Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

29.7.2009 | Milan Šmíd | 4 příspěvky

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.

Hodnocení

Octavia RS je silná a rychlá, nenazývejme jí ovšem sporťákem. Lépe jí sluší nálepka komfortního a bezpečného společníka s možností využít trochu hravosti (to ovšem spíše u liftbacku) a radosti z jízdy. Nebudete s ní nikde brzdit provoz, ani nebudete plakat při placení u čerpací stanice. Kromě toho praktická verze kombi pojme velké množství nejrůznějšího nákladu a ani vaše manželka se nebude bát vydat se s eReSem na nákupy.

Škoda Octavia Combi RS se zážehovým motorem a šestistupňovou manuální převodovkou stojí v základním provedení 744 900 Kč, což je za tento velmi povedený model s bohatou základní výbavou přijatelná cena. Dá se říci, že konkurence v takovéto cenové relaci nic podobného nenabízí. Naše testovaná verze měla spoustu příplatkových položek, kdy se koncová cena vyšplhala na 907 100 Kč, přičemž musíme říci, že testované provedení disponovalo téměř vším, co si můžete objednat.

Klady

Příkladné zpracování interiéru
Pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením Dobře laděný podvozek
Pomoc rozjedu do kopce
Účinné nevadnoucí brzdy
Přesná šestistupňová převodovka
Dostatečně výkonná a úsporná pohonná jednotka
Praktičnost verze Combi

Zápory

Ve vyšších rychlostech aerodynamický hluk
Malá palivová nádrž

Technické údaje

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v rozmezí 5 100 - 6 000 1/min
Největší točivý moment: 280 Nm v rozmezí 1 700 - 5 000 1/min
Palivo: Bezolovnatý benzín
Přenos výkonu: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 239 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2
Mimo město: 5,9
Kombinovaná: 7,5
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 599 mm
Šířka: 1 769 mm (bez zpětných zrcátek)
Výška: 1 451 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 0,580 m3
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1,620 m3

Cena a výbava

Cena ve standardní výbavě: 744 900 Kč
Cena testovaného modelu: 907 100 Kč

Základní výbava (verze RS): Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, Interiér RS Onyx, Kola z lehké slitiny Zenith 7J x 17", pneumatiky 225/45 R17, Kryty pedálů z ušlechtilé oceli, Ozdobné dekorační interiérové lišty RS design, Ozdobné prahové lišty vpředu (s alu-efektem a RS emblémem), Přední nárazník s integrovaným spoilerem se sportovním designem, Sportovní sedadla vpředu, Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR, Kontrola tlaku v pneumatikách, LED světla pro denní svícení, LIGHT ASSISTANT (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light), vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, dešťový senzor, Přední opěrky hlavy WOKS, Xenonové světlomety s AFS II s dynamickou regulací sklonu, MAXI DOT, Sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku vozu a klíče na kola), Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla, CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s el. regulací včetně pachového filtru s aut. Cirkulací, El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, Radiopříprava (8 repro vpředu, sklopná neodnímatelná anténa), Sportovní podvozek, Volant tříramenný sportovní RS v kůži (s DSG multifunkční s ovládáním rádia a DSG), Vyhřívání předních sedadel, Výsuvné integrované ostřikovače světlometů, Zadní stěrač AERO s automatickou funkcí.

Milan Šmíd

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.