Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ariel Atom 700 od DDMWorks: je libo 1 079 koní na tunu?
3.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chcete auto, které bude na ulici uctivě zdravit i Bugatti Veyron a nejmenuje se přitom Hennessey Venom GT? Pak můžete sáhnout i po Arielu Atom 700.
Pravda, Ariel Atom autem v pravém slova smyslu není, ale pokud vám jde o stroj, který dokáže vaši tělesnou schránku dopravit z bodu A do bodu B v co nejkratším čase, poslouží i tato kánoe na kolech více než slušně. To ostatně zvládají už jeho skromnější verze, třeba dříve představený Atom V8 s výkonem až 507 koní, nebo, pokud by vám to bylo moc, Atom Mugen s nejvýše 274 koňskými silami. Dnes se ale nebudeme bavit o situaci, kdy je vám Atom V8 příliš, ale kdy je vám málo. Jeho 922 koní na tunu je číslo, které může být přebito třeba i parametry Hennessey Venom GT, a to přece správný „atomista” nemůže připustit.
Jak z toho ven? A co takhle zkusit 1 079 koní na tunu? Přesně tolik nabízí Ariel Atom 700, o jehož stvoření se postaral americký úpravce DDMWorks.
Zřejmě parta bývalých konstruktérů z Domu Dětí a Mládeže vzala za základ sériový Atom 3, který je vybaven motorem 2,4 R4 od Hondy. Dostat z něj 700 koní by asi nějak šlo, u DDMWorks ale vsadili raději na přeplňovaný dvoulitrový Ecotec od General Motors, který může být naladěn na jednu ze tří výkonových úrovní - 335 kW neboli 456 koní, 428 kW alias 582 koní a nebo ve špičkové verzi plných 521 kW, což znamená hodnotu právě až 709 koní neboli přes 350 koní na litr. A pak lidem od Superchips vyčítejte 147 koní na litr z 1,0 EcoBoost...
U DDM na to šli ale trochu chytřeji než pouhou úpravou řízení motoru. Čtyřválcová jednotka dostala nejen kompletně nové sání, ale i dvojité přeplňování pomocí turba Garrett GTX 3076 i kompresoru M62 a řadu mechanických úprav. Třeba nové písty Wiseco s keramickým povrchem, ojnice Carillo nebo šály Darton Mid. Nové je i palivové čerpadlo vstřikovací trysky a přepracováno muselo být i chlazení. Kompresor dostal nový vlastní chladič, turbo pak pracuje s údajně masivním mezichladičem stlačeného vzduchu od Griffin Thermal Products.
Díky tomu všemu je motor schopen pracovat s plnícím tlakem až téměř 2,4 baru, což věru není skromné číslo. Aby se mohl nejen lépe nadechnout, ale i vydechnout, je tu nové výfukové potrubí přímo od DDM a jiné výfuky Magnaflow. Firma přitom garantuje, že před finalizací vozu zákazníkovi na brzdě dokáže, že motor má slibovaný výkon, třeba i oněch 709 koní.
Jak jste asi pochopili, provedené úpravy nemají šanci dramaticky ovlivnit hmotnost Atomu, který dále váží skromných 657 kilogramů. Ve špičkové verzi 700 (to znaćí 700 „amerických koní”, tedy hp) tedy dosahuje poměru 1 079 koní na tunu. Něco takového má na světě jen pár aut...
Firma DDMWorks dále upřesnila, že o přenos brutálního výkonu na silnici se starají nová kola o rozměrech s 16x7 palců vpředu a 17x9 palců vzadu. Pneumatiky R888 jsou od Toya a mají rozměry 225 resp. 275 mm. Úpravce vzhledem k dynamice vozu zákazníkům silně doporučuje absolvovat před koupí vozu nějaký řidičský kurs, jakékoli dynamické parametry ale bohužel nezveřejnila. Sami si nicméně můžeme domyslet, že pokud Atom V8 dosahuje zrychlení z 0 na 160 km/h za 5,4 sekund a jede až 322 km/h, pak verze 700 musí být ještě citelně rychlejší...







Jedno z nejrychlejších aut planety může vypadat i docela nenápadně...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB