Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 1M CSL od TJ Fahrzeugdesign: místo dieselu V10 s 555 koňmi
1.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte jedno dieselové kupé, osaďte ho benzínovým agregátem o výkonu 555 koní, přidejte trochu karbonu, a rázem zvládáte 0-300 km/h za 36 sekund.
Některé konverze a tuningové kreace lze považovat přinejmenším za zvláštní. Kupříkladu myšlenka strčit benzinový desetiválcový atmosférický motor S85 z minulého BMW M5 pod kapotou dieselového BMW 118d asi nenapadne každého. Přesto právě takto upravené mnichovské kupé vyjelo z dílen společnosti TJ Fahrzeugdesign. Pojmenováno přitom bylo 1M CSL, čímž je naznačen jak potenciál pod kapotou, tak i relativně nízká hmotnost.
Slůvko „relativně“ přitom zmiňujeme záměrně, neboť na kupé řady 1 je přeci jen 1 575 kilo suché váhy trochu moc. Pokud si ovšem uvědomíme, že nad předními 19palcovými koly trůní mohutný pětilitrový desetiválec, pak jde o působivý výsledek. I když někdo by klidně mohl mít problém s rozložením těchto kil v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy.
Úpravce se přitom opravdu snažil, aby vliv těžké pohonné jednotky kompenzoval kde se jen dalo. Střecha je tak karbonová, stejně jako přední a zadní blatníky. Ze stávajícího BMW M5 F10 pak byly převzaty přední brzdy, které šetří 10 kg neodpružené hmotnosti (zadní pocházejí z M3 E92). A aby toho nebylo málo, pak odlehčen byl i na zakázku vyrobený výfuk.
Kromě toho se vůz pyšní karbonovým sáním, podvozek je postaven na stavitelných tlumičích KW Clubsport verze 3. Dovnitř se nastěhovala odlehčená sedadla z BMW M3 CSL, jimž společnost dělá sedmistupňový automat, který dorazil z M5 společně s motorem. Ten přitom na zadní kola posílá výkon 555 koní, což autu dává působivou jízdní dynamiku.
Stovku toto BMW 1M CSL zvládne za 3,9 až 4 sekundy, pro akceleraci na dvojnásobnou rychlost vyžaduje méně než 12 s. Zhruba šestatřicet sekund mu pak trvá zrychlení z klidu na magickou třístovku, nejvyšší rychlost ovšem úpravce nespecifikoval, stejně jako není známa spotřeba.
Víme ovšem o ceně, která vyšplhala na 85 000 EUR (cca 2 337 500 Kč). Tedy na poměrně vysokou sumu, která asi bude vyžadovat vaše plné propadnutí projektu.























Upravené BMW 1M CSL je sice rychlé, ale zároveň také poněkud drahé
Zdroj: BimmerToday
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
