Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní

Britský kabriolet spadl do spárů Němců, kteří sprint z klidu na stovku srazili pod 4 s. Kromě toho XKR-S osadili také sadou spoilerů a novým výfukem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní

13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský kabriolet spadl do spárů Němců, kteří sprint z klidu na stovku srazili pod 4 s. Kromě toho XKR-S osadili také sadou spoilerů a novým výfukem.

Německá společnost Arden se na počátku 70. let specializovala především na vozy značky Mercedes-Benz. V roce 1982 však zakladatel automobilky Jochen Arden začal zastupovat také Jaguar, pro který otevřel nový showroom. Ještě v prosinci téhož roku pak brány jeho dealerství opustil první britský tuningový klenot, modifikovaná limuzína XJ V12. Od té doby má Arden v povědomí snad každý fanoušek Jaguaru toužící se odlišit od davu. I když můžete namítat, že v případě britské značky a zvláště pak modelu XKR-S to asi nebude velký problém ani bez úprav.

Přesto právě tento model prošel u Ardenu výraznou tuningovou kúrou, která se zaměřila na optiku i mechaniku. Vývoj však aktuálně ještě není hotov, finální výkon tak nemůžeme potvrdit. Na standard v podobě 550 koní však můžete klidně zapomenout, první prototypy totiž na zadní kola přenášely 645 koní a 803 Nm točivého momentu. Do výroby by ale Jaguar XKR-S mohl jít s ještě větší silou, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku za nějakých 3,5 sekundy nemusela být problémem.

Vyjma těchto údajů ale Arden konkrétní úpravy v motorovém prostoru ani nenaznačil. Jistý je tak pouze nový výfukový systém zakončený čtveřicí koncovek, který pár koníků jistě přináší. Zbytek potvrzených úprav je ale již čistě vizuální. Což znamená kromě dvoubarevného laku a 21palcových kol také mohutnější nárazníky a prahy nebo třeba sadu hliníkových pedálů v interiéru.

Všechny úpravy přitom bude možné koupit zvlášť, což platí také o sošce jaguára ve skoku, jíž můžete ozdobit přední kapotu. Pamatujte však na fakt, že oproti vozům Rolls-Royce nemůže zmizet v masce chladiče, čímž bude lákat „zlaté české ručičky“. A přestože Arden nezveřejnil ani ceny, dá se předpokládat, že každé její odcizení bude vaši peněženku pěkně mrzet.


Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 1 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 01Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 2 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 02Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 3 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 03Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 4 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 04Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 5 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 05Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 6 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 06Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 7 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 07Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 8 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 08Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 9 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 09Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 10 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 10Arden AJ 20 R-S: nabušený Jaguar XKR-S Cabrio posílí minimálně na 645 koní - 11 - Jaguar XKR-S Cabrio Arden AJ 20 R-S 11
Jaguar XKR-S Cabrio se u Ardenu podrobil optickým i mechanickým úpravám. Finální výkon však ještě nebyl potvrzen

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.