Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280
6.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Firma ABT chystá další úpravy pro nové Audi A3. Prozradila přitom parametry chystaného benzínového dvoulitru s turbodmychadlem.
Tak trochu privilegovaný dvorní úpravce německé automobilky Audi se po „kapesním reaktoru“ postaveném na základech A1 Quattro hlásí s dalším vyladěným produktem ingolstadtské značky. Objektem touhy partie ladičů sdružených kolem Hanse-Jürgena Abta se stalo nové Audi A3.
Dostalo označení ABT AS3 a nebude lákat zákazníky jen na odlišný vzhled, ale také modifikované motory. Vtipné je, že tisková zpráva tuningové firmy tímto prozradila dosud neznámý zážehový agregát pro sériovou A3. Dosud jsme registrovali 1,2 TFSI (105 k), 1,4 TFSI (122 k a 140 k) a 1,8 TFSI (180 k). ABT nicméně uvádí, že vám vyladí také dvoulitrové TFSI (zřejmě nová EA888) se sériovým výkonem 220 koní a úpravou řídicí jednotky z něj dostanou 280 koní.
Stranou nezůstane ani silnější přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 140 koní, která bude oficiálně v prodeji až od ledna 2013. ABT z něj vymáčkne 170 koní, čímž se poslušně zařadí pod 1,8 TFSI, stejně jako verze ABT AS3 2,0 TFSI neohrozí model S3 s výkonem 300 koní. Z dieselů se ABT věnoval pouze čtyřválci 2,0 TDI s výkonem 150 nebo 184 koní, které umí zvýšit na 180, respektive 210 koní.
Sami vidíte, že kromě techniky bude možné u firmy ABT nechat další (jistě nemalý, zatím však neznámý) obnos také za přestavbu karoserie. Můžete mít novým spoilerem a difuzorem osazené jiné nárazníky, ostře řezané prahové nástavce, lze si nechat vyměnit masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a ještě pár dalších drobností. Na zavěšení ABT montuje odlišné odvrtávané kotouče nebo litá kola o průměru osmnáct, případně devatenáct palců.
Protože ABT nepatří k obyčejným tuningovým firmám, budou tomu odpovídat i ceny. Němci je však zatím neuvádí, stejně jako termín zahájení prodeje.








Do zadního nárazníku ABT montuje čtyři koncovky výfuku a jeden ze dvou typů plastů starajících se o usměrnění proudu vzduchu vytékajícího zpod vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včeraNejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB