Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno

(+ videa) I nová 911 nabízí možnost vykoupení z pasti obráceného kladiva. Obětovat je mu ale třeba více než jen příplatek za pohon 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno

8.3.2013 | Pavel Janda | 28 příspěvků

Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) I nová 911 nabízí možnost vykoupení z pasti obráceného kladiva. Obětovat je mu ale třeba více než jen příplatek za pohon 4x4.

Něco na té čtyřkolce je

Nakonec jsem se v tomto testu nevěnoval jen pohonu všech kol, došlo i na některé vlastnosti platné pro 911 991 obecně, které jsem dříve neměl možnost odhalit. S novou Carrerou 4S jsem totiž najezdil zatím nejvíce kilometrů a teprve ona mi dovolila poznat do krajností třeba spotřebu paliva nebo přesné chování vozu v extrémně vysokých rychlostech.

Mám-li se ale podržet verze 4S, pak musím konstatovat, že svým naladěním do značné míry podtrhuje charakter 991 jako takové. Ta (nutno dodat, že stejně jako všechny předchozí generace) znamená oproti svému předchůdci další příklon směrem k obecnému vkusu, zavděčení se méně náročným zákazníkům a rozšíření své cílové skupiny. Je méně záludná, vyžaduje méně pozornosti a vůbec vás méně zatěžuje tím, co také dovede. Doplnění pohonu všech kol znamená dát všem těmto charakteristikám přídomek na druhou, neboť poháněná přední osa otevírá k 911 dveře ještě širšímu auditoriu, které ocení zejména její nenáročnost a nezáludnost. Většině „řidičských” vlastností navzdory.

Ze všech těchto důvodů musím říci, že 4S můj kůň to zrovna není a do oka nepadne ani jiným náročným řidičům. Přesto musím znovu zopakovat, že na dnešním trhu představuje i v tomto provedení pořád nejlepší nabídku mezi dvou- až třímilionovými sportovními kupé, neboť stejnému posunu se nedokázal ubránit ani nikdo jeho konkurentů. A když začínali o úroveň níže, o úroveň níže také skončili.

Nechci ale říci, že 911 991 je jen nejmenší zlo, to by k ní nebylo fér. Je to pořád skvělé sportovní auto, jen kompromisů prostě přibylo a mlčky to přejít nelze. Verzi s pohonem všech kol považuji z mého pohledu pořád za zbytný luxus, musím ale uznat, že i na čtyřkolce něco je. Většinou vám bude atmosféru na palubě spíše kazit, v rámci těch pár procent ujetých kilometrů (jmenujete-li se Krakonoš, pak jich bude více) ale nabízí něco tak úžasného, že to za všechny ty ústupky i někomu může stát. 911 Carrera 4S prostě smysl dává, jen je třeba pečlivě vážit, jestli právě vám...

Porsche 911 991 Carrera 4S se vrátí v samostatném testu ze zasněžených horských silnic.

Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno - 38 - Test Porsche 911 991 Carrera 4S 2013 003Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno - 39 - Test Porsche 911 991 Carrera 4S 2013 051Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno - 40 - Test Porsche 911 991 Carrera 4S 2013 124

Proč ho chtít?

Jestliže nová 991 je nejvíce civilizovanou 911, pak v provedení Carrera 4 nebo 4S jde o nejvíce civilizované sportovní Porsche všech dob. Je nejen luxusní a relativně komfortní, ale také velmi nezáludné. I za mimořádně nepříznivých podmínek dokáže bez velkých nároků na řidiče generovat dynamiku, o níž si v podobně rychlých sporťácích jiné koncepce můžete za takové konstelace nechat jen zdát.

Proč ho nechtít?

Ze stejného důvodu, proč vůz chtít. I když k němu mám své výhrady, pořád je to nejlepší sporťák svého druhu a o náklonnosti k němu nerozhoduje hodnocení, co je dobré a co špatné. Bavme se o tom, co je takové, nebo onaké a zmíněný charakter vozu, ač nahrává méně zkušeným či méně náročným řidičům, těm náročnějším leccos bere. Pokud toužíte po hravější a čitelnější 911, která nebude tak rychlá na vodě či sněhu, ale dovolí vám více se s ní sžít, není 4S ničím pro vás. Dvoukolka pak zůstává jasnou volbou.

Cena

Základní cena vozu (911 991 Carrera 4): 2 698 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (911 991 Carrera 4S PDK): 3 201 468 Kč
Cena testovaného vozu (911 991 Carrera 4S PDK + příplatková výbava): 4 229 516 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél za zadní nápravou
Objem: 3 800 ccm
Největší výkon: 294 kW (400 k) při 7 400 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 297 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,7 l
Mimo město: 7,0 l
Kombinovaná: 9,1 l
Objem palivové nádrže: 68 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 491 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 296 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 465/1 540 kg
Užitečná hmotnost: 355 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 125 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 28 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše