli je využitelná hlavně v přímce.

Proč ho nechtít?

Není to žádný sportovně laděný hatchabk, třebaže má v názvu verze slovo Sport a na pár místech logo AMG. Rozhodně jej nechápejte jako hot hatch, jako konkurenci Golfu GTI nebo výkonnějších BMW 1 v paketu M Sport. Ostrému ježdění nedokáže vyhovět naladěním podvozku, schopnostmi brzd ani ovladatelností. Ostatně, už věci jako povinný automat nebo nevypínatelné ESP naznačují, že míří trochu jinam.

Cena

Základní cena vozu (A 180 BlueEfficiency): 599 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (A 250 BlueEfficiency): 790 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (A 250 Sport):' 875 428 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 991 ccm
Největší výkon: 155 kW (210 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 200 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 54 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 1 781 mm
Výška: 1 433 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 445 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 341 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 157 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.