Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi S3 Sedan SR Performance: 380 koní na všech kolech a stovka za 4,6 s
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý sedan klesnul blíže k zemi, navíc se pyšní i větším rozchodem kol. S poladěným motorem 2,0 TSI pak zvládá stovku za 4,6 sekundy.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit Audi A3 Clubsport quattro, tedy speciální kreaci, která vznikla modifikacemi modelu S3 sedan. Zodpovědná je za ní samotná automobilka, to ovšem neznamená, že by stranou zájmu zůstaly také tuningové firmy. Se svou troškou do mlýna tak nyní přichází společnost SR Performance, která dle svých slov stvořila „závoďák s malou světlou výškou“.
Jeho základem je stavitelný podvozek KW, se kterým vůz zamířil blíže k zemi. Nic konkrétního však firma v tomto směru již nezmínila. Daleko více informuje o 20palcových litých kolech, která pochází z Audi A6 a obouvají pneumatiky Vredestein Ultrac Sessanta o rozměru 225/30 na obou nápravách. Opomenuty pak nebyly ani rozšiřovací podložky, které ve všech rozích navyšují rozchod o 5 mm.
Vyjma toho se vůz dočkal ještě černého polepu střechy, tím však vizuální úpravy končí. Přesunout se tak můžeme do motorového prostoru, kde trůní přeplňovaný dvoulitr. Ten přitom nově dostal řídicí jednotku MTM M-Cantronic, svody výfuku BN a katalyzátor HJS, díky čemuž výkon narostl o 80 koní na celkových 380. Mimo to se změnil i točivý moment, jenž nyní činí 470 Nm, o 90 Nm více než v sérii.
V souvislosti s těmito modifikacemi samozřejmě došlo ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy sprint z klidu na stovku upravený sedan zvládne za 4,6 sekundy. Jde tedy o stejný čas, jaký potřebuje k akceleraci Porsche 991 Carrera a který sériový model překonává o tři desetiny.
Cena celé konverze je momentálně bohužel neznámá, o nic vysloveně drahého by ale v tomto případě jít nemuselo.







Upravené Audi S3 sedan nyní pokoří stovku za 4,6 sekundy, tedy o sedm desetin rychleji než sériová verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 6 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 8 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 11 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva