Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia III Combi a 4x4: liftback musí závidět
3.5.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) O vnitřní prostor tu ani moc nejde. Zdá se totiž, že pozdější začátek výroby udělal z kombi v řadě ohledů o něco lepší auto.
Přehled kapitol
- Úvod, Pacman naruby, Kombi pravidla hry nemění
- 1,4 TSI je ideální kompromis, Kvalitnější jízda než u liftbacku (+ video)
- 1,8 TSI má říz též v kombíku, Doma i v alpských vracečkách (+ video)
- Verze 4x4 je hlavně snem těch, co nenávidí české cesty (+ video)
- Závěr, Ceny, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (141 foto)
Dost důvodů navíc, proč chtít O3
Nenaznačuji v tomto článku poprvé, že jsem na testování nové Octavie Combi předem hleděl poněkud s rozpaky, neboť jsem si po všech předchozích recenzích jednoduše myslel, že nebude co mnoho nového dodat a přitom ani nebude možné test jednoduše odfláknout pár větami to konstatujícími. Byl jsem tedy nakonec docela mile překvapen tím, kolika zajímavých zjištění jsem se dočkal a které jsem vám tím pádem mohl zprostředkovat.
Nakonec těmi nejprůhlednějšími, ale tím neříkám nejméně významnými, byly novinky verze 4x4. Ta pochopitelně přinesla více trakce, možná méně očekávatelné skvělé fungování na špatných površích, ale také méně jízdní dynamiky i efektivity vůbec. Je to jistě zajímavé zpestření nabídky nové Octavie a její přiblížení klientele, které se dosud zamlouvat nemusela, mnohem více mě ale zaujalo, jak se choval kombík vybavený jinak stejnou technikou jako dříve testované liftbacky.
Obě pečlivě zkoušené verze na mě udělaly dobrý dojem a to nejen z toho důvodu, že méně příhodná karoserie nezhoršila jejich jízdní projev. Paradoxem je, že zejména u 1,4 TSI se celkový dojem z vozu zlepšil i v ohledech, které s novou karoserií vůbec nesouvisejí. U 1,8 TSI mě nejvíce zaujalo, s jakou noblesou se dokáže pohybovat po silnici při aktivní jízdě, aniž by ztrácela něco ze svých schopností komfortně se postarat o vaši rodinu. Je to znovu právoplatný vrchol nabídky, výborně sladěný celek, ne přemotorované nic.
Auto tak nabízí dost důvodů navíc, proč mít o novou Octavii zájem a mám pocit, že přesně tohle škodovka chtěla. Je pochopitelně otázkou, proč je kombík v některých ohledech lepší než liftback, ale po všech předchozích zkušenostech nemám nejmenších pochyb, že tomu tak je. Paranoidní kolega říká, že si škodovka vyhrála s auty pro novináře, méně paranoidní kolega, že vybrala povedenější kusy z produkce. Možné to je, ale příliš tomu nevěřím, protože mohla s liftbacky zkoušenými v lednu i kdykoli později udělat též a výsledek stejně tak dobrý nebyl.
Mnohem pravděpodobnějším se mi tak zdá, že auto bylo zbaveno těch nejzjevnějších nedostatků liftbacku a do výroby se dostává v o něco lepší formě než o pár měsíců starší bráška. Asi by bylo divné, kdyby se stejné změny nedotkly i jej, teď ale uzavírám test kombíku a o jeho aktuálních kvalitách pochyb nemám. Nejde jen o to, že auto je lepší oproti liftbacku, je i z absolutního hlediska velmi dobré, dokonce i v relativně skromné verzi 1,4 TSI. Jak povedeně se jeví vedle některého ze špičkových konkurentů ověříme snad již brzy v nějakém tom přímém srovnání...
Cena
Základní cena vozu v 1. testované specifikaci (Octavia III Combi 1,4 TSI Elegance): 544 900 Kč
Základní cena vozu v 2. testované specifikaci (Octavia III Combi 1,8 TSI Elegance): 596 900 Kč
Základní cena vozu v 3. testované specifikaci (Octavia III Combi 4x4 1,8 TSI DSG Elegance): 699 900 Kč
Základní cena vozu v 4. testované specifikaci (Octavia III Combi 4x4 2,0 TDI Elegance): 679 900 Kč
Tip: Projděte si všechny ceny nové Octavie III Combi a 4x4.
Technické údaje Škody Octavia III Combi 1,4 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 659 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 686 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 197/1 272 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Technické údaje Škody Octavia III Combi 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 229 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,8 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 659 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 262/1 337 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Technické údaje Škody Octavia III Combi 4x4 1,8 TSI DSG
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 350 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 227 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 659 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 375/1 450 kg
Užitečná hmotnost: 638 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Technické údaje Škody Octavia III Combi 4x4 2,0 TDI
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 213 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 659 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 463 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 380/1 455 kg
Užitečná hmotnost: 625 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 10 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB