Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 1 M Coupe AC Schnitzer: 400 koní pro Frankfurt
10.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jen se BMW 1 M objevilo na scéně, už se úpravci předháněli ve zvyšování jeho výkonu. AC Schnitzer si dal trochu na čas, i on je tu ale se svou verzí.
Zatímco vyždímat nějakého toho koně navíc z atmosférického motoru je docela dřina a velmi často to vyžaduje zásadní technické změny, turbomotory jsou jiný šálek kávy. Tuneři všech druhů i kategorií je mají rádi. Není totiž nic jednoduššího, než do řídící jednotky motoru naládovat mapu se zvýšeným tlakem turbodmychadla, adekvátním množstvím paliva k tomu a hned to jede rychleji.
Dvěma turby přeplňovaný šestiválec BMW 1 M není žádnou žhavou novinkou, objevil se např. v modelu 135i nebo větší 335i. Už v jejich případě vznikla celá řada nabídek na zvýšení výkonu, které se ale v drtivé většině případů omezily na úpravu softwaru, občas doprovozenou výměnou sání, výfuků, popř. doplněná o výkonnější chladič oleje, který u motorů 35i tradičně příliš nestíhá. Dosahovaná maxima se obvykle pohybovala okolo 400 koní, našly se i nabídky na 450 k (RevoZport a TechTec). Po technické stránce byl motor pro 1 M Coupe upraven jen velmi lehce, dostal jen lehčí setrvačník, jiné pístní kroužky a tovární čip. Není tedy překvapením, jsou na něj aplikovány stejné úpravy, jako u civilnějších sourozenců.
Se svou nabídkou teď přichází AC Schnitzer. První na seznamu vylepšení samozřejmě je silnější motor. Maximální výkon ze standardních 340 k při 5 900 1/min stoupl na 400 k při 6 100 1/min, točivý moment z 450 Nm mezi 1 500 a 4 500 1/min na 560 Nm při 4 700 1/min. Ani zde se nemluví o žádných mechanických úpravách, takže opět zůstalo jen u nového softwaru. Jistý přínos jistě ale bude mít i nové výfukové potrubí. ACS1 Sport, jak svému výtvoru u Schnitzeru říkají, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 s (-0,2 s oproti standardu) a umí jet rychlostí až 300 km/h.
Další vylepšenou částí, tentokráte zásadně, jsou brzdy. Asi i v ACS přišli na to, že ty sériové za mnoho nestojí a vzali to od podlahy. Na přední nápravu přišly šestipístkové a na zadní čtyřpístkové brzdiče. Společnost jim dělají odlehčená kovaná kola o průměru 19 či 20 palců.
Exteriér 1 M Coupe příliš vylepšit nelze. Je tak agresivní, že jsme jej v našem testu (má svůj druhý i třetí díl) nazvali „ministrem války”. Možná proto se AC Schnitzer na rozdíl od Kellenerse omezil jen na aplikaci předního spoileru a zadního difuzoru z uhlíkových vláken a několika málo dalších drobných doplňků v podobě výdechů na kapotě s chromovaných prvků na bocích.
Ani v interiéru není mnoho změn. Nesmí chybět tradiční součásti katalogu ACS, hliníková hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy a pedály ze stejného materiálu. Případný zákazník ale může navíc sáhnout po sportovním volantu, velurových koberečcích či si nechat sedadla očalounit zakázkovou kůží.
Cenu jednotlivých částí úprav se v celé šíři dozvíme zřejmě až ve Frankfurtu. Tam toho letos bude k vidění a zjišťování opravdu hodně...
















BMW 1 M Coupe od AC Schnitzer alias ACS1 Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva