Test VW Scirocco R: střih má konečně švih

Volkswagen Scirocco vzbuzuje svým vzhledem dojem ohromně dynamického vozu, ale v běžných verzích zůstává svým chováním za očekáváními. Byli jsme proto zvědavi na verzi R. Je to jen další přemotorovaná předokolka, nebo postrach nejlepších hot hatchů?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Scirocco R: střih má konečně švih

17.6.2010 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test VW Scirocco R: střih má konečně švih

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen Scirocco vzbuzuje svým vzhledem dojem ohromně dynamického vozu, ale v běžných verzích zůstává svým chováním za očekáváními. Byli jsme proto zvědavi na verzi R. Je to jen další přemotorovaná předokolka, nebo postrach nejlepších hot hatchů?

Tohle auto má smysl i šťávu

Zdá se, že Volkswagen zase jednou udělal auto, které má šťávu. Takový je i Golf GTI, ale Scirocco R je proti němu jízdně o třídu výše. Nikoli jen svým výkonem, ale i celkovým naladěním podvozku, či schopností brzd je mnohem dále než auta, která působí na první pohled podobným dojmem.

Teprve s verzí R dostálo Scirocco tomu, co naznačuje svým vzhledem a prodalo své fyzické předpoklady být lepším sportovním vozem než jakýkoli jiný koncernový kompakt. Jistě, je to něco za něco, ale nikoli oproti běžnému Sciroccu - proti němu neztratilo prakticky nic a naopak přidalo navíc brilantní jízdní výkony. Ty výrazně překonávají to, co může nabídnout Golf GTI a dokážou konkurovat vozům jako BMW 130i nebo Ford Focus RS. Otázka zbývá jediná - dokáže Golf R s tou samou technikou, navíc s pohonem všech kol, dosáhnout ještě dále, nebo svou jedinou přednost „prodá“ za vyšší těžiště a hmotnost? Uvidíme, tohle srovnání nás teprve čeká.

V kontextu s výše uvedeným není základní cena Scirocca s hodnotou 785 000 Kč vč. DPH vysoká. Otázkou jen je, jestli jste ochotni „vysolit“ takovou cenu za vůz, který je využitelný „jen“ jako velmi zábavná a rychlá hračka, kterou musíte pravidelně sytit...

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 500 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka se dvěma spojkami (DSG). Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,9 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 256 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 404 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 439 kg
Užitečná hmotnost: 351 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 312 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1006 l

Výbava a cena

Cena v základní výbavě (Scirocco R): 784 600 Kč
Cena v základní testované výbavě (Scirocco R DSG): 854 600 Kč

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.