Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S1: dvorní tuner napěchoval do supermini 310 koní
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem a sníženým podvozkem se pojí lepší jízdní dynamika, konkrétní data ovšem ABT nezveřejnil. Známé jsou pouze ceny a nejsou lidové.
Začíná být pravidlem, že ostré koncernové hatchbacky překračují české hranice jen v pětidveřovém provedení. Týká se to jak Seatu Leon Cupra, tak Audi S1. Pokud ovšem chcete nemalý výkon pod kapotou mermomocí doprovodit patřičně agresivním vzhledem, nikdo vám nebrání třebas ve výletu do Německa. Pravda, budete sice muset ušetřit o trochu větší sumu, jako jedni z mála se však budete moci pochlubit třídvířkem. Pokud vám ovšem ani taková výjimečnost nestačí, pak můžete oslovit firmu ABT.
Dvorní tuner koncernu si aktuálně připravil sadu modifikací pro zmíněné Audi S1. To je sice nafoceno s pětidveřovou karoserií, upravit lze ovšem i třídveřové provedení. V rámci designu se totiž změny dotýkají pouze ventilačních otvorů v předních blatnících, jimž asistují 18palcová litá kola. Ty můžete mít ve vyobrazeném designu DR, který vychází na 3 090 Eur (cca 85 000 Kč).
Pokud je ovšem taková suma na vás příliš vysoká, je mnohem levnější alternativou provedení Z5, které v matně titanové verzi vychází na 187 Eur (5 150 Kč) za kus. Úpravce vám pak zároveň dodá i vhodné obutí, v tomto směru však tisková zpráva do detailů nezachází. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že k mání je i sada sportovních pružin snižujících světlou výšku o 30 mm.
V rámci interiéru ABT nabízí pouze odlišné koberečky a LEDky osvětlující prostor nohou cestujících, ta nejzásadnější změna se ovšem dotýká motorového prostoru. Za pomoci vlastní řídicí jednotky ABT Power New Generation totiž tuningová firma zvýšila výkon ze standardních 231 koní na 310. Mimo to narostl točivý moment, namísto 370 Nm tak máte k dispozici 440 Nm.
Bohužel ale není známo, nakolik tato změna ovlivní jízdní dynamiku. Sériový čas 5,8 sekundy potřebný ke zdolání mety 100 km/h ale dozajista bude překonán, stejně jako by mohla narůst nejvyšší rychlost aktuálně omezená na 250 km/h. Zaplatit přitom budete muset 2 349 Eur (64 600 Kč), z levného kraje tedy ABT rozhodně není.








Po stránce vizuální firma ABT nové Audi S1 příliš nepozměnila. Spíše se úřadovalo pod kapotou, kde nyní svou práci odvádí 310 koní a 440 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před hodinouDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva