Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet

Kombi řady V70 nabízí nyní švédská automobilka také ve speciální edici Volvo Ocean Race, která odkazuje na závod jachet kolem světa sponzorovaný právě Volvem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet

6.10.2008 | Jaroslav Vavera, Jiří Kaloč | Přidat příspěvek

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombi řady V70 nabízí nyní švédská automobilka také ve speciální edici Volvo Ocean Race, která odkazuje na závod jachet kolem světa sponzorovaný právě Volvem.

Automobily švédského výrobce jsou známy svou bezpečností, výdží a komfortem. Navíc jejich design jen pomalu stárne. Toto tvrzení potrzuje i poslední generace rodinného kombi V70, která navazuje na předchozí trocu "krabicovité" modely. V záplavě spotřebních vozů se tak stále jedná o solidní automobil, který umí sloužit léta.

Švédi na vodě jako doma

Volvo patří již několik let mezi významné partnery tohoto oceánského maratónu, ale teprve letos marketingové oddělení severského výrobce rozhodlo propojit tyto aktivity s výrobním programem. S ohledem na outdoorový charakter tohoto sponzorství se nabídka verzí Volvo Ocean Race zúžila na velká kombi a SUV, konkrétně na modelové řady V70, XC70 a XC90.


Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 1 - _9010657Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 2 - _9010646Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 3 - _9010648

Rodinná Jachta

My jsme si vyzkoušeli dnes nejvýkonnější kombi řady V70 se zážehovým přeplňovaným šestiválcem T6, samočinnou převodovkou Geartronic a pohonem všech kol AWD. Severské kombi navazuje na dobré tradice svých předchůdců zejména svým účelným designem a variabilním interiérem, který snese ty nejpřísnější uživatelské nároky. Ke špičkovým hodnotám zde patří velikost zavazadlového prostoru 555-1580 litrů, možnost tažení až dvoutunového brzděného přívěsu či bezpečnostní standardy vozu. Celkové zracování interiéru i přístrojové desky na vás působí doslova uklidňujícím dojmem a díky vyspělým technologiím můžete používat Volvo V70 i jako pojízdnou kacelář.

Verze Volvo Ocean Race (VOR) se z vnějšku vyznačuje typickým designem sedmipaprskových kol z lehkých slitin (v tomto případě výhradně sedmnáctipalcových) a dvěma odstíny laku - perleťovým Ocean Blue a metalickým Electric Silver. Aby každý věděl, s čím má tu čest, najdete za předními koly emblém VOR na modrém podkladu. V interiéru je pak výrazný nápis Volvo Ocean Race na roletě zavazadlového prostoru a na prazích. Tato varianta je k dispozici výhradně v koženém čalounění s křížovými švy v černém nebo béžovém odstínu, speciálními koberečky a výplněmi dveří a palubní desky z broušeného hliníku. Výbava verze VOR je do jisté míry shodná s modelem Summum, chybí pouze aktivní bi-xenonové světlomety a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, ovšem VOR je levnější o 6000 korun a neplatíte příplatek za metalický nebo perleťový lak.

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 4 - _9010660Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 5 - _9010652Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 6 - _9010596

Dobrý pohon

Testovaný model s přeplňovaným třílitrovým zážehovým šestiválcem patří na úplný vrchol modelové řady V70 a dodává se výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, který u Volva zajišťuje lamelová spojka Haldex. Motor dosahuje největšího výkonu 210 kW, což 1814 kg těžkému kombi zajišťuje nadpůměrnou dynamiku se zrychlením z klidu na 100 km/h za 7,2 s a nejvyšší rychlostí 245 km/h, a zároveň trochu vyšší provozní náklady. Pod 11 litrů na 100 km se dostanete, jen když pojedete obzvlášť citlivě, spíše však počítejte s průměrem okolo 13,5 litru a ve městě přes 15 litrů.

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 7 - _9010634Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 8 - _9010637Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 9 - _9010652

Samé novoty

Švédský vůz měl navíc příplatkový aktivní podvozek Four-C s elektronicky řízenými tlumiči, které posunují jízdní vlastnosti o stupínek výše a mění jejich charakter z rodinného kombi na tvrdý sporťák. A navíc měl testovaný automobil ve výbavě i příplatkové „fajnovosti“ v podobě radarem ovládaného tempomatu se samočinnou aktivací brzd a vizuálním upozorněním na nedostatečný odstup vozidla jedoucího před vámi, systému hlídání mrtvého úhlu BLIS a varování při vybočení z jízdního pruhu DAS. Nutno dodat, že na tyto „autopiloty“ je třeba si chvíli zvykat, ale když si zvyknete, budou vám v jiném automobilu. Zvláště aktivní tempomat se samočinným brzděním a jednoduchým ovládáním tlačítky na volantu je při jízdě v hustém provozu neocenitelným pomocníkem a také BLIS řízení usnadní zejména, když musíte přejíždět z pruhu do pruhu. Volvo si za tyto hi-tech pomůcky zatím nechává tučně zaplatit, ale taková je praxe u všech podobných novinek.

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 10 - _9010599Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 11 - _9010608Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 12 - _9010613Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 13 - _9010621Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 14 - _9010618Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 15 - _9010622

Volvo V70 T6 AWD s výše popsanými doplňky představuje nadprůměrně komfortní a zároveň dynamické rodinné i reprezentativní kombi, z něhož se budete těšit v každém ročním období. Ve verzi VOR se jedná o zvlášť navržený model, vyladěný stylisty automobilky s přihlédnutím k harmonickému skloubení barev a materiálů a důrazem na detail. Není to však rozhodně automobil pro každého. Vždyť cenovka testovaného exempláře byla nemalých 1 750 000 Kč.

Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 16 - _8300578Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 17 - _8300565Test Volvo V70 T6 AWD Ocean Race: čerstvý vítr do plachet - 18 - _8300549

Technické údaje

MOTOR: Vpředu napříč uložený šestnáctiventilový přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2953 cm3. Největší výkon 210 kW (285 k) při 5600 1/min. největší točivý moment 400 N.m při 1900-2750 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol.

KAROSERIE: Pětidveřové kombi. Objem palivové nádrže 70 l.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Délka 4823 mm, šířka 1861 mm, výška 1547 mm. Rozvor 2816 mm. Pohotovostní/užitečná hmotnost 1814/596 kg. Základní objem zavazadlového prostoru 0,555 m3.

JÍZDNÍ VÝKONY: Nejvyšší rychlost 245 km/h. Zrychlení 0-100 km/h 7,2 s. Spotřeba paliva (kombinovaná) 11,3 l/100 km.

ZÁKLADNÍ CENA: 1 377 000 Kč vč. DPH

CENA TESTOVANÉHO VOZU: 1 750 000 Kč vč. DPH

Jaroslav Vavera, Jiří Kaloč

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.