BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt

Jen se BMW 1 M objevilo na scéně, už se úpravci předháněli ve zvyšování jeho výkonu. AC Schnitzer si dal trochu na čas, i on je tu ale se svou verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt

10.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jen se BMW 1 M objevilo na scéně, už se úpravci předháněli ve zvyšování jeho výkonu. AC Schnitzer si dal trochu na čas, i on je tu ale se svou verzí.

Zatímco vyždímat nějakého toho koně navíc z atmosférického motoru je docela dřina a velmi často to vyžaduje zásadní technické změny, turbomotory jsou jiný šálek kávy. Tuneři všech druhů i kategorií je mají rádi. Není totiž nic jednoduššího, než do řídící jednotky motoru naládovat mapu se zvýšeným tlakem turbodmychadla, adekvátním množstvím paliva k tomu a hned to jede rychleji.

Dvěma turby přeplňovaný šestiválec BMW 1 M není žádnou žhavou novinkou, objevil se např. v modelu 135i nebo větší 335i. Už v jejich případě vznikla celá řada nabídek na zvýšení výkonu, které se ale v drtivé většině případů omezily na úpravu softwaru, občas doprovozenou výměnou sání, výfuků, popř. doplněná o výkonnější chladič oleje, který u motorů 35i tradičně příliš nestíhá. Dosahovaná maxima se obvykle pohybovala okolo 400 koní, našly se i nabídky na 450 k (RevoZport a TechTec). Po technické stránce byl motor pro 1 M Coupe upraven jen velmi lehce, dostal jen lehčí setrvačník, jiné pístní kroužky a tovární čip. Není tedy překvapením, jsou na něj aplikovány stejné úpravy, jako u civilnějších sourozenců.

Se svou nabídkou teď přichází AC Schnitzer. První na seznamu vylepšení samozřejmě je silnější motor. Maximální výkon ze standardních 340 k při 5 900 1/min stoupl na 400 k při 6 100 1/min, točivý moment z 450 Nm mezi 1 500 a 4 500 1/min na 560 Nm při 4 700 1/min. Ani zde se nemluví o žádných mechanických úpravách, takže opět zůstalo jen u nového softwaru. Jistý přínos jistě ale bude mít i nové výfukové potrubí. ACS1 Sport, jak svému výtvoru u Schnitzeru říkají, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 s (-0,2 s oproti standardu) a umí jet rychlostí až 300 km/h.

Další vylepšenou částí, tentokráte zásadně, jsou brzdy. Asi i v ACS přišli na to, že ty sériové za mnoho nestojí a vzali to od podlahy. Na přední nápravu přišly šestipístkové a na zadní čtyřpístkové brzdiče. Společnost jim dělají odlehčená kovaná kola o průměru 19 či 20 palců.

Exteriér 1 M Coupe příliš vylepšit nelze. Je tak agresivní, že jsme jej v našem testu (má svůj druhý i třetí díl) nazvali „ministrem války”. Možná proto se AC Schnitzer na rozdíl od Kellenerse omezil jen na aplikaci předního spoileru a zadního difuzoru z uhlíkových vláken a několika málo dalších drobných doplňků v podobě výdechů na kapotě s chromovaných prvků na bocích.

Ani v interiéru není mnoho změn. Nesmí chybět tradiční součásti katalogu ACS, hliníková hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy a pedály ze stejného materiálu. Případný zákazník ale může navíc sáhnout po sportovním volantu, velurových koberečcích či si nechat sedadla očalounit zakázkovou kůží.

Cenu jednotlivých částí úprav se v celé šíři dozvíme zřejmě až ve Frankfurtu. Tam toho letos bude k vidění a zjišťování opravdu hodně...


BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 1 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-02BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 2 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-03BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 3 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-04BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 4 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-05BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 5 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-06BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 6 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-07BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 7 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-08BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 8 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-09BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 9 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-10BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 10 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-11BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 11 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-12BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 12 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-13BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 13 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-14BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 14 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-15BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 15 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-16BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt - 16 - BMW-1-M-C-AC-Schnitzer-17
BMW 1 M Coupe od AC Schnitzer alias ACS1 Sport

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek