Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali

Nový Swift vypadá skoro stejně jako ten starý, marketingové masáže výrobce však slibují div ne revoluci. Jak je na tom doopravdy?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali

23.2.2011 | Michal Borský | 5 příspěvků

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Swift vypadá skoro stejně jako ten starý, marketingové masáže výrobce však slibují div ne revoluci. Jak je na tom doopravdy?

Žhavá nabídka i v nenápaditém balení

Nový Swift je živoucím důkazem toho, že za solidní porci zábavy se nemusí nutně platit horentní sumy. Pokud to podmínky jen trochu dovolují, snažím se testovaná auta povětšinou vyzkoušet co možná nejblíže jejich limitům bez ohledu na jejich zaměření. Od toho prostě testy jsou, někdy si to člověk užívá méně, jindy více - jako třeba u Swiftu.

Auto, které předchází gloriola silniční motokáry, nezklamalo ani tentokrát. Jakkoliv je jeho vyznění o něco kompromisnější než dříve, stále je tu výtečný podvozek, živé řízení a s tím spojená porce sportovních zážitků. Sofistikovanější odpružení na druhou stranu láká mnohem širší spektrum zákazníků a dělá model všestrannějším než dříve. K tomu přispívá podstatně vylepšená kabina a větší rozměry karoserie. Komu zrovna v žilách neproudí závodnická krev, bude se muset spokojit se skromnější pružností motoru, horší než u HTP to ale určitě není, navíc má Swift příkladně nízkou spotřeba palivu.

Velkým handicapem zůstane bezesporu v očích českých motoristů podprůměrný kufr, se kterým nelze Swift napasovat do pokřivené české představy o levném a maximálně praktickém autě z rodu Thalií, Loganů a samozřejmě Fabií. Kdo však nehledá za každou cenu malý rodinný dostavník, kam napěchujete kupu harampádí a využívá malé auto v souladu s jeho přirozeným účelem, pro toho je Swift výtečnou volbou srovnatelnou kupříkladu s charakterově podobnou Mazdou 2. To ostatní už je otázka osobního vkusu.

V době našeho testu startovalo základní třídveřové provedení na 234 900,- Kč, maximálně vybavený pětidveřák, se kterým jsme jezdili my, na 314 900,- Kč. Kdo si prolistuje cenové nabídky konkurence, zjistí, že jde o pořádně žhavou nabídku.

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali - 29 - Test Suzuki Swift 12 VVT 05Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali - 30 - Test Suzuki Swift 12 VVT 19Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali - 31 - Test Suzuki Swift 12 VVT 35

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 242 ccm
Největší výkon: 69 kW (93 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 165 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,0 l
Objem palivové nádrže: 42 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 850 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost: 960 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 211 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 902 l

Diskuze 5 příspěvků