Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný
16.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.
Přehled kapitol
Pohodlný ano, králem zvířat asi jen doma
Takže nakonec tu ve výsledku máme celkem zajímavé auto, které však zároveň nijak zvlášť nevybočuje z průměru kategorie. Z mého pohledu především kvůli tomu, že k zisku koruny krále střední třídy by potřebovalo minimálně vylepšit ještě o něco více než málo detailů a dost možná ještě podstatně přidat na výběru moderních prvků výbavy a soudobější technice. Z hlediska designu se zřejmě nadále bude jednat o jednu z nejméně otřelých alternativ, ale rozhodně se ani tentokrát v souvislosti s 508 nedá ani při nejlepší vůli hovořit o krasavci, který by se líbil většině přihlížejících. O to více však potěší konfrontace s jejím relativně luxusním a poctivě vyrobeným interiérem.
Bohužel, k tomu, aby byl schopen francouzský lví král ohrozit vedoucí modely segmentu, by bylo ještě třeba pořádně zapracovat na detailech, které ne zrovna špatný celek srážejí k průměru. Po stránce prostorové by přitom zásadní chyby nehledal, problémem je spíše nedostatek propracovanějších systémů v čele s propracovanějším komunikačním rozhraním. Jakmile se zaměříme na jízdní vlastnosti, dostane Peugeot ode mě opět maximálně známku průměrný, a to zejména kvůli vyhraněnému zaměření na komfort. Neříkám, že tohle bude hrát v jeho neprospěch, ale univerzál z hlediska jízdních vlastností to zkrátka a dobře není, což při první proivěrce odhalí i méně znalý řidič.
Pokud však vezmeme v potaz, že je tohle francouzské auto především pohodlné, pak nelze vyřknout jakákoliv křivá slova. Komfort, prostor a klid, který totiž posádka na jeho palubě bude zažívat, ty aby člověk mezi jeho konkurenty pohledal. Nedostatek talentu pro rychlejší jízdu může být na škodu spíše s ohledem na docela dobrou pohonnou jednotku pod kapotou, která na jednu stranu disponuje solidní dynamikou a na tu druhou navzdory emisní normě Euro 6 i velmi dobrou ovladatelností, co víc - taktéž velice dobrou provozní efektivitou.
Jakmile se podíváme na výbavu, není na tom 508 vůbec špatně, ovšem znovu jen do chvíle, kdy ránu možnostem její individualizace udělí její soupeři. Ccena se sice na první pohled po slevě nemusí zdát vysoká, ale vzhledem k již starší technice, kterou facelift nedokázal bohužel pozdvihnout na rapidně vyšší úroveň, bude 508 nadále volbou spíše specifické skupiny zákazníků. Na čínském trhu jistě bude slavit úspěchy, ovšem na českém trhu nadále bude ukrajovat spíše ze zbývající části dortu. Ostatně, podíváme-li se na další potenciální rivaly, většinu z nás napadne mnohem zajímavější alternativa manažerského sedanu. To ale ani v nejmenším neznamená, že by 508 byla špatná. Jen je na můj vkus pětsetosmička zkrátka až příliš průměrná...
Cena
Základní cena testovaného vozu (508 1,6 VTi ETG6/88 kW Access): 529 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,6 THP/121 kW 6MT Allure): 664 000 Kč
Cena testovaného vozu (1,6 THP 6MT Allure + příplatková výbava): 761 500 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 121 kW (165 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 580/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 473 l (plnohodnotná rezerva)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 916 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 3 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před hodinou - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
před 2 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 3 hodinami - Hertz se narychlo zbavuje dalších 10 000 elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
před 4 hodinami - BMW potvrdilo konec tradičního značení modelů, údajné vyjasnění bude spíš matoucí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 12:18 - M.Z.
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 11:09 - Snowman000
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda