Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid
1.5.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Tlaku přísnějších ekologických limitů a norem neodolá zřejmě nikdo. První hybridní model má také značka s trojcípou hvězdou ve znaku. Jak funguje a má šanci svou efektivitou konkurovat i v této třídě aut dobře prodávaným dieselům?
Špičkový model třídy S se stal prvním pionýrem mezi sériově vyráběnými mercedesy, který kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor. Na rozdíl od svého největšího konkurenta, japonského Lexusu LS 600h sází německá limuzína na slabší šestiválec o objemu 3,5 litru, který poskytuje výkon 279 koní. Tomu napomáhá dvacetikoňový elektromotor. Suma sumárum celý systém produkuje 299 koní a 385 N.m točivého momentu. Elektromotor je napájen pomocí li-ion akumulátoru. Ten získává energii rekuperací při brždění, která je tak v případě potřeby ihned k dispozici. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.
Pojďme se však podívat na elektrického pomocníka hnědě lakovaného vozu. Elektromotor je kompaktní, třífázový, kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 N.m přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Elektrická energie je uložená ve speciálních lithiových bateriích, které jsou díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že na rozdíl od použití NiMH baterií není velikost interiéru ani zavazadlového prostoru jejich instalací nijak dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.
Konec teorie, rozjedeme to. Otočím klíčkem a nic neslyším. Zážehový motor je vybaven funkcí stop-start, takže rozjezd obstarává výhradně elektromotor. To je všeobecně fáze nejnáročnější na spotřebu benzinu. Po prudším přidání plynu přenechá výhradně elektrický pohon aktivitu šestiválci, kterému pak průběžně pomáhá, což může řidič sledovat na displeji umístěném v přístrojovém panelu. I proto S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a nejvyšší rychlosti na 250 km/h umí na dálnici dosáhnout také. Co je však podstatné, ve srovnání s výchozím provedením S 350 je kombinovaná spotřeba o 2,2 l/100 km nižší a emise CO2 klesly o 21 %. My jsme s hybridním „eskem“ jezdili v průměru za nějakých devět litrů, což je vzhledem k dvoutunové pohotovostní hmotnosti a pohybu v převážně městském provozu slušné. Jde jen o to, který ze současných zákazníků tohoto vozu vše také ocení. Elektromotor je zde spíše jako doplněk a k účinnosti, kterou dosahuje třeba zmíněná konkurence má zatím daleko.
Jízdně nelze třídě S prakticky nic vytknout a znovu jsme se přesvědčili, že největší „medvěd“ nemá zejména na dálnici při jízdě v přímém směru konkurenci. Navíc jsme si u testovaného exempláře mohli vyzkoušet adaptivní tempovat Distronic Plus , asistent nočního vidění a příjemnou záležitostí byla také komfortní ortopedická sedadla vpředu s masážní funkcí. Náš zájem pak vzbudil tzv. Split Wiew, který umožní za jízdy sledovat řidiči i spolujezdci úplně jiné informace současně na středovém displeji. A tak zatímco řidič může dále pozorovat navigační mapu a poslouchat svou oblíbenou stanici, spolujezdec si pouze nasadí sluchátka a shlédne svůj oblíbený film.















Technické údaje
Motor
Zážehový, vidlicový šestiválec
Objem: 3498 ccm
Největší výkon: 205 kW (279 k) při 6000 ot./min
Největší točivý moment: 385 N.m při 2400 - 4000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová samočinná převodovka, pohon zadních kol
Elektromotor
Třífázový. Největší výkon 15 kW (20 k), největší točivý moment 160 N.m.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,7 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5096 mm
Šířka: 1871 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 3035 mm
Pohotovostní hmotnost: 1955 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg
Objem zavazadlového prostoru: 560 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě: 1 865 000 Kč
Cena testovaného modelu: 2 754 484 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 4 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 7 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 9 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 14:53 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
