Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka

(+ video) Nový turbodiesel vytlačil z nabídky starou sedmnáctistovku. Dostojí v rodinné Zafiře slibům o lepší dynamice i spotřebě paliva?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka

14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nový turbodiesel vytlačil z nabídky starou sedmnáctistovku. Dostojí v rodinné Zafiře slibům o lepší dynamice i spotřebě paliva?

Zafiru ano, s novým motorem ale raději ne

Vrátím se teď k úvodní otázce a shrnu, jaká že je Zafira jako taková. Kompaktní MPV od Opelu mi přijde po designové stránce zdařilé a po stránce variability se systémem Flex7 rozhodně někoho, kdo žádá více než pět míst nezklame. Třebaže má určité vrtochy, nakonec se rodině může jedině hodit a řidič nemusí za jejím volantem nikdy trpět. Pokud se podíváme do ceníku, ani základní ceny nejsou vůbec špatné. Překvapí však nutnost připlácet za celou řadu prvků výbavy i v nejvyšší specifikaci a mnohdy ne zrovna málo peněz. U testovacího vozu dokonce 170 tisíc korun.

Pokud se budu soustředit na symbiózu tak velkého vozu s malým turbodieselem, nespatřuji ve výsledku volbu 1,6 CDTi jako nejvhodnější. Ano, je kultivovanější, umí to i ekonomicky a ne vždy zcela pomalu, jenomže moje očekávání byla jednoduše vyšší a nemyslím, že nějak neoprávněně. Nejvíce kazí kultivované jednotce jméno příliš „úsporně“ nastavená převodovka.

Opel si sám podepsal ortel, jestliže je nadále souběžně s novou motorizací schopen nabízet jen nepatrně levnější a slabší i takřka zanedbatelně dražší, ovšem už citelně silnější dvoulitr, který v 90 procentech situací bude zrovna pro těžkou Zafiru lepším motorem. Minimálně v poměru ceny, dynamiky a reálně dosažitelné spotřeby. Při výběru motorizace by u mě šestnáctistovka dostala padáka jako první. A že je příjemnější než předchozí 1,7, se snad dalo předpokládat.

Mezi podobnými MPV jinak panuje velmi tvrdá konkurence a záleží vždy na specifických požadavcích a pocitech konkrétních zákazníků. Osobně bych se Zafiry rozhodně nebál, ale připouštím, že v řadě ohledů najdete u jejích rivalů vhodnější kandidáty. Ostatně za výsledných 745 tisíc už si dokážete poskládat ledacos...

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka - 56 - Test Opel Zafira T 16 CDTI 2014 033Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka - 57 - Test Opel Zafira T 16 CDTI 2014 052Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi: nejslabší, máte padáka - 58 - Test Opel Zafira T 16 CDTI 2014 108

Cena

Základní cena testovaného vozu (Zafira Tourer 1,8/85 kW Essentia): 407 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Zafira Tourer 1,6 CDTi Essentia): 501 900 Kč
Cena testovaného vozu (Zafira Tourer 1,6 CDTi Cosmo + příplatková výbava): 744 800 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 193 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 3,8 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 58 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 658 mm
Šířka: 1 884 mm
Výška: 1 685 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 701/1 626 kg
Užitečná hmotnost: 649 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 710 l (5 míst)/152 l (7 míst)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 860 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše