Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný
16.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.
Přehled kapitol
Komfort pramení už z projevu podvozku
Skončil jsem u spotřeby, která podle mých slibů dosahuje minimálně pozoruhodných hodnot. Posuďte sami. Při 130 km/h umí 508 THP usrkávat z nádrže dokonce méně než 6,5 litru benzinu a jen litrový nárůst bude znamenat zvýšení rychlosti na 160 km/h. To je také plus-minus průměr, kterého mohou dosahovat poklidní řidiči. Já jsem se při testování nikterak nekrotil a mnohdy využíval maximálního potenciálu, nakonec jsem přesto vracel vůz se spotřebou 7,9 l/100 km. Dlouhodobě s ním ale půjde jistě jezdit bezpečně do sedmi litrů, takový je minimálně můj soukromý odhad počítající s lépe zajetým motorem, delšími cestami a typičtějším využitím.
Nejvíce mi palubní počítač za celou dobu ukázal při střelbě po okresce 16 litrů, ale to už se nedalo ani hovořit o zdravém rozumu. Když jsem ale jel technicky a už tak hodně rychle, dokázal jsem se dostat na hodnoty kolem 11 a naopak při maximální ekojízdě jsem se octl na hodnotě 4,7 l/100 km. To se mi zdá jako velmi dobré výsledky, kterých lidé se slabším, i když minimálně podobně dynamickým 1,8 TSI budou dosahovat velmi nesnadno, s oplím 1,6 DISI Turbo se to ale nepodaří ani za mák. Otázkou je, zda bude podobně vyčnívat z davu Peugeot také v jiných ohledech. Třeba podvozkem.
Bohužel jsem nemohl vyzkoušet verzi GT s dvojitými trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí na přední nápravě, které udávají jízdě o něco sportovnější takt, a tak jsem se musel spokojit opět s pseudo-McPhersonem vpředu a multilinkem vzadu. Na podvozku podle tvůrců žádné změny neproběhly, a tak bude pro běžnější motorizace - včetně THP - i nadále platit, že prim hraje komfort zkřížený s ještě docela dobrou čitelností. Tohle není žádný sportovec na řezání zatáček pod plným plynem, nýbrž kočár, který vás v maximálním pohodlí odveze, kam jen budete žádat. A platí to i při jízdě na docela rozbitých silnicích.
Testovací kus se sedmnáctipalcovými koly si se všemi běžnými nerovnostmi, alespoň v předpisových rychlostech uměl poradit na výbornou. Bouchnutí od podběhů se ozývalo leda při nájezdu na zapadlejší víka kanálů, popřípadě na hodně zvlněné silnici, kdy měly měkce naladěné tlumiče problém udržet kolo v kontaktu s vozovkou, to se však bavíme o extrémech, do nichž typický zákazník Peugeotu zacházet nebude. Ony ale ve finále nejsou extrémy ani potřeba, abyste věděli, s čím máte tu čest. Při svižnější jízdě vám o svém naturelu dává 508 znát minimálně kolébavějším projevem a výraznějšími ponory přídě při brždění.
Samo o sobě už nepříliš strmé řízení s elektrohydraulickým posilovačem dává najevo, že s vámi nehodlá příliš často konverzovat a honbě za vysokou rychlostí ve finále nenahrává ani snížená odolnost vozu proti náporům bočního větru. Začnete-li po 508 chtít více na technické trati, začne se vám v zákrutách citelně naklánět, projeví se nedotáčivost a v utažených zatáčkách se ozve při prvních náznacích kapitualce kvílení pneumatik. Kromě toho vás docela rychle utne stabilizace. Proto raději zvolníte a budete si užívat pohody a ticha. Když ale budete brát 508 takovou, jaká je, a užívat jí jen k účelům, pro které byla postavena, odvděčí se vám velmi dobrým odhlučněním a stabilitou, jakož i naprostou nezákeřností.
Motor 1,6 THP vám pak bude dobrý minimálně na bezpečné předjíždění a velmi nízkou hladinu hluku na palubě, při najíždění na dálnice a občasný sprint ze semaforů. I zde bych však (což se projeví od 160 km/h) uvítal ještě lepší odhlučnění bočních oken od obtékajícího vzduchu a také podstatně důmyslnější uchycení přední kapoty, která se občas klepala jak ratlík v mrazech. Tenhle vlajkový sedan Peugeotu je zkrátka spíše na poklidné cestování s rodinou, nelépe rychlostmi lehce nad povolenými limity, rozhodně spíše než na dlouhé a velmi rychle absolvované dálniční lety.
Abych byl úplný, ve městě zrovna nepotěší velkým poloměrem otáčení, ale jinak se s ním manipuluje snadno a bez úsilí, z místa řidiče je dobře vidět ven a ze supermarketu také něco odvezete. Není to zcela neschopný sportovec bez nadání, ale „okreskový přebor“ budete muset pro klid duše rozhodně hrát s něčím jiným. Jako nevýhodu to u Peugeotu bude jen těžko někdo vnímat a mně osobně to také nijak nevadilo, jen jsem chtěl říci, že tohle auto má francouzský podvozek v pravém slova smyslu. Navzdory absenci vzduchového odpružení se s ním jezdí pomalu jako na polštáři.
Cena nevypadá zle
Vezmu-li v potaz pro tuto motorizaci nejvyšší stupeň výbavy, který obsahoval v podstatě všechno, co by kdo mohl chtít, pak se mi výsledná akční cenovka s hodnotou 760 tisíc nejeví jako vůbec špatná nabídka. Obzvláště když uvážím, že za tyto peníze kupuji vlajkovou loď Peugeotu s příplatkovou výbavou v hodnotě 97,5 tisíce, která je vlastně výhodou například při srovnávání s domácím Superbem ve výbavě Elegance.
Z této salvy výbavy navíc se sluší zmínit například metalický lak (14 tisíc), plně ledkové adaptivní světlomety s asistentem dálkových světel (30 tisíc), čtyřzónovou klimatizaci s roletkami pro zadní místa (12 tisíc), přední parkovací asistent, elektrická sklopná zrcátka, couvací kameru a systém sledování mrtvého úhlu (16,5 tisíce), dále elektricky stavitelná vyhřívaná přední sedadla (12 tisíc) a vše ostatní včetně navigace, head-up displeje a barevné obrazovky (13 tisíc).
U Peugeotu sice neprodávají v podstatě nijak revoluční techniku, ale na druhou stranu v této kategorii nemusejí hrát právě příplatkové vychytávky zásadní roli při rozhodování o koupi. Daleko více by mi vadilo, že zmíněný motor nedostanete v jiném než 165koňovém provedení, ani s jiným než předním pohonem. V nabídce 508 koneckonců chybí jakákoliv silnější benzinová varianta a také větší množsví karoserií (například liftback), které se dají najít u některých konkurentů. Takže?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejčtenější články
- Zřejmě už odpískaný bestseller VW je dnes jednou z mála levných cest k univerzálnímu autu, které vydrží
2.4.2024 - Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024
Živá témata na fóru
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 09:30 - petr_riha
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda