Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard
29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
Přehled kapitol
Je dlouhou tradicí, že ke každé třídě sedanů má Mercedes i rozměrově odpovídající kupé. Jinou tradicí bylo, že tyto sportovnější varianty označoval písmeny CL s nějakým tím přídavkem. Někdy je ale potřeba tradice porušovat, a tak se dřívější CLK odebralo do propadliště dějin a na jeho místo nastoupilo kupé třídy E.
Agresivně elegantní exteriér
Příchod nové generace třídy C předznamenal a v případě nové třídy E dokonal odklon Mercedesu od oblin minulé dekády a příchod výraznějších linií. Ve stejném duchu se nese i design kupé třídy E. Jedním z východisek při vývoji byl závěr výzkumu provedeného mezi zákazníky. Z toho vyplynulo, že pro potenciální kupce je v této třídě důležitější vzhled, teprve pak až jízdní vlastnosti. Z toho je pak jasné, proč byla právě vzhledu věnována tak vysoká pozornost.
Je zřejmé, proč je pro zákazníky tak důležitý vzhled, E kupé v mnoha případech poslouží jako indikátor společenského postavení. A tuto úlohu plní na výbornou. Jak v provozu, tak staticky na firemním parkovišti působí nepřehlédnutelně. Nízká, široká a hranatá příď s výraznou maskou chladiče jasně dává všem najevo, že nejede jen tak nějaké ořezávátko.


Na dlouhou kapotu pak navazuje zaoblená střecha zakončená krátkým víkem zavazadlového prostoru. Zvláštností je absence B-sloupku, což vynikne při stažení všech oken. Při pohledu z boku zaujme vystouplý zadní blatník, prvek sdílený se sedanem třídy E. Ten odkazuje na typ W180 220 z 50. let. Záď E kupé je naopak řešena velmi decentně a jediným výrazným prvkem jsou dvě lichoběžníkové koncovky výfuků.
Testovaný kousek byl navíc vybaven paketem AMG, který v případě E kupé funguje stejně, jako černé brýle a vyboulené podpaží u elegantních pánů ve tmavých oblecích, které často vidíme stát na pozadí více či méně důležitých lidí. Zvýrazněné nástavce předního nárazníku a podběhů a 18" kola ve specifickém designu přece jen vyjevují něco z nátury kupé s velkým osmiválcem pod kapotou.
Sportovní interiér
Jestliže je exteriér řešen jako mix elegantních a sportovně agresivních linií, už první pohled do interiéru naznačuje, že zde už se eleganci taková váha nedává, prim hraje sportovní duch. Asi nebudu sám, kdo bude ztvárnění přístrojové desky a středové části tříramenného volantu považovat za nepříliš elegantní, designéři jako by vzešli z dřevomodelářské dílny. To je ale záležitost všech současných Mercedesů a ponechám na čtenáři, aby si závěr udělal sám.
Jestliže k designu interiéru je můj vztah spíše zdrženlivý, k jeho funkčnosti výhrady téměř nemám. Volant má vhodně zvolený průměr i tloušťku věnce a je čalouněn na dotek velmi příjemnou kůží. Pomocí křížových ovladačů na něm umístěných lze ovládat značnou část dostupných funkcí, a tak z něj není potřeba příliš často sundávat ruce. Zbytek pak obstará joystick zábavně-informačního systému Comand APS, který je umístěn na středovém tunelu.
Dostáváme se k jednomu z nejvýznamnějších prvků interiéru, ke sportovním sedačkám. Ta se na svém boku pyšní celou sadou ovladačů, pomocí kterých lze nastavit poloho a tvar bederní opěrky, šířku opěradla i délku sedáku. U testovaného vozu byla sedadla navíc vybavena vyhříváním a odvětráváním a zvláště posledně jmenovaný prvek je opravdu výborná záležitost. Sedačky si lze tedy přizpůsobit na míru a velmi to přispívá k nalezení správné polohy za volantem. Přesto k nim mám jednu výhradu. Jejich čalounění je až nekomfortně tvrdé, po ujetí 400 km v kuse mě sice, jak se mi velmi často stává, nebolela záda, ovšem mé pozadí si stěžovalo.
O zadních sedadlech se dá prohlásit, že v autě jsou, ale tím to končí. Měřím necelých 180 cm a když jsem si seřídil sedačku řidiče tak, abych se cítil pohodlně, měl jsem problém za ni umístit tašku s notebookem. O možnosti usadit se sám za sebe jsem raději ani neuvažoval. Zavazadlový prostor je naopak více než dostatečný a přestože jsem to nezkusil, myslím, že dva golfové vaky s holemi se do něj vejdou.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 včera
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejčtenější články
 Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
 3.10.2025
 Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
 3.10.2025
 Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
 3.10.2025
 Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
 4.10.2025
 Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
 4.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter