Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

16.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.

Komfort pramení už z projevu podvozku

Skončil jsem u spotřeby, která podle mých slibů dosahuje minimálně pozoruhodných hodnot. Posuďte sami. Při 130 km/h umí 508 THP usrkávat z nádrže dokonce méně než 6,5 litru benzinu a jen litrový nárůst bude znamenat zvýšení rychlosti na 160 km/h. To je také plus-minus průměr, kterého mohou dosahovat poklidní řidiči. Já jsem se při testování nikterak nekrotil a mnohdy využíval maximálního potenciálu, nakonec jsem přesto vracel vůz se spotřebou 7,9 l/100 km. Dlouhodobě s ním ale půjde jistě jezdit bezpečně do sedmi litrů, takový je minimálně můj soukromý odhad počítající s lépe zajetým motorem, delšími cestami a typičtějším využitím.

Nejvíce mi palubní počítač za celou dobu ukázal při střelbě po okresce 16 litrů, ale to už se nedalo ani hovořit o zdravém rozumu. Když jsem ale jel technicky a už tak hodně rychle, dokázal jsem se dostat na hodnoty kolem 11 a naopak při maximální ekojízdě jsem se octl na hodnotě 4,7 l/100 km. To se mi zdá jako velmi dobré výsledky, kterých lidé se slabším, i když minimálně podobně dynamickým 1,8 TSI budou dosahovat velmi nesnadno, s oplím 1,6 DISI Turbo se to ale nepodaří ani za mák. Otázkou je, zda bude podobně vyčnívat z davu Peugeot také v jiných ohledech. Třeba podvozkem.

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 29 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 33cTest Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 30 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 33dTest Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 31 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 34

Bohužel jsem nemohl vyzkoušet verzi GT s dvojitými trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí na přední nápravě, které udávají jízdě o něco sportovnější takt, a tak jsem se musel spokojit opět s pseudo-McPhersonem vpředu a multilinkem vzadu. Na podvozku podle tvůrců žádné změny neproběhly, a tak bude pro běžnější motorizace - včetně THP - i nadále platit, že prim hraje komfort zkřížený s ještě docela dobrou čitelností. Tohle není žádný sportovec na řezání zatáček pod plným plynem, nýbrž kočár, který vás v maximálním pohodlí odveze, kam jen budete žádat. A platí to i při jízdě na docela rozbitých silnicích.

Testovací kus se sedmnáctipalcovými koly si se všemi běžnými nerovnostmi, alespoň v předpisových rychlostech uměl poradit na výbornou. Bouchnutí od podběhů se ozývalo leda při nájezdu na zapadlejší víka kanálů, popřípadě na hodně zvlněné silnici, kdy měly měkce naladěné tlumiče problém udržet kolo v kontaktu s vozovkou, to se však bavíme o extrémech, do nichž typický zákazník Peugeotu zacházet nebude. Ony ale ve finále nejsou extrémy ani potřeba, abyste věděli, s čím máte tu čest. Při svižnější jízdě vám o svém naturelu dává 508 znát minimálně kolébavějším projevem a výraznějšími ponory přídě při brždění.

Samo o sobě už nepříliš strmé řízení s elektrohydraulickým posilovačem dává najevo, že s vámi nehodlá příliš často konverzovat a honbě za vysokou rychlostí ve finále nenahrává ani snížená odolnost vozu proti náporům bočního větru. Začnete-li po 508 chtít více na technické trati, začne se vám v zákrutách citelně naklánět, projeví se nedotáčivost a v utažených zatáčkách se ozve při prvních náznacích kapitualce kvílení pneumatik. Kromě toho vás docela rychle utne stabilizace. Proto raději zvolníte a budete si užívat pohody a ticha. Když ale budete brát 508 takovou, jaká je, a užívat jí jen k účelům, pro které byla postavena, odvděčí se vám velmi dobrým odhlučněním a stabilitou, jakož i naprostou nezákeřností.

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 32 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 35Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 33 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 37Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 34 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 39

Motor 1,6 THP vám pak bude dobrý minimálně na bezpečné předjíždění a velmi nízkou hladinu hluku na palubě, při najíždění na dálnice a občasný sprint ze semaforů. I zde bych však (což se projeví od 160 km/h) uvítal ještě lepší odhlučnění bočních oken od obtékajícího vzduchu a také podstatně důmyslnější uchycení přední kapoty, která se občas klepala jak ratlík v mrazech. Tenhle vlajkový sedan Peugeotu je zkrátka spíše na poklidné cestování s rodinou, nelépe rychlostmi lehce nad povolenými limity, rozhodně spíše než na dlouhé a velmi rychle absolvované dálniční lety.

Abych byl úplný, ve městě zrovna nepotěší velkým poloměrem otáčení, ale jinak se s ním manipuluje snadno a bez úsilí, z místa řidiče je dobře vidět ven a ze supermarketu také něco odvezete. Není to zcela neschopný sportovec bez nadání, ale „okreskový přebor“ budete muset pro klid duše rozhodně hrát s něčím jiným. Jako nevýhodu to u Peugeotu bude jen těžko někdo vnímat a mně osobně to také nijak nevadilo, jen jsem chtěl říci, že tohle auto má francouzský podvozek v pravém slova smyslu. Navzdory absenci vzduchového odpružení se s ním jezdí pomalu jako na polštáři.

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 35 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 23Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 36 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 24Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 37 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 26

Cena nevypadá zle

Vezmu-li v potaz pro tuto motorizaci nejvyšší stupeň výbavy, který obsahoval v podstatě všechno, co by kdo mohl chtít, pak se mi výsledná akční cenovka s hodnotou 760 tisíc nejeví jako vůbec špatná nabídka. Obzvláště když uvážím, že za tyto peníze kupuji vlajkovou loď Peugeotu s příplatkovou výbavou v hodnotě 97,5 tisíce, která je vlastně výhodou například při srovnávání s domácím Superbem ve výbavě Elegance.

Z této salvy výbavy navíc se sluší zmínit například metalický lak (14 tisíc), plně ledkové adaptivní světlomety s asistentem dálkových světel (30 tisíc), čtyřzónovou klimatizaci s roletkami pro zadní místa (12 tisíc), přední parkovací asistent, elektrická sklopná zrcátka, couvací kameru a systém sledování mrtvého úhlu (16,5 tisíce), dále elektricky stavitelná vyhřívaná přední sedadla (12 tisíc) a vše ostatní včetně navigace, head-up displeje a barevné obrazovky (13 tisíc).

U Peugeotu sice neprodávají v podstatě nijak revoluční techniku, ale na druhou stranu v této kategorii nemusejí hrát právě příplatkové vychytávky zásadní roli při rozhodování o koupi. Daleko více by mi vadilo, že zmíněný motor nedostanete v jiném než 165koňovém provedení, ani s jiným než předním pohonem. V nabídce 508 koneckonců chybí jakákoliv silnější benzinová varianta a také větší množsví karoserií (například liftback), které se dají najít u některých konkurentů. Takže?

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 38 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 27Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 39 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 28Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 40 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 31

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše