Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard
29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
Přehled kapitol
Je dlouhou tradicí, že ke každé třídě sedanů má Mercedes i rozměrově odpovídající kupé. Jinou tradicí bylo, že tyto sportovnější varianty označoval písmeny CL s nějakým tím přídavkem. Někdy je ale potřeba tradice porušovat, a tak se dřívější CLK odebralo do propadliště dějin a na jeho místo nastoupilo kupé třídy E.
Agresivně elegantní exteriér
Příchod nové generace třídy C předznamenal a v případě nové třídy E dokonal odklon Mercedesu od oblin minulé dekády a příchod výraznějších linií. Ve stejném duchu se nese i design kupé třídy E. Jedním z východisek při vývoji byl závěr výzkumu provedeného mezi zákazníky. Z toho vyplynulo, že pro potenciální kupce je v této třídě důležitější vzhled, teprve pak až jízdní vlastnosti. Z toho je pak jasné, proč byla právě vzhledu věnována tak vysoká pozornost.
Je zřejmé, proč je pro zákazníky tak důležitý vzhled, E kupé v mnoha případech poslouží jako indikátor společenského postavení. A tuto úlohu plní na výbornou. Jak v provozu, tak staticky na firemním parkovišti působí nepřehlédnutelně. Nízká, široká a hranatá příď s výraznou maskou chladiče jasně dává všem najevo, že nejede jen tak nějaké ořezávátko.


Na dlouhou kapotu pak navazuje zaoblená střecha zakončená krátkým víkem zavazadlového prostoru. Zvláštností je absence B-sloupku, což vynikne při stažení všech oken. Při pohledu z boku zaujme vystouplý zadní blatník, prvek sdílený se sedanem třídy E. Ten odkazuje na typ W180 220 z 50. let. Záď E kupé je naopak řešena velmi decentně a jediným výrazným prvkem jsou dvě lichoběžníkové koncovky výfuků.
Testovaný kousek byl navíc vybaven paketem AMG, který v případě E kupé funguje stejně, jako černé brýle a vyboulené podpaží u elegantních pánů ve tmavých oblecích, které často vidíme stát na pozadí více či méně důležitých lidí. Zvýrazněné nástavce předního nárazníku a podběhů a 18" kola ve specifickém designu přece jen vyjevují něco z nátury kupé s velkým osmiválcem pod kapotou.
Sportovní interiér
Jestliže je exteriér řešen jako mix elegantních a sportovně agresivních linií, už první pohled do interiéru naznačuje, že zde už se eleganci taková váha nedává, prim hraje sportovní duch. Asi nebudu sám, kdo bude ztvárnění přístrojové desky a středové části tříramenného volantu považovat za nepříliš elegantní, designéři jako by vzešli z dřevomodelářské dílny. To je ale záležitost všech současných Mercedesů a ponechám na čtenáři, aby si závěr udělal sám.
Jestliže k designu interiéru je můj vztah spíše zdrženlivý, k jeho funkčnosti výhrady téměř nemám. Volant má vhodně zvolený průměr i tloušťku věnce a je čalouněn na dotek velmi příjemnou kůží. Pomocí křížových ovladačů na něm umístěných lze ovládat značnou část dostupných funkcí, a tak z něj není potřeba příliš často sundávat ruce. Zbytek pak obstará joystick zábavně-informačního systému Comand APS, který je umístěn na středovém tunelu.
Dostáváme se k jednomu z nejvýznamnějších prvků interiéru, ke sportovním sedačkám. Ta se na svém boku pyšní celou sadou ovladačů, pomocí kterých lze nastavit poloho a tvar bederní opěrky, šířku opěradla i délku sedáku. U testovaného vozu byla sedadla navíc vybavena vyhříváním a odvětráváním a zvláště posledně jmenovaný prvek je opravdu výborná záležitost. Sedačky si lze tedy přizpůsobit na míru a velmi to přispívá k nalezení správné polohy za volantem. Přesto k nim mám jednu výhradu. Jejich čalounění je až nekomfortně tvrdé, po ujetí 400 km v kuse mě sice, jak se mi velmi často stává, nebolela záda, ovšem mé pozadí si stěžovalo.
O zadních sedadlech se dá prohlásit, že v autě jsou, ale tím to končí. Měřím necelých 180 cm a když jsem si seřídil sedačku řidiče tak, abych se cítil pohodlně, měl jsem problém za ni umístit tašku s notebookem. O možnosti usadit se sám za sebe jsem raději ani neuvažoval. Zavazadlový prostor je naopak více než dostatečný a přestože jsem to nezkusil, myslím, že dva golfové vaky s holemi se do něj vejdou.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub