Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kupé druhé generace BMW řady 6 v podání bulharského Vilneru je natolik zajímavé, aby ho nikdo nepřehlédl, i dost šílené na to, abychom o něm napsali.
Designové studio Vilner z Bulharska odhalilo svojí představu BMW řady 6 druhé generace s přídomkem Bullshark. Jenomže v tomto případě se opravdu nejedná jen o pár nárazníků či tuningový kit, který vám dnes nabídne třeba Hamman, nýbrž o zcela kompletní přestavbu. Vždyť z původního vozu prý zůstávají jen střecha a dveře, vše ostatní je kompletně nové.
Bullshark vypadá opravdu neobvykle. Trochu nám zepředu připomíná nový hybridní supersport BMW i8 a rozhodně ne svůj výchozí vzor v podobě druhé generace šestkového BMW (E63). Samotná společnost Vilner, která si dříve brala na mušku spíše jen interiéry obřích SUV a vozů kategorie MPV, tento projekt považuje dosud za největší ve své historii. Bullshark je prvním vozem, který přepracovala jak uvnitř, tak i zvnějšku.
Nová zrcátka, nižší nárazníky a další aerodynamičtější elementy jsou vyrobeny ručně, a to z karbonových vláken. Stejný materiál je také použit na devatenáctky Z-Performance, i když v počátku chtěli vůz osadit o palec většími koly. Interiér na fotografiích zachycen není, a tak se musíte spokojit s faktem, že je vyveden v hnědo-béžové kombinaci z hovězích usní.
Volant, prošívaná sedadla a volič převodovky také tvůrci nepřevzali od původního výrobce a udělali si jejich vlastní verze. Podle přiložených skic je interiérová přestavba tak důkladná, že nezůstal kámen na kameni. Audioaparaturu si vzal na starost výrobce Ground Zero, který interiér ozvučil systémem s jedenácti reproduktory, dvěma zesilovači a subwooferem umístěným v zavazadelníku.
Už méně radikální změny se děly pod kapotou, ale výkon narostl. Oproti sériovému vydání (z verze 645i) se motor s objemem 4,4 litru dočkal navýšení o 27 kW (z 333 na 370 koní) a 72 Nm (z původních 450 na 522 Nm). Na navýšení parametrů se podepsal výfukový systém od AC Schnitzer (udělal třeba ostřejší M6 a optimalizovaný software řidicí jednotky. Ve výsledku je tohle zběsile vypadající šestkové kupé schopné zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy (o 0,2 s rychleji) a dosáhnout maxima při 278 km/h.










Tohle bylo dříve BMW řady 6, společnosti Vilner se originál asi nelíbil
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před hodinou
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 4 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 5 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
