Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali
23.2.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nový Swift vypadá skoro stejně jako ten starý, marketingové masáže výrobce však slibují div ne revoluci. Jak je na tom doopravdy?
Přehled kapitol
Žhavá nabídka i v nenápaditém balení
Nový Swift je živoucím důkazem toho, že za solidní porci zábavy se nemusí nutně platit horentní sumy. Pokud to podmínky jen trochu dovolují, snažím se testovaná auta povětšinou vyzkoušet co možná nejblíže jejich limitům bez ohledu na jejich zaměření. Od toho prostě testy jsou, někdy si to člověk užívá méně, jindy více - jako třeba u Swiftu.
Auto, které předchází gloriola silniční motokáry, nezklamalo ani tentokrát. Jakkoliv je jeho vyznění o něco kompromisnější než dříve, stále je tu výtečný podvozek, živé řízení a s tím spojená porce sportovních zážitků. Sofistikovanější odpružení na druhou stranu láká mnohem širší spektrum zákazníků a dělá model všestrannějším než dříve. K tomu přispívá podstatně vylepšená kabina a větší rozměry karoserie. Komu zrovna v žilách neproudí závodnická krev, bude se muset spokojit se skromnější pružností motoru, horší než u HTP to ale určitě není, navíc má Swift příkladně nízkou spotřeba palivu.
Velkým handicapem zůstane bezesporu v očích českých motoristů podprůměrný kufr, se kterým nelze Swift napasovat do pokřivené české představy o levném a maximálně praktickém autě z rodu Thalií, Loganů a samozřejmě Fabií. Kdo však nehledá za každou cenu malý rodinný dostavník, kam napěchujete kupu harampádí a využívá malé auto v souladu s jeho přirozeným účelem, pro toho je Swift výtečnou volbou srovnatelnou kupříkladu s charakterově podobnou Mazdou 2. To ostatní už je otázka osobního vkusu.
V době našeho testu startovalo základní třídveřové provedení na 234 900,- Kč, maximálně vybavený pětidveřák, se kterým jsme jezdili my, na 314 900,- Kč. Kdo si prolistuje cenové nabídky konkurence, zjistí, že jde o pořádně žhavou nabídku.
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 242 ccm
Největší výkon: 69 kW (93 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,0 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 850 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost: 960 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 211 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 902 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva