Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S8: nadvakrát posílená S8 dostala 675 koní, zvládá až 290 km/h
17.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce dal S8 pořádně do těla, jen za tuning motoru si ale řekne o více než 300 tisíc Kč. A další redukci vašeho účtu obstarají změny vzhledu.
Upravenou sportovní verzi vrcholného modelu Audi jsme si představili již v květnu. Tehdy přitom společnost ABT dokázala ze čtyřlitrového nadvakrát přeplňovaného motoru vydolovat 640 koní, tedy stádo dostatečné k tomu, aby dvoutunovou limuzínu rozpohybovalo na nejvyšší rychlost 280 km/h. To se však někomu mohlo zdát jako malá porce, proto se úpravce rozhodl vstoupit podruhé do téže řeky.
Nově tu tedy máme verzi, která sériový výkon 520 koní a točivý moment 650 Nm mění na 675 koní a 840 Nm. Dosaženo toho bylo jen speciální řídicí jednotkou a výfukovým systémem, což je působivé. Mimo to firma ABT odstranila i omezovač, nově tak můžete s modifikovaným Audi S8 jet maximální rychlostí 290 km/h. Na stovku pak vůz zrychlí za pouhých 3,6 s, tedy o půlsekundy rychleji než série.
S působivými čísly je ovšem logicky spojena také nemalá cena, jen za úpravu motorového prostoru tedy dáte 11 809 Eur (cca 325 tisíc korun) bez daně. Pokud je to přitom pro vás velké sousto, pak sáhnout můžete po v úvodu zmiňované konverzi, která vám pod pravou nohu dodá „jen“ 640 koní. V takovém případě totiž budete platit 6 909 Eur (190 000 Kč). Opět jde přitom o cenu bez DPH.
Dopřát si ovšem můžete jen vizuální úpravu svého vozu, která zahrnuje nasazení 20palcových nebo 21palcových kol. V obou případech jsou součástí dodávky pneumatiky o rozměru 275/35, v případě menších ráfků přitom budete platit 4 990 Eur (137 500 Kč), zatímco ty větší v kouřovém nebo černém provedení vycházejí na 5 490 Eur (151 000 Kč). Vždy jde přitom o celou sadu.
Dále tu máme podvozek snížený o 25 milimetrů, v jeho případě však ABT kupodivu cenu neudává. To samé pak ostatně platí o zmiňovaném výfuku nebo modifikacích určených pro interiér. V tomto směru se ovšem úpravci nedivíme, splnit totiž dokáže veškerá vaše přání. Výsledná suma pak stoupá nebo klesá v závislosti na vaší fantazii.









Tuningová firma ABT se u Audi S8 zaměřila hlavně na motorový prostor. Výsledkem je 675 koní a vaše konto nižší o 325 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
dnesŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
včeraExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Porsche odhalilo novou 911 Turbo S a je to další hybridní nesmysl vážící pomalu 2 tuny, přesto bude vyžadovat péči jako kojenec
před 8 hodinamiVW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
před 9 hodinamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 11 hodinamiDělníci v továrně Hyundai jdou do stávky, chtějí - čtete správně - vyšší věk odchodu do důchodu
dnesŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva