Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali
23.2.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nový Swift vypadá skoro stejně jako ten starý, marketingové masáže výrobce však slibují div ne revoluci. Jak je na tom doopravdy?
Přehled kapitol
Žhavá nabídka i v nenápaditém balení
Nový Swift je živoucím důkazem toho, že za solidní porci zábavy se nemusí nutně platit horentní sumy. Pokud to podmínky jen trochu dovolují, snažím se testovaná auta povětšinou vyzkoušet co možná nejblíže jejich limitům bez ohledu na jejich zaměření. Od toho prostě testy jsou, někdy si to člověk užívá méně, jindy více - jako třeba u Swiftu.
Auto, které předchází gloriola silniční motokáry, nezklamalo ani tentokrát. Jakkoliv je jeho vyznění o něco kompromisnější než dříve, stále je tu výtečný podvozek, živé řízení a s tím spojená porce sportovních zážitků. Sofistikovanější odpružení na druhou stranu láká mnohem širší spektrum zákazníků a dělá model všestrannějším než dříve. K tomu přispívá podstatně vylepšená kabina a větší rozměry karoserie. Komu zrovna v žilách neproudí závodnická krev, bude se muset spokojit se skromnější pružností motoru, horší než u HTP to ale určitě není, navíc má Swift příkladně nízkou spotřeba palivu.
Velkým handicapem zůstane bezesporu v očích českých motoristů podprůměrný kufr, se kterým nelze Swift napasovat do pokřivené české představy o levném a maximálně praktickém autě z rodu Thalií, Loganů a samozřejmě Fabií. Kdo však nehledá za každou cenu malý rodinný dostavník, kam napěchujete kupu harampádí a využívá malé auto v souladu s jeho přirozeným účelem, pro toho je Swift výtečnou volbou srovnatelnou kupříkladu s charakterově podobnou Mazdou 2. To ostatní už je otázka osobního vkusu.
V době našeho testu startovalo základní třídveřové provedení na 234 900,- Kč, maximálně vybavený pětidveřák, se kterým jsme jezdili my, na 314 900,- Kč. Kdo si prolistuje cenové nabídky konkurence, zjistí, že jde o pořádně žhavou nabídku.
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 242 ccm
Největší výkon: 69 kW (93 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,0 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 850 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost: 960 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 211 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 902 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 9 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 11 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva