Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Porsche 911 GT3: po faceliftu ještě lepší
29.5.2009 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Za volantem Porsche 911 GT3 zažijete to, co nikde jinde. Je to auto zaměřené pouze a jedině na rychlost a ryzí potěšení z jízdy. Jakmile se před vámi otevře klikatá okreska, buďte si jisti, že mu za hrstku odevzdáte celou svoji duši.
Přehled kapitol
Nečekané překvapení
Skoro se tomu až nechce věřit. Současná generace Porsche 911 GT3 byla fantastickým autem od začátku, ale její modernizované provedení je jednoduše ještě mnohem lepší. Než jsem se vydal do Stuttgartu tento fakt zjistit, ani jsem nečekal, že by rozdíl mohl být tak velký. Řeknu vám to hned zkraje a nebudu čekat na závěrečný odstavec tohoto článku - lehkost a dravost překonávala i předchozí 911 GT3 RS, tedy odlehčené provedení GT3.
Všechna auta připravená na testovací jízdy byla vybavena odlehčenými skořepinovými sedadly, malým ochranným rámem za zadními sedadly a hasícím přístrojem. Uvnitř vozu proto panovala skoro až závodní atmosféra. Poloha za volantem byla perfektní, ale to je pro celou řadu 997 standardní záležitost. Již první ostřejší kilometry na zatáčkovité silnici prozrazují, že tohle auto je hodně výjimečné a značně se liší od běžných Carrer.
Odlehčená karoserie
Jeho karoserie působí ještě tužším dojmem, řízení je strmější a citlivější a podvozek je samozřejmě tužší. Není ale jakkoliv nepohodlný. Účinně omezuje naklánění vozu v podélném i příčném směru, avšak nerovnosti silnic pohlcuje překvapivě účinně.
To má jistě na svědomí především minimalizace neodpružených částí vozu. Testovaný stroj je navíc vybaven příplatkovými keramickými brzdami, které v každém rohu automobilu uspoří přibližně pět kilogramů rotujících hmot, jejichž setrvačnost je potřeba při zpomalování mařit, během akcelerace zvětšovat a na nerovnostech tlumit. Ať už má GT3 keramické nebo ocelové kotouče, každý z nich přichází s novinkou v podobě hliníkových středních částí. Dalšího snížení hmotnosti se v tomto směru podařilo dosáhnout na kolech, které mají centrální matici. Výsledkem je dalších uspořených 4x600 gramů.
Jízda a instruktáž
Když bych o těchto změnách předem nevěděl, tak bych se mohl jen domnívat, proč si GT3 dokáže každou silničku třetí třídy doslova podmanit. Nabízí na ní nadstandardní porci trakce a stability. Když nechcete ostré zatáčky vysloveně projíždět smykem, není ani potřeba vypínat stabilizační systém - jeho nové nastavení vám totiž při jízdě čistou stopou do řízení nemluví. Na tomhle autě je fantastické, jak se Porsche podařilo jeho celkové nestavení. Sladěnost jednotlivých jeho součástí je fascinující a nepřestane udivovat. Právě díky ní si s GT3 troufnete jet velmi rychle. Informace o jeho chování se k vám totiž dostávají v nezředěné formě a vy se ani nemusíte rozmýšlet, jak zareagovat.
Všechno je zcela přirozené a jednoznačné. Na rozdíl od některých 911 minulosti, se u nové GT3 podařilo účinně omezit onu ne zcela příjemnou nedotáčivost při nájezdu do zatáčky. Tu sice bylo možné odstranit tím, že jste o něco déle do zatáčky brzdili, čímž jste drželi přední kola více zatížená, avšak nyní tento trik už nepotřebujete. Walter Röhrl, který byl na představení tohoto vozu přítomen, říkal, že právě tento úkol byl jedním z hlavních, který během 20 tisíc kilometrů ujetých na závodních okruzích po celém světě během vývoje řešil.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva