Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha

Upravený kabriolet díky vyššímu výkonu zvládne stovku za rovných 5 sekund a rozjede se na 275 km/h. Pyšní se i agresivnějším bodykitem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha

15.5.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Upravený kabriolet díky vyššímu výkonu zvládne stovku za rovných 5 sekund a rozjede se na 275 km/h. Pyšní se i agresivnějším bodykitem.

Značku Alpina asi není třeba představovat, přece jen jde o jednoho z nejznámějších úpravců vozů BMW. Nejde ovšem o klasickou tuningovou firmu, v tomto směru je společnost považována za samostatnou automobilku. Naposledy jsme vám přitom mohli představit modely B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50, které jsou založeny na řadách 5 a 6. Nyní sestoupíme o stupínek níže ke čtyřkovému kabrioletu, který je k dispozici ve verzi D4 Bi-Turbo.

O pohon této verze se stará stejný třílitrový diesel jako u provedení D3, přičemž počítat můžeme i se stejným výkonem 350 koní a točivým momentem 700 Nm. Stovku pak s touto silou kabriolet pokoří za 4,6 sekundy, což oproti kupé se stejným agregátem představuje zhoršení o čtyři desetiny. Vinu přitom můžeme dávat o poznání vyšší hmotnosti, která oproti vozu s pevnou střechou vážícímu 1 585 kg narostla o 230 kilogramů.

Mimo to jízdní dynamika kabrioletu počítá s nejvyšší rychlostí 275 km/h, normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 5,9 l/100 km. Ve standardní výbavě nechybí ani 19palcová litá kola, adaptivní sportovní podvozek nebo čelní xenony. Jedinou dostupnou volbou je osmistupňový automat, se kterým Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio startuje na sumě 64 800 Eur (cca 1 781 000 Kč).

Opomenut nebyl ani bodykit, který počítá s čelním spoilerem a zadní odtrhovou hranou zavazadlového prostoru. S ohledem na posílení motoru došlo také k osazení efektivnějších brzd, interiér je pak možné upravit dle fantazie kupujících. V takovém případě je ovšem třeba počítat s ještě vyšší cenou.


Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 1 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 01Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 2 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 02Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 3 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 03Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 4 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 04Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 5 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 05Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 6 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 06Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 7 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 07Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio: 350 dieselových koní a skládací střecha - 8 - BMW Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio 08
Alpina D4 Bi-Turbo Cabrio spojilo 350 dieselových koní se skládací střechou. Oproti stejně výkonnému kupé ovšem vlivem vyšší hmotnosti zvládá stovku o čtyři desetiny sekundy pomaleji

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky